Sunt nouă proprietari care vor fi expropriați la pentru construcția Podului Solventul. Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei care face exproprierea s-au întâlnit cu aceștia pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.
„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii.
Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Potrivit reprezentanților primăriei, exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.
Se așteaptă noul aviz de mediu
O bună parte a terenului din zona fostului combinat Solventul este contaminat chimic, după cum au anunțat reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului încă din aprilie 2023. Atunci, analiza fusese cerută de un dezvoltator imobiliar, dar era afectată inclusiv porțiunea pe care dorea primăria urma să facă podul.
Acum, reprezentanții primăriei anunță că a fost găsită o soluție pentru a evita acea porțiune, dar în prezent se așteaptă după avizul Agenției pentru Protecția Mediului.
Vă amintim, „primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani”, după cum îl prezintă reprezentanții primăriei, are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei. Anul trecut, în august, fusese aprobat și studiul de fezabilitate.
Acesta va conecta strada Gării de bulevardul Dâmbovița, va avea patru benzi de circulație rutieră, linie dublă de tramvai, piste de biciclete și trotuare pe ambele sensuri.
Trimite articolul
XȘi podurile de la ISHO?
A renunțat primăria la ele?
-
Bineinteles.
Era o tzeapa a dezvoltatorului imobiliar…-
Teapa o da primaria, dezvoltatorul a facut treaba lui, a predat proiectul
-
Mai Ceasca!? Ce dezvoltator? N-ai citit bine textul? Un dezvoltator care a vrut sa construiasca in 2023, in apropierea zonei unde se construieste Podul Solventu, a cerut atunci o analiza a solului, care este contaminat chimic! 🙂 🙂 🙂 Mai Tzeapa de dezvoltator….:) 🙂 🙂
-
Bai Mirko, cine a predat proiectul? Ce dezvoltator? Ce stire ai citit tu, ca despre cea la care face referire textul de mai sus…e despre altceva?! 🙂 🙂 🙂
-
-
Ce țeapă a dezvoltatorului, podul este proprietate publică, nu are nici o treabă dezvoltatorul cu infrastructura publică pentru care sunt plătite impozite și taxe să fie făcută de Primărie.
Dezvoltatorul a avut bunăvoința să facă proiectul pe gratis, mai departe e datoria Primăriei.
Tu cam unde te crezi, în comunism, unde toți sunt obligați să presteze muncă patriotică.
-
-
Podul de la ISHO nu va ajuta prea mult la decongestionarea orașului, dar podul de Solventul va lega Rebreanu – C Saguliu – Dâmbovița de nordul orașului.
-
si podul de la ISHO descongestioneaza
-
One eternity later…
Sunt mai mult de 9 case pe acel aliniament.
Care sunt cei 9 proprietari?