Reprezentanții Societății de Transport Public Timișoara (STPT) anunță că, odată cu demararea lucrărilor de demolare a pasarelei Gelu, transportul cu vaporașele pe Bega va fi restricționat în perioada 3-28 iulie.
Astfel, stația Ardealul și stația C. Brâncoveanu, aflate în aval pe Bega, vor fi suspendate până la finalizarea lucrărilor. Stația de capăt, în aval, va fi stația Ștefan cel Mare. Noile grafice de circulație vor fi actualizate pe site-ul STPT, dar și în stațiile de îmbarcare și debarcare.
„Totodată, vor fi suspendate cursele de promenadă către Ecluza Sânmihaiu Român, curse care se desfășurau sâmbăta și duminica, de la orele 12 și 17”, au adăugat cei de la STPT.
Vă reamintim, despre reabilitarea Pasarelei Gelu-Crizantemelor se vorbește încă din 2019. Primăria Timișoara a semnat în martie contractul cu firmele care se vor ocupa de lucrări, iar la începutul lunii aprilie a predat amplasamentul constructorului. Lucrările ar trebui să fie gata în jumătate de an. La final, podul pietonal care leagă cartierul Iosefin de Dâmbovița va avea spații verzi și pistă pentru biciclete.
Valoarea contractului de execuție este de aproape 12,2 milioane de lei, cu TVA inclus, echivalentul a 2,5 milioane de euro, fondurile provenind din bugetul local. De lucrări se ocupă PAB România, o firmă din Arad, împreună cu doi subcontractanți: Instal Group și Elecon Plus SRL.
Podul pietonal din Iosefin a fost construit în urmă cu mai bine de 70 de ani, în 1949. Are o lungime de 46 de metri și o lățime de 2,20 metri, dar este într-o stare avansată de degradare, fiindu-i afectată inclusiv structura de rezistență.
Odată reabilitată, pasarela va avea culoare pietonale și velo, dar și zone cu spații verzi. Va fi iluminată arhitectural și va avea parapete de protecție din oțel zincat. Lucrările cuprind: reabilitarea suprastructurii, relocarea rețelelor, lucrări la rețelele utilitare (electrice, gaze naturale, canalizare pluvială, canalizație tehnică și amenajarea zonelor verzi).
Calea pe pasarelă va fi compusă din zona carosabilă, cu lățimea variabilă între 5,4 m si 8 m, urmând să includă trasee pietonale, piste de biciclete, amenajări de iluminat public, scuaruri în partea centrală și spații verzi.
Conform specificațiilor din proiect, se vor planta 14 arbori pitici în ghiveci propriu și 40 de frasini. Rampele de acces la pod sunt proiectate astfel încât pe pasarelă să poată circula pietonii, bicicliștii, dar și persoanele cu mobilitate redusă.
Pe aceeași temă:
Primăria Timișoara a predat constructorului amplasamentul de la pasarela Gelu – Crizantemelor
Încep lucrările la Pasarela Gelu-Crizantemelor. Va avea pistă de biciclete și zone verzi
Trimite articolul
XSa speram ca noua pasarela va permite – in caz de urgenta – trecerea masinilor de pompieri.
-
esti dus cu pluta la fel ca si nebunul care se semna pe toate cladirile si gardurile din oras! Esti analfabet daca nu poti intelege ca o structura de pod proiectata pentru trafic pietonal si piste de biciclete nu permite trecerea masinilor de pompieri de 15-20 de tone