Contractele vechi, încheiate cu SDM și Retim, au expirat în 30 aprilie 2018. De atunci Timișoara stă fără deszăpezire serioasă, cu excepția unor contracte încheiate de forță majoră cu SDM, care însă n-a făcut față nămeților de pe străzile orașului. Reprezentanții municipalității au demarat abia după expirarea contractelor procedura de licitație pentru contractarea unor noi operatori sau unui nou operator, însă aceasta a fost anulată de ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice) încă din luna ianuarie a acestui an. Suntem în aprilie și abia acum PMT aduce în atenția consilierilor locali documentația pentru licitație.
Străzi importante și mai puțin importante
Specialiștii din primărie vor ca 268 de străzi și piețe să aibă un grad ridicat de prioritate (grad de prioritate 1 – n.r.) pentru utilajele de capacitate mare. Aici intră toate bulevardele, străzile mari și căile de acces în Timișoara, precum și piețele și străzile din centru. Vorbim, în total, despre 143.472 de metri sau 2,1 milioane de metri pătrați.
AICI găsiți străzile cu grad de prioritate 1 pentru utilaje mari!
Alte 823 de străzi au grad de prioritate 1 pentru utilaje de capacitate mică, fiind pentru prima dată când PMT cere utilaje mici de la o firmă de deszăpezire. Stațiile de transport în comun sunt și ele cu grad de prioritate 1, susțin cei din primărie.
AICI găsiți străzile cu grad de prioritate 1 pentru utilaje mici!
Grad de prioritate 1 înseamnă că pe aceste străzi se va interveni în prima etapă, cu utilaje multifuncționale de capacitate mare și cu utilaje de capacitate redusă, iar grad de prioritate 2 înseamnă că pe acele străzi se va interveni în a doua etapă, cu utilaje multifuncționale de capacitate mare sau, după caz, cu utilaje de capacitate redusă.
„Numărul de străzi din municipiului Timișoara pe care urmează să se presteze serviciul de deszăpezire este de 1.227 străzi (…) activitatea de curățare și transport al zăpezii și gheții de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț constă în executarea unor servicii specifice sezonului de iarnă și se desfășoară de regulă în perioada 15 noiembrie – 15 martie. În cazul producerii fenomenelor specifice sezonului de iarnă și în afara acestei perioade, operatorul va interveni pentru prestarea acestui serviciu”, se arată în documentație.
Mai multe utilaje, cu GPS și hartă pe culori
Firma care va curăța Timișoara de zăpadă trebuie să aibă mai multe tipuri de utilaje: utilaje multifuncționale de capacitate mare, utilaje multifuncționale de capacitate mică, utilaje cu încărcător frontal, utilaje de transport al zăpezii și gheții, autocisterne, echipamente care trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3.
„Pentru prestarea serviciilor care fac obiectul contractului sunt necesare minim următoarele utilaje: 14 utilaje multifuncționale de capacitate mare, 16 utilaje multifuncționale de capacitate mică, 4 utilaje cu încărcător frontal, 8 utilaje de transport al zăpezii și gheții, 2 autocisterne”, se mai arată în caietul de sarcini. În total, este nevoie de minimum 44 de utilaje. De menționat că la prima licitație se cereau minimum 30 de utilaje.
Reprezentanții firmei care vor să presteze acest serviciu în Timișoara trebuie să prezinte o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că vor pune la dispoziție toate utilajele mai sus menționate, pe întreaga perioadă de derulare a contractului.
Fiecare utilaj va fi dotat cu GPS, iar muncitorii vor fi nevoiți să prezinte celor din primărie harta GPS a sectorului pe care se intervine pe categorii de culori, roșu pentru întreg sectorul planificat și albastru pentru cel realizat.
„Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, puse la dispoziția autorității contractante pentru urmărirea îndeplinirii programului zilnic. Pentru recepții se va prezenta harta GPS a sectorului pe categorii de culori, pentru fiecare utilaj care deservește un traseu: roșu pentru întreg sectorul planificat, albastru pentru sectorul realizat. Compartimentul de specialitate va avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, în timp real, precum și istoricul traseelor parcurse pe toată durata contractului”, mai scrie în caietul de sarcini.
Activitatea de curățare și transport al zăpezii presupune următoarele operații: curățat manual zăpadă și gheață, curățat mecanizat zăpadă și gheață, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de clorură de calciu, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de sare, împrăștiat manual material antiderapant, împrăștiat mecanic material antiderapant, încărcat și transportat zăpadă și gheață, curățat guri de scurgere din rețeaua de canalizare.
Consilierii locali vor adopta luna aceasta proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț în Municipiul Timișoara și aprobarea oportunității deciziei de delegare, caietului de sarcini și anexe la acesta, acordul-cadru și modelul de contract subsecvent pentru delegarea gestiunii serviciului public de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț în Municipiul Timișoara. Următorul pas va fi lansarea licitației pentru delegarea gestiunii, când vom afla și valoarea estimată a contractului.
La prima licitație lansată anul trecut de PMT, contractul era estimat la 30,6 milioane de lei cu TVA, adică puțin peste 6,5 milioane de euro, fiind valabil patru ani.
Vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
AICI puteți analiza documentația completă!
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/deszapezirea-timisoarei-se-face-cu-maximum-65-milioane-de-euro-in-4-ani-a-inceput-in-sfarsit-licitatia/2139608
Citiți principiile noastre de moderare aici!