Consiliul Județean Timiș a finalizat recent procedura privind atribuirea contractului de execuție a lucrărilor privind modernizarea DJ 691: lărgire la 4 benzi a Lotului 1 – km 2+725 – 5+800 – Dumbrăvița. Oferta declarată câștigătoare a fost cea depusă de SC Strabag SRL și nu au fost înregistrate contestații, astfel că administrația județeană și firma au semnat, joi, contractul.
Lucrările trebuie să fie gata până la finalul anului 2023 pentru ca administrația județeană să nu piardă finanțarea europeană aferentă proiectului de extindere la patru benzi a acestei șosele intens circulate.
Potrivit proiectului tehnic, drumul va fi lărgit la patru benzi și vor fi amenajate piste de biciclete. Constructorul va mai realiza racordarea cu străzile laterale și amenajarea acceselor la proprietăți, amenajarea sensurilor giratorii, dispozitive de scurgere a apelor, elemente de siguranța circulației, iluminat în sensurile giratorii, amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată, relocarea rețelelor de gaz și relocarea liniilor electrice.
Tronsonul 1 al DJ691, de la intrarea în Dumbrăvița și până la intersecția cu Centura Timișoarei are trei kilometri.
„Am ajuns într-un moment fericit pentru cei care participă la traficul prin Dumbrăvița și evident riveranii acestui drum județean. Astăzi am semnat contractul de execuție pentru tronsonul 1 din lărgirea la patru benzi a drumului județean 691. Suntem cu două săptămâni înainte de planul pe care ni l-am stabilit, dacă vă amintiți, ca până la 1 septembrie să avem semnat contractul de execuție. Îl avem deja semnat chiar de astăzi și mă bucur că putem să dăm drumul la lucrări și pe acest tronson, astfel încât până la 31 decembrie să putem circula în condiții de șantier încă pe acest tronson, dar să putem circula până la autostradă pe patru benzi și să nu mai existe ambuteiajele și traficul pe care îl vedem în spate derulându-se. Sigur, a fost un drum greu, încă mai avem multe de făcut, dar avem garanția că executantul va duce la bun sfârșit această lucrare”, a declarat, joi, în Dumbrăvița, Alin Nica, președintele CJT.
Acesta a mai precizat că săptămâna viitoare va da ordinul de începere a lucrărilor, urmând ca apoi CJT să predea efectiv amplasamentul cu tot ceea ce înseamnă el către constructor și să înceapă deja partea de organizare de șantier și lucrările efective pe teren.
„Este un proiect cu finanțare europeană, care va avea un impact pozitiv în întreaga comunitate, nu doar cea din Dumbrăvița și Giarmata, care sunt traversate de acest drum județean, ci mă refer la întreaga comunitate din nordul municipiului reședință de județ. Vom avea o fluidizare a traficului și nu mai discutăm deja de termene nerezonabile sau nerealiste sau care nu se respectă. Discutăm deja de un orizont clar de timp, bazat pe experiența recentă și mai apropiată a unor lucrări executate în termen de către acest constructor. Și atunci avem garanția cu toții că, așa cum am spus, până la sfârșitul anului vom putea circula de la Timișoara și până la autostradă pe patru benzi, în sfârșit, după experiența neplăcută cu fostul constructor pe care o cunoaște toată lumea”, a afirmat Alin Nica.
Potrivit directorului general al Strabag, Cătălin Flămânzeanu, firma oferă garanția că va duce contractul în condițiile clar stabilite la îndeplinire. Flămânzeanu a spus că după 11 septembrie când începe noul an școlar traficul va fi și mai aglomerat și a făcut apel către Consiliul Județean, Primăria Timișoara și Primăria Comunei Dumbrăvița pentru a găsi o cale în care prezența drumarilor de la Strabag să nu afecteze atât de mult viața cotidiană a cetățenilor privind traficul, privind transportul în comun și orice alte inadvertențe care pot apărea.
„Vrem ca prezența noastră să fie cât mai mică în viața oamenilor. Nu vrem să afectăm foarte mult circulația, dar nu depinde doar de noi. Sunt mai mulți factori care trebuie să conlucreze, cum am spus mai devreme. Vom lucra pe sectoare distincte. Vrem să terminăm cât mai repede. Nu putem să rămânem cu lucrările de infrastructură în perioada cu intemperii. În același timp ne izbim de un aspect al acestei situații mai puțin plăcute, cum sunt stâlpii, cablurile electrice care pot crea diverse probleme. Nu am dori să avem un accident de muncă sau să creăm o problemă de genul acesta. Va trebui să abordăm proiectul la masă împreună cu partenerii implicați privind relocarea stâlpilor, fluența traficului, dirijatul circulației pe străzile laterale”, a declarat directorul general al Strabag.
Întrebat ce va face dacă lucrările pe tronsonul 1 al DJ691, care traversează Dumbrăvița, nu vor fi gata la timp, Alin Nica a răspuns că nu ia în calcul această posibilitate.
„Noi nu luăm în calcul această ipoteză pentru că suntem convinși că îl vom finaliza în termenul stabilit. Termenul de execuție pentru tronsonul 1 este tot de șase luni ca și pentru tronsonul 2, deci asta înseamnă că depășește 31 decembrie anul acesta. Însă noi mai avem și cheltuieli neeligibile în proiect și am gândit execuția lucrărilor în așa fel încât cheltuielile neeligibile să fie realizate în cea mai mare parte după ianuarie 2024, astfel încât să ne concentrăm pe absorbirea tuturor banilor europeni, a tuturor cheltuielilor eligibile și a lucrărilor care au caracter eligibil până la 31 decembrie și vom face acest lucru. În consecință, nu vom pierde niciun euro din acest proiect, iar conform normativelor europene noi mai putem continua proiectele până la 30 iunie 2024, dar pe finanțarea noastră sau acele cheltuieli care sunt oricum neeligibile din banii europeni, așa cum am spus-o încă de la început, dar mulți n-au crezut”, a afirmat președintele CJ Timiș.
Alin Nica a mai spus că este mulțumit de modul în care firma Strabag lucrează pe tronsonul 2 al DJ691.
„În fiecare zi se vede că se lucrează până la ora 21, se vede că se lucrează și în weekend și sărbători legale uneori, lucru pe care nu cred că l-ați întâlnit, cel puțin eu foarte rar, ca să nu spun deloc pe alte șantiere din țară”, a mai completat Nica.
Pe teritoriul comunei Dumbrăvița, există 69 de stâlpi care alimentează cu electricitate mijloacele de transport în comun și pe care constructorii trebuie să îi reloce că să poată începe lucrările.
Cătălin Flămânzeanu a fost de părere că fără relocarea stâlpilor STPT ar fi greu de pornit lucrarea.
„Mutatul fizic al stâlpului nu este o problemă, e problemă de toată rețeaua în sine, de cum lucrează (…) Nu pot să vă spun că durează câteva zile fiecare, nu vreau să înaintez în momentul de față un termen pe care nu pot să mi-l asum. Fiecare situație are o particularitate, fiecare stâlp, fiecare intersecție. Nu știm ce alte lucrări sau rețele mai sunt pe lângă, dar vreau să înțelegeți că vom încerca să facem aceste aspecte alternativ, în așa fel încât să nu ne blocăm nici pe noi în timpul execuției, să putem respecta termenul de finalizare a contractului, să nu fie niciun factor de stres pentru cetățeni, pentru beneficiari, inclusiv pentru riveranii din comuna Dumbrăvița”, a spus Flămânzeanu.
Alin Nica a spus că „este responsabilitatea Primăriei Dumbrăvița și a Municipiului Timișoara, care au ca atribuții legale gestionarea transportului în comun, să găsească soluții alternative pentru a asigura continuitatea liniei de troleibuz. Sunt troleibuze care sunt hibrid și pot să funcționeze pe această porțiune unde se va da linia jos și în alt sistem decât cel electrificat. Sunt străzi laterale care pot fi folosite atunci când încep lucrările aici de lărgire, dar ține de Poliția Rutieră, de Primăria din Dumbrăvița și de Primăria din Timișoara să găsească acele soluții astfel încât nici transportul în comun să nu fie întrerupt și nici traficul să nu fie blocat pe perioada desfășurării lucrărilor pe porțiuni. Se propune devierea circulației. Dar pentru chestiunile acestea trebuie un proiect depus la Poliția Rutieră, de către Primăria Dumbrăvița, pentru că ei sunt cei care au în proprietate străzile lăturalnice. Nu pot să vin eu de la Consiliul Județean să deviez traficul”, a spus Nica.
În privința relocării stâlpilor, viceprimarul Ruben Lațcău a declarat pentru Tion că STPT urmează să facă predarea acestora în perioada următoare având în vedere faptul că există constructor desemnat.
Foto: CJ Timiș/ Tion
Trimite articolul
XTrebuie sa fie gata pina la sf lui 2023…. Tronsonul are 3km…. Nicio sansa sa fie largit drumul, in doar 4 luni de zile….
-
Aici sunt de acord cu tine . In cel mai fericit caz în 2 ani
“CJT propune să se circule pe străzi lăturalnice”
CJT nu stie ca si strazile laturalnice sunt aglomerate oricum, si fara aceste lucrari, in zilele cu scoala. deci va fi un cosmar
-
Daca snobii nu si-ar duce odraslele pana in pragul scolii cu masina, nu s-ar aglomera in halul ala. Nu am priceput niciodata de ce trebuiesc dusi cei mici cu masina pana in poarta scolii. Dar e ok ca ajung la 20 de ani si nu vor fi in stare sa mearga cu 14-le pana in Piata 700.
-
Da’ de ce sa mearga ei in piata 700? nu mai sunt nepalezi etc sa livreze la domiciliu?
#evolutia societatii🤪
#🤪
-
Păi vor ști să ajungă cu mașina, pot trăi și fără să știe cum să ajungă într-un loc cu mijloacele de transport în comun.
-
dupa ani de zile, stiau ca urmeaza un santier, dar nu s-au gandit sa faca un plan…
felicitari alin nimica
Buun! Sa se faca…fara “deranj” nu merge!
Intrebarea mea de muritor de rand este cum se va face legatura dintre pista de biciclete din Dumbravita de pista ce incepe de la Dunca? Pein mijlocul intersectiei??? Epic fail!
-
Tu chiar crezi ca vor fi piste de biciclete? 🙂 Ni(mi)ca face proiectele a la Robu. “Da-i repede inainte si carpim pe urma ce putem”
-
De la Dunca incolo creste vazand cu ochii pista de biciclete mult dorita!
-
Drumuri laturalnice nu prea exista in Dumbravita, care e plina de strazi inchise, care nu duc nicaieri.
am intrat special sa vad daca iar se da cu fundul de pamant Nica pentru ca nu are stalpii aia …
lucrare maaare, nu-i asa usor. a 8 a minune a lumii, nu alta.(a noua am inteles ca e marele canion. a zis-o “cel mai puternic om al lumii”, si chiar ma intrebam care e a 8 a. da’ pan la urma m-am prins. si stiu si care e a zecea: piata consiliu oiropei!)
#aselenizarea nu a existat. pen’ ca ar fi chiar prea de tot. deci pamantul e plat!
#🤪
Dar cum rămâne cu trecerea la nivel cu calea ferată de la Giarmata ?? Acolo nu se văd semne de înaintare cu șantierul. Sau vom circula in continuare pe o singură bandă pe sens ?
Daca lasau benzile existente asa cum au fost, asfaltau benzile laterale, le dadeau in functiune, apoi se apucau de cele mediane, nu era nevoie sa se circule prin strazi laturalnice, tavarase ni(Minciuli)ca
NU SE LUCREAZA PANA LA ORA 21. La ora 17:30 nu mai e nimeni pe santier in weekend se lucreaza doar pana la ora 1 si in sarbatoarea legala care a fost zilele trecute nu s a lucrat 3 zile, nu stiu de unde isi ia Nica informatiile probabil din basme