Incidentul din luna decembrie a anului trecut se repetă și în acest an. Garnitura Armonia circula pe linia 1 și pur și simplu s-a îndoit, în mers. Vagonul din spate s-a lăsat în jos, iar vatmanul nu-și explică ce s-a întâmplat, au precizat reprezentanții RATT pentru Tion.ro.
Potrivit Dianei Pleșa, purtător de cuvânt al RATT, o echipă de intervenție s-a deplasat de urgență în zonă. Circulația mijloacelor de transport pe șine pe linia 1 și pe linia 2 a fost deviat.
Un incident asemănător s-a petrecut în 19 decembrie 2016, pe linia 9, când un tramvai Armonia s-a îndoit de la mijloc. Inițial, fenomenul a fost un mister, după care a fost explicat de primarul Nicolae Robu. Edilul-șef spunea atunci că o frână bruscă a dus la o suprasolicitare și la forfecarea unui șurub.
„Vatmanul a pus o frână bruscă, pentru că a ajuns la roșu la semafor și din cauza suprasolicitării s-a forfecat un șurub. Nu s-a mai întâmplat așa ceva la vreun alt exemplar, drept urmare se presupune că a fost o afecțiune punctuală, la acel șurub. Este posibil ca acel șurub să fi avut o neomogenitate sau să fi fost dintr-un material insuficient de rezistent la această solicitare. A fost dus în depou, s-au făcut verificările, s-a înlocuit șurubul și este repus în circulație. Se va verifica și calitatea materialului, dar pentru aceasta trebuie făcută o expertiză în laborator”, ne spunea primarul Timișoarei în luna decembrie a anului trecut.
Un tramvai modernizat a costat Primăria Timișoara 500.000 de euro, bani luați din bugetul local. Noile tramvaie ale orașului sunt reabilitate la Arad și la Pașcani, de către firmele Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad. Contractul încheiat de primărie prevede modernizarea a 30 de tramvaie ale RATT, în decurs de patru ani. Mijloace de transport pe șine au totul recondiționat, mai puțin șasiul, au încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video cu nouă camere, dar și internet wireless. Ultimele garnituri modernizate trebuie să sosească anul acesta în oraș.
UPDATE. Explicațiile RATT
Tramvaiul Armonia de pe linia 1 care s-a arcuit sâmbătă în zona Pădurea Verde ar fi ajuns așa din cauza unor șuruburi rupte.
„S-au rupt câteva șuruburi de la articulațiile burdufului, care țineau practic tramvaiul. A ajuns să se țină doar în câteva șuruburi și aceasta este cauza pentru care s-a lăsat partea din spate în jos”, a explicat purtătorul de cuvânt al RATT pentru tion.ro.
Specialiștii regiei urmau să repare temporar garnitura pe loc, cât să poată fi transportată spre depou, unde avea să intre în reparații serioase. Potrivit celor de la RATT, doar linia 1 a fost deviată pe linia 2 din Piața Traian, cu întoarcere la Prințul Turcesc.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1752839″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!