Cei aproape 55 km din lotul4 Timișoara – Arad trebuie finalizați în 42 de luni (6 luni proiectare, 36 luni execuție). Câștigătorul desemnat este asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA, care are la dispoziție 2,1 miliarde lei, fără TVA, pentru a realiza:
- dublarea liniei de cale ferată
- modernizare stațiilor Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
- modernizare a 2 halte de călători și a unei halte comerciale de mărfuri
- modernizare a 6 poduri și a 39 podețe
- montarea unor sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată
- lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu
Contractul pentru modernizarea infrastructurii feroviare de 162 de km Caransebeș – Timișoara – Arad are o valoare de 8,77 miliarde de lei, bani asigurați prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență).
Pe acest traseu, trenurile trebuie să circule cu viteze de 160 km/h. Proiectul este împărțit în 4 loturi:
- Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (39,56km) – Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)
- Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (53,91km) – FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fără TVA)
- Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj (13,86km) – Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)
- Lotul 4: Ronaț Triaj – Arad (54,86 km) – Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)
Primarul Timișoarei spune că „proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț, gestionat de CFR și Ministerul Transporturilor, va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani”. Asociația Pro Infrastructură descria acest proiect ca „un fiasco urbanistic”.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNumai 160 km/h, chiar dacă se instalează ERTMS? Vecinii sârbi, mai puțin favorizați decât noi fiind în afara UE, au reconstruit Novi Sad – Belgrad la 200 km/h. Păcat, era o șansă să avem și noi măcar o linie ferată de mare viteză!
-
La sârbi nu sant comisioanele așa de mari, de aceea e mai mare viteza.
La noi se împarte la atâtea partide comisionul (PNL, PSD, UDMR)… ca mai rămân bani doar pt 160 km/h
nu stiam ca e 1 aprilie….
Incepe,Începe modernizarea căii ferate Timișoara – Arad dar mai ramine problema daca se incadreaza in conceptul arhitecturial lui DOMINIC FRITZ.Ca asa a facut si cu Gara de Nord