Șantierul Moșnița – Timișoara trebuia să fie gata în luna iulie, după spusele ministrului Dezvoltării, prezent la Timișoara în luna mai. Au fost probleme la proiectarea a două poduri de pe traseu, la care s-a adăugat vremea instabilă. Nu s-a dat un termen precis pentru finalizarea completă a șantierului.
„Au intervenit probleme de proiectare la podul de la intrare în Moșnița și tot felul de probleme în decursul proiectării. Au mai fost directive de oprire pe șantier, când ploua de exemplu. Se lucrează și inclusiv partea dinspre Timișoara spre Moșnița, sunt discuții să modificăm proiectul, pentru că din Timișoara drumul era gândit să intre de pe două benzi pe una, nu avea în plan lărgirea. Acum prin modificare, se vor lega patru cu patru (benzi – n.r.). Eu sper ca anul asta să-l dăm în folosință, să nu se întâmple altceva. Mai sunt lucruri de făcut la poduri, la aliniamente, semnalizare rutieră și partea de lipire cu Timișoara. Greul a trecut”, ne-a spus Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș.
Lucrările pentru extinderea la patru benzi a DJ 592 care leagă Timișoara de Moșnița Nouă, de 4,1 km, au început în luna august a anului trecut. Cuprind cinci sensuri giratorii, o intersecție lărgită, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți, alveole pentru stații de autobuz, iluminat stradal, platforme speciale pentru cântărirea autovehiculelor de mare tonaj și rigole pentru apa pluvială. Lucrările sunt executate de Strabag, cu 31 de milioane de lei cu tot cu TVA.
În paralel, Primăria Timișoara se ocupă de proiectul de „modernizare și extindere Calea Buziașului”. Societatea de Drumuri Municipale a primit prin atribuire directă, fără licitație, acest contract, în baza art. 31 din Legea 98/2016.
Se va lucra pe etape, de la str. Magnoliei până la limita administrativă, costă 6,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 1,37 milioane de euro (etapa I) și extinderea carosabilului de la intersecția Căii Buziaşului cu strada Matei Milo până la limita administrativă a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurilor de parcare şi accesele la proprietăți (etapa a II-a). Etapa a doua costă 23,9 milioane de lei cu tot cu TVA. Durata contractului cu SDM este de 24 de luni, opt pentru prima etapă și 16 luni pentru a doua etapă. Va fi o extindere la două benzi pe fiecare sens, așa cum au decis aleșii locali.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Șantierul Timișoara – Moșnița, gata în iulie. Anunțul vine de la ministrul Dezvoltării
Trimite articolul
XProblema este ca nu se munceste.Daca munceau cei de la Strabag ca cei de la SDM era gata de mult santierul.
Oare ce ii impiedica sa faca iluminatul de exemplu.
-
iluminatul il fac cei de la ConsElectrificareaInstal (CEI). Si da, STRABAG nu prea munceste, plus ca firmele aditionale cu care au colaborat aici nu au muncit nici atat…pacat…Cica speram sa dam drumul anul asta…pai trebe neaparat dat drumul pana incepe scoala, ca va fi jale daca NU
-
Strabagul ezte antrepenor general.Conselectrificare este suncontractor.
-
pai da, … ca incepe scoala.
de ce nu fac copiii scoala in Mosnita? de ce ne supraaglomeram in clase, in containere?
-
Cui ii pasa ca va fi jale???? Din start nu se vrea nimic bun, altfel nu castigau licitatiile aceleasi firme incompetente. De ex firmele chinezesti?! Au chinezii o infrastructura de pici pe spate. Si culmea ca nu au inceput acum 4mii ani sa faca autostrazile. Dar poate ca la aia nu merge cu spaga si gainariile mioritice… deci nu sunt buni.
-
Vai ce mult a plouat anul asta… Pe bune, alta scuza n-aveti??
-
Pot sa facă și 6 benzi,tot aglomerat o sa fie după începerea noului an școlar.Nu sunt locuri în grădinițele de stat.Zeci de copii respinși!… (Au fost doar 8 locuri la gradinita Mosnița Veche,bătaie de joc!)Mai vorbim de analfabetismul din Romania,când nici măcar nu li se oferă șansa la educație. Hai cu România educată!
Alea sunt mini poduri la care mai mult nu a,a lucrat.
Prima data ca termenul era in martie, apoi s-a prelungit in iulie si acuma e a 3-a prelungire.
Apoi ca partea cu vremea e o minciuna grosolana. Daca niste prosti au votat Usr, sa nu credeti ca punem toti botu la ce zice Mos! Anii 2020 si 2021 au fost cu putina ploaie, secetosi, iarna usoara cu 2-3 ninsori ametite. Nu cred ca am avut o saptamana cu temperatura ziua sub 0 grade, deci despre ce vrajeala cu vremea vorbim???
Adevarul e ca nu s-a lucrat. Au inceput bine, au sapat, au largit si s-au oprit. Vreo 6 luni abia abia a miscat ceva pe santier. Si cu asfaltul la fel, cred ca de vreo 2 luni tot toarna la stratul de uzura. Asta era lucrare de 2 zile cu 4 utilaje.
In loc sa le aplice penalitati, sa le ia sute de mii de euro, cu care sa asfalteze cateva strazi prin mosnita si sa arate cu degetul: ia uitati astea s-au facut din intarzierile strabagului, mos al usr le da limbi la strabag!
Ce minciuni! ” Eu sper ca anul asta să-l dăm în folosință, să nu se întâmple altceva”, adica nu anul asta, sa ne rugam sa nu ploua. Nu stiu ce simt altii dar eu sunt satul sa fiu mintit si omul asta e un mincinos ordinar. Acum 2 luni promitea ca in 3 luni se termina, acum vine iar cu lamentari. Am 40 ani si nu mai am timp sa astept dupa minciunile lor. Vreau sa pot sa merg usor la servici dimineata, sa nu mai pierd cate 40-50 min pe zi din viata mea la coada, la intrare in Timisoara, vreau sa merg cu bicicleta fara sa imi rup capul prin santuri sau sa ma fleceasca vreun camion. Omul asta e din generatia mea si ma sperie sa vad ca minciuna si nesimtirea nu au varsta sau culoare politica, sunt o boala “obligatorie” in zilele de azi pentru noua generatie de politicieni.
E foarte clar. Deci avem o intarziere pentru ca a plouat . Dar cand s-a facut proiectul si termenul de executie s-a considerat ca nu o sa ploua deloc anul asta?
Care vreme!??!Nenorociților și acum a fost vreme urata????Ar trebui să faceți sancțiuni ,NU ,,spaghi”?????