Cei patru șoferi Uber au fost depistați miercuri, în trafic, în Timișoara și au fost amendați pentru că nu respectau prevederile legale, spun polițiștii. Au fost amendați cu câte 500 de lei fiecare, rămânând fără taloane și plăcuțe de înmatriculare.
Încă de la începutul săptămânii, polițiștii i-au sancționat pe șoferii Uber depistați că nu aveau toate documentele în regulă. Luni, doi dintre aceștia au fost amendați, iar marți seară alți șase.
“Precizăm faptul că polițiștii rutieri aplică sancțiuni contravenționale conducătorilor auto care efectuează transport în regim de taxi sau transport în regim de închiriere, dacă aceștia nu dețin autorizații taxi valabile, în cazul transportului în regim taxi, sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condițiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat”, transmiteau marți reprezentanții IPJ Timiș.
Joi, reprezentanții Uber, Clever și Bolt au anunțat că au ajuns la un consens cu Ministerul Transporturilor.
“Am ajuns la un consens cu Ministerul asupra unei părţi a solicitărilor pe care noi le-am formulat. Dar până nu se promulgă o astfel de Ordonanţă de urgenţă şi până nu este în vigoare, situaţia nu se schimbă. Drept urmare e nevoie ca o astfel de ordonanţă să se adopte cât mai repede pentru că în continuare unul din doi şoferi continuă să nu iasă în stradă, în continuare sunt ridicate plăcuţe de înmatriculare şi se dau amenzi. Pentru noi este foarte importantă această lege. Ni s-a promis că proiectul de OUG va fi pus astăzi în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Sunt câteva cerinţe critice din partea reprezentanților Uber, Bolt şi Clever pentru funcționarea aplicațiilor, de exemplu vârsta maximă a maşinilor să fie de 15 ani – propunerea iniţială a Ministerului era de maximum 8 ani, jumătatea mediei parcului auto la nivel naţional, un aspect imposibil de îndeplinit. Forma de proprietate era un aspect foarte important de menţionat în această lege – să fie acceptată atât proprietatea, cât şi leasingul, dar şi contractul de comodat”, a declarat, pentru StartupCafe.ro, Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.
Șoferii vor trebui să facă dovada atestării ARR, că sunt șoferi profesioniști și, nu în ultimul rând, dovada că sunt PFA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!