Deși ordinele de începere a lucrărilor pentru reabilitarea celor două poduri din zona Iosefin au fost date încă de la sfârșitul lunii aprilie, cele două firme nu s-au grăbit să înceapă șantierele. A mai fost nevoie de avize de la poliție, dar muncitorii și-au făcut apariția încă de marți după-amiază în zonă. Au montat niște „conuri” în mijlocul Podului Dragalina.
Primarul Nicolae Robu a fost cel care a anunțat că, pe perioada derulării lucrărilor, Podul Eroilor va fi închis complet, iar pe Dragalina vor fi impuse restricții de circulație, cel puțin în prima fază, urmând să fie disponibile doar două benzi: una pe un sens și alta pe celălalt sens.
„Podul Dragalina nu va fi închis, se va circula în ambele sensuri, dar restricționat. Jumătate din pod va fi închisă pentru lucrări, dar pe cealaltă jumătate se va circula pe o bandă în sensul către gară, lângă bordură, și în sens invers peste liniile de tramvai. Se va circula și pe splaiuri, pe Vladimirescu și pe Titulescu, dar cu restricții înspre canalul Bega pe fiecare parte.
Sensurile se păstrează, dar o bandă va fi rezervată pentru lucrări, înspre canal. Dacă se vine dinspre Iosefin se va putea face dreapta spre centru. Ei au convenit cum se va circula, s-a făcut o ședință tehnică și s-a convenit că se va putea circula pe Dragalina în ambele sensuri. În viitorul apropiat nu va fi închisă complet circulația pe Dragalina”, ne explica edilul-șef zilele trecute.
Tot edilul-șef a anunțat că tramvaiele vor circula în continuare, însă în urma vizitelor făcute pe teren s-a decis că nu va putea fi permisă circulația mijloacelor de transport pe șine.
„Urmează să fie suspendată circulația tramvaielor care merg spre și dinspre gară, iar mașinile vor circula cu restricții, semnalizate conform legii”, au spus reprezentanții Primăriei Timișoara pentru tion.ro.
Așadar, de joi sunt impuse restricțiile pe Podul Dragalina, însă pe Eroilor constructorul nu a finalizat pregătirile pentru începerea efectivă a lucrărilor.
Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara au anunțat și ei că tramvaiele 1, 8 și 9 nu vor mai ajunge la gară.
„Începând din 24 mai, liniile 1 și 8 nu vor mai circula de la Piața Mocioni către Gara de Nord, ci vor avea capătul de linie în bucla din Dâmbovița. De asemenea, tramvaiele de pe linia 9 vor reveni la vechiul traseu, și anume AEM – Dâmbovița și retur. Publicul călător va putea folosi liniile de troleibuz 11, M11, 14, M14 și 18, precum și liniile de autobuz Expres 1 și Expres 3 + 3 pentru a se deplasa către și de la Gara de Nord”, transmit reprezentanții STPT.
Podul Eroilor este reabilitat de asocierea de firme Super Construct și Pod Construct, cu 4,13 milioane de lei cu TVA. Durata contractului semnat cu primăria este de nouă luni, de la data ordinului de începere a lucrărilor, care s-a dat, conform edilului Robu, la sfârșitul lunii aprilie.
Podul Dragalina este reabilitat de firma Tehnodomus, care primește 7,2 milioane de lei cu tot cu TVA. Durata contractului semnat cu primăria este de 10 luni, numărate de la data ordinului de începere a lucrărilor, iscălit, conform lui Robu, tot la sfârșitul lunii aprilie. Sumele erau mai mici, dar au fost actualizate în ultima ședință de consiliu local, care a avut loc marți, 22 mai.
Lucrările ar trebui să țină nouă, respectiv zece luni, însă vor fi influențate, evident, de vreme, așa că este foarte probabil să fie gata abia în primăvara anului viitor. Majoritatea banilor pentru ambele șantiere vine de la guvern, prin PNDL – Programul Național de Dezvoltare Locală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!