De luni, 31 iulie, de la ora 10, timișorenii se pot înscrie în Programul Rabla Local, relansat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Solicitanții care vor să obțină 3.000 de lei în schimbul unei mașini mai vechi de 15 ani se pot înscrie AICI.
Înscrierea persoanelor fizice în Programul Rabla Local se face până pe 31 august 2023, la ora 16:30, sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei localități în parte. Timișoara a primit fonduri pentru 4.700 de mașini, contribuția proprie a primăriei, din bugetul local, fiind de 600 de lei pentru un autoturism.
„Scoaterea rapidă de pe străzi a unui număr așa mare de mașini poluatoare este un pas important pentru un oraș mai sănătos pe termen lung”, transmite primarul Dominic Fritz.
Cine este eligibil
Solicitantul trebuie să fie o persoană fizică cu domiciliul în Timișoara și să dețină un autovehicul uzat în proprietate, înmatriculat pe numele său ori în coproprietate de cel puțin 5 ani și să nu aibă datorii restante către bugetul de stat și bugetul local.
NU sunt eligibile să acceseze această facilitate solicitanții care au beneficiat anterior de o finanțare prin alt Program de Rabla pentru aceeași mașină.
Autovehiculele trebuie să fie înregistrate în evidențele fiscale ale municipiului Timișoara și să aibă o vechime de cel puțin 15 ani de la anul fabricației. De asemenea, autoturismele în baza cărora se solicită stimulentul trebuie să aibă norma de poluare cel mult Euro 3.
Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicația AFM. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi făcute înscrieri pentru un singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
„Recomandăm solicitanților să își creeze cont atât pe site-ul AFM, cât și pe site-ul Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara, în cazul în care nu au deja. Crearea contului pe site-ul DFMT este necesară pentru primirea notificărilor după finalizarea perioadei de înscriere precum și pentru depunerea documentelor în etapele ulterioare ale programului”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Mai multe informații despre program puteți accesa AICI.
Trimite articolul
XDeținătorii de rable ar trebui să fie amendați sistematic, nu premiați din banii mei. Eu merg pe jos, cu bicicleta sau cu RATT. Nu primesc nici o sponsorizare pentru alegerea verde. 130 de lei, abonament general, lunar, la RATT. Teniși și alte tipuri de pantofi de sute de lei pe an. Vreau un program rabla pentru pantofii uzați! Pietonii convinși sunt obligați să finanțeze fițele purtătorilor de mașină.
-
stpt este subventionat. foarte mult. nu stiu daca pe vreundeva exista transport in comun nesubventionat. de ex autobuzele si tram-urile alea nu-s cumparate din “profitul” companiei. la fel la bilete, incasarile sunt sun 25% din costuri.
ps: rablele se mai si valorifica, e ceva material in ele. unde ajung banii, nu stiu si nici nu ma prea intereseaza fața de alte chestii.
pps: exista foarte multe subventii in foarte multe domenii in foarte multe tari.(ex agricultura?). Sar multi de fnd in sus ca de ce sa se ‘subventioneze’ reparatiile la fațade, dar putini din acei multi au vreo problema cu anveloparea blocürilor din bani publici, sau cu alte prosteli pe verde(panouri fotovoltaice de ex?)
ppps: rolul statului e si redistribuirea. ca politicile publice sunt bune sau nu, ca redistribuirea e bine facuta sau nu, decid cetatenii la vot(daaa, sigur asa e🤣😂🤣🤪 “m.ie ailalti”!). nu merge cu acolo da, ca imi convine mie, dincolo nu ca nu beneficiez Eu in mod direct. zic sa ne hotaram ce vrem, poate vrem privatizarea romaniei, o vindem!(nu ca nu s-ar fi vandut deja halci din ea, cu rezultate “spectaculoase”, da’ nu pentru noi)
#🤪
-
Subvențiile/gratuitățile RATT sunt acordate pensionarilor și elevilor/studenților, nelimitat și fără număr. Nu mai există reducerea pe bază de buletin/CI de timișorean. În altă ordine de idei, tot mi-e neclar de ce nu ar exista un program rabla pentru pantofi.
-
mai citeste o data ce am scris. esti in eroare totala cu subventiile pentru transportul in comun. peste tot(exagerez un pic) in lume e subventionat nefiind rentabil doar dpdv al incasari/cheltuieli. si asta nu se refera la gratuitatile acordate nu stiu carei categorii.
iar subventiile sunt date pentru ce aleg “autoritatile” alese de cetateni. infiinteaza tu un partid care promite subventii pentru pantofi, iar daca castigati alegerile, le poti introduce. eu nu inteleg de ce se dau subventii pentru masini electrice de exemplu. si de ce nu se dau subventii pentru carti. sau pentru bormasini(pt. vecinul iubitor de mesterit🤪). sau pentru
aia sau pentru ailalta. SA SE DEA pentru ce vreau EU, nu altii!🤪 ce-s alea “politici publice”? incearca totusi sa intelegi ce-ti scrie cineva ca raspuns, chit ca intr-un comentariu nu se pot scrie/explica prea multe lucruri.-
Ai și tu o oarecare dreptate, nu ești chiar analfabet funcțional. Încearcă să scrii cu diacritice. Nu știu ce job ai, văd doar că ai mult timp liber pentru contre. Repet, ai o anumită logică în unele privințe. În marele rest, ai prea mult timp liber pentru elucubrații.
-
pps cam care crezi ca e sansa ca ceea ce cataloghezi tu “elucubratii” sa fie chestii care iti depasesc cunostintele? zero, nu? hmm cata siguranta!🤪 zic sa te indoiesti. ca sa gandesti. ca asa o zis descartes ala, stii?. si apoi sa cauti. ai nevoie de ajutor? cere! de preferinta frumos, cum ai invatat in cei 6 ani de-acas.
-
-
-
Poate mai eliberam orașul de ele cu ocazia asta