Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a fost avizat Studiul de Fezabilitate pentru Varianta Ocolitoare Timișoara Vest care va avea aproximativ 14 kilometri.
Potrivit lui Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, șoseaua va fi construită la profil de drum național cu două benzi pe sens și va avea un impact important atât pentru economia județului Timiș, cât și pentru cea a municipiului Timișoara.
Valoarea estimată pentru construcția drumului, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, este de 2,28 miliarde de lei cu TVA inclus.
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Șase luni vor fi alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Traseul Centurii de Vest a Timișoarei a fost stabilit de CNAIR în urmă cu doi ani.
Șoseaua de aproximativ 14 kilometri traversează Timișoara, Săcălaz și Utvin. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud, acum în construcție), ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.
De asemenea, șoseaua va avea nouă poduri și pasaje.
Pe aceeași temă:
Centura Sud, Centura Vest, descărcarea de pe A1. Stadiul investițiilor rutiere din Timiș
Trimite articolul
XȘi centura mica. este sarita din schemă nu ?…. eventual înainte de alegerile din 2028 se va mai discuta de asta….pana atunci…gargara și nervi..
156.845 de pasi mai trebuie sa faca cel care tinea cu dintii pupitrul de prim-ministru Grindeanu.
Pai si pentru centura de sud cate vizite mai trebuie sa faca Grindeanu. Mai sunt 7 luni pana la finalul contractului si miscare ioc.
Zicea ca viziteaza santierul saptamanal…
O fi gata prin 2025….
Eu nu inteleg de ce o centura trebuie sa treaca prin localitati (gen Utvin, Sacalaz). Scapam de trafic din oras, dar descarcam traficul prin alte localitati. Nu se poate construi o centura cum este acum spre partea cu aeroportul? Nu deranjeaza pe nimeni.
-
Au prea mult loc acolo și nu au motiv sa o facă doar cu 2 benzi (una pe sens)…cum au făcut pana acum.
Luati exemplu de la Centura Oradea, …sa vedeti centura
-
Subscriu.