„Au avansat cercetările arheologice pe traseul viitorului drum de legătură dintre autostrada #1 și DN 69 Timișoara – Arad, iar în scurt timp se va începe realizarea de drumuri tehnologice pentru accesul pe șantier și platforme pentru structuri. În total sunt nouă situri arheologice stabilite pentru a fi cercetate și descărcare de sarcină arheologică. Momentan, a fost închis un sit arheologic și sunt în curs de cercetare alte cinci situri”, transmite DRDP Timișoara.
Lucrările de cercetare arheologică pe șantier sunt realizate de Muzeul Județean Satu Mare de la începutul lunii august.
Pentru șantierul drumului de legătură din Timișoara cu A1 s-a dat undă verde în luna martie. Licitația pentru „proiectare și execuție «drum de legătură Autostrada A1 Arad-Timișoara – DN69” a avut un singur ofertant, contractul fiind semnat cu Todini Costruzioni Generali S.p.A., la valoarea de 189,6 milioane de lei, adică aproape 38 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni, din care șase pentru proiectare.
La începutul lunii iulie, ministrului Transporturilor anunța că a fost emisă autorizația de construire. Acestea vor dura 18 luni.
Viitorul drum de legătură va avea 10 kilometri și va începe cu 300 de metri înaintea intersecției existente deja între drumul Timișoara – Arad și cel ce duce spre localitatea Sânandrei. De aici se va face un nod rutier spre A1. Viteza maximă de circulație pe această legătură va fi de 100 de kilometri pe oră.
Banii vin prin POIM 2014-2020. Drumul va avea șapte ani garanție.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XDaca se organizeaza ca pe santierul de pe Dj691,lucrarea va fi gata in urmatorii 50 de ani…Vai si amar de ele descarcari…
Incepe pe naiba . Daca nu au gasit arheologii nadragii lui Burebista vor gasi cei de la Mediu vre-o specie rara de soarece de preerie , vre-un paianjen cu mot sau vre-o broasca cu par . Noi mergem la autostrada prin hartoapele de la Giarmata , unde in acelasi mod festiv cica vor fi 4 benzi , dar nu se stie cand . Sictir Nica ! Idem Fritz , mai ales pentru faza cu stalpii din Dumbravita . Sunteti taraie brau cu totii !
-
Cred ca am mai postat pe tema asta, problema vine de la felul cum se stabilesc contractele. Daca nu definești etape intermediare si termene clare pentru acestea iese o lalaiala si nu poti sa “executi’ un constructor prost. Nu se procedează asa tine de mafia politică, incompetența și de faptul ca statul/autoritatea întârzie plățile. Pe scurt, se anunta/deschid șantiere doar pt. Scopuri electorale. Cei ce preiau autoritatea fie preferă să schimbe firmele fie nu au pârghii sa grăbească lucrările.