Contractul pentru „Reabilitare linii de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, bulevardul Cetății” a fost semnat încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni ar fi trebuit să se lucreze la proiectul tehnic, iar municipalitatea anunță în sfârșit începerea șantierului.
„Lucrările vor începe în 28 iunie, dată de la care se va închide circulația pe bd. Cetății pe sensul de mers Calea Bogdăneștilor – str. Gheorghe Lazăr, pentru o perioadă de 3 (trei luni). Pe sensul de mers str. Cloșca – Calea Bogdăneștilor se va permite circulația în dublu sens, cu câte o bandă pe sens. Timpii de semaforizare din intersecția bd. Cetății – str. Cloșa – str. Gheorghe Lazăr se vor ajusta în funcție de noile restricții impuse, precum și de valorile înregistrate în perioada menționată”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
Nici tramvaiele nu vor mai circula pe bd. Cetății și nici pe străzile afectate de lucrări, str. Coriolan Brediceanu, Calea Bogdăneștilor, mai spun cei din PMT.
Potrivit aceleiași surse, circulația tramvaielor va fi deviată începând din 26 iunie. Astfel:
- Linia 4: Gara de Nord – Piața Mocioni/Sinaia – Catedrala Mitropolitană – Spitalul de Copii – Piața 700 – Piața Traian – Fabrica de bere – AEM – Ciarda Roșie și retur pe același traseu.
- Linia 7a: Bucla Dâmbovița – Piața Mocioni/Sinaia – Piața Sf. Maria – Piața Bălcescu – str. Drubeta – Ana Ipătescu – Bucla Dâmbovița.
- Linia 7b: Bucla Dâmbovița – Ana Ipătescu – str. Drubeta – Piața Bălcescu – Piața Sf Maria – Piața Mocioni/Sinaia – Bucla Dâmbovița.
În locul mijloacelor de transport pe șine ar urma să circule autobuze. Astfel, STPT înființează linia 4b autobuz pe traseul Torontalului – Piața 700. Va merge pe următorul traseu: Piața 700 – Torontal: str. Gheorghe Dima – str. Gheorghe Lazăr – bd. Cetății – Calea Torontalului, întoarce la intersecția cu str. Liege și Bucovinei și revine pe Calea Torontalului, sensul spre Piața Consiliul Europei. La întoarcere, va urmări traseul Torontal – Piața 700: Calea Torontalului, după intersecția cu str. Liege – bd. Cetății – str. Gh. Lazăr – str. Paris – stânga pe linia de tramvai pe str. Coriolan Brediceanu – stânga pe str. Gheorghe Dima (la Spitalul Militar).
Din 1 și până în 31 iulie va fi închisă circulația în intersecția bd. Cetății – Calea Bogdăneștilor – B.P. Hașdeu, dar rămâne deschisă relația Calea Bogdăneștilor – bd. Cetății (viraj dreapta), precum și relația bd. Cetății – Calea Bogdăneștilor (viraj stânga).
„Ca atare, se impune devierea autobuzului care deservește traseul de pe Calea Bogdăneştilor, devierea urmând să fie comunicată de Societatea de Transport Public Local Timişoara. Având în vedere că execuţia lucrărilor celor două obiective de investiţii (Bogdăneștilor și Cetății) se suprapun, se justifică scoaterea din funcţiune a instalaţiei de semaforizare din intersecţia bd. Cetăţii – Calea Bogdăneştilor – B. P. Haşdeu, pe o perioadă de o lună începând de la 1 iulie”, mai informează PMT.
Doi ani și jumătate de lucrări
Șantierul pe bd. Cetății ar trebui să țină doi ani și jumătate. Se va lucra inclusiv pe linia de tramvai de pe Cetății, de la intersecția cu Calea Bogdăneștilor până la cea cu Calea Torontalului, plus bucla de întoarcere.
„În cadrul lucrărilor, se va moderniza întregul ansamblu rutier şi liniile de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane de pe bulevardul Cetăţii, se vor amenaja trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, va fi modernizată stația de subredresare. Obiectivele sunt reducerea emisiilor de poluanţi și a prafului, scăderea nivelului de zgomot şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, mai spune PMT.
Linia nouă cale dublă de tramvai se va întinde pe 1,57 km, carosabilul va fi reabilitat la câte două benzi pe sens – 25.800,94 mp, trotuarele vor fi reabilitate pe o suprafață de 12.291,45 mp, pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele sensuri – 3.590,62 mp, spațiul verde va fi amenajat pe 20.530,79 mp și vor fi amenajate zece stații de tramvai.
„Traseul liniei de tramvai existente va rămâne același, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent”, arată aceeași sursă.
Lucrările costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 17 milioane de euro, și sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).
Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2019, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Teoretic, șantierul ar trebui să fie gata în doi ani și jumătate. Reprezentanții primăriei vor să obțină fonduri europene, astfel că proiectul a fost depus spre finanțare prin POR 2014-2020 și se află pe lista de rezervă.
Se lucrează din luna aprilie și pe Calea Bogdăneștilor, unde prin vara anului 2023 ar trebui să fie reintrodus tramvaiul 5. În acest caz, contractul de execuție a fost semnat în iulie 2020. Pe Bogdăneștilor lucrează asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România. Durata contractului este de 31 de luni, iar lucrările costă 116 milioane de lei, din care aproape 90 sunt bani europeni.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
X“Doi ani și jumătate de lucrări”Dar sa speram ca nu dupa calendarul lui HERR FRITZ ca atunci ii mai trebuie un mandat si lucrarea tot nu va fii gata
-
De acord cu tine pana la folosirea in mod gresit a celor doi de i, din nume si din txt.
-
“Ordinul de începere a fost dat în 21 septembrie 2019, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție”. Mai ai idee cine era primar pe atunci? Cine a semnat ordinul de incepere, cine a stabilit caietul de sarcini?
2 ani si jumatate!!! Iarasi faceti lucrari cu 1 escavator si 2 sape???!! Cum baaahh sa dureze 2 ani ( in realitate minim 4) sa reabilitezi o strada dreapta la campie?! In Japonia au reabilitat 300km de autostrada in 12 zile, dupa cutremur !!! Bah chemati-i pe aia sa vina aici, sigur sunt MAI IEFTINI SI MAI RAPIZI decat oricare mioritic. Ahhhh aia nu dau spaga si nici nu se strica dupa 2 luni ca sa mai ia cineva comisioane…..nesimtitilor !
-
Asta-i mostenire de la Robu. Lucrari matusalemice cu prietenii de la Porr. Nu cumva sa transpire prea tare protejatii!
-
euy @ in Romania se lucreaza doar cu excavatoare, nu escavatoare! Avem ciocolată nu șocolată, fotocopiator nu Xerox care este numele propriu a unei firme ce produce fotocopiatoare
cat de frumos ar fi sa se baga si firele de pe stalpi in subteran. Dar sunt doar vise….
Borduri? Ca prafaraie in mijloc de vara, adaugata peste mirosul de cauciucuri de noapte, sigur va fi. Sa nu se inteleaga gresit problema nu e o “modernizare” sau refacere, sau alta… ci doar ca ele vor fi continue. Pentru ca asa este si in vest, ca sa ne raportam la state cu vechime in cultura asta, moderna, si economia ei. Incontinuu se “repara”, pentru ca niciodata nu se face trainic, ca sa fie ocazie de rulaj si consum. Si daca se face trainic din intamplare, apare careva sa decida ca e invechit ca aspect si trebuie schimbat. Ca altfel, fara robinete dinastea la banii publici, unde sa tot presteze toate firmele ca ciupercile, mai ales alea mai mari? De cate ori in viata poti fraieri persoana fizica sa isi construiasca si renoveze, desi se imprumuta ca sa poate face asta si ceea ce inlocuieste este perfect functional,doar ca nu mai e “la moda”? Iar investitorul privat construieste o data, apoi lasa asa toata perioada exploatarii, sau vinde si il doare in pix, nu umbla cu renovari. Furia rulajului materialelor de constructii este deja istoric consemnat ca a inceput cu foarte multa promovare – construieste, schimba, fa-ti, drege (de exemplu briccolajul in UK, zeci de ani in urma, asa si-a umflat sectorul). Con-su-me-rism. Nu economie, consumerism… Si mufat la bani publici, ca de acolo vine mult, odata, iar cine decide nu da din banii lui.
-
Corect. Si, pe langa asta, mai cresc si preturile pentru privati, dupa ce furnizorii s-au obisnuit sa lucreze cu primarii care dau cat li se cere, parandarat sa iasa.
Nu mai vrem alte betoane, borduri, asfalt etc. Iarba verde pamant intre sine si pe ambele parti ale caii de rulare, ne vom da seama astfel daca oamenii sunt bine intentionati sau sunt impotriva cetatenilor
Pe bulevardul Cetatii au sa mai treaca tramvaie exact ca prin Freidorf !!
Din intelepciunea unor ”artisti” pentru care tehnica este un OZN… ”va fi modernizată stația de subredresare”! Care statie de subredresarea. In realitate este substatie de tractiune electrica. Redresarea nu se subredreseaza tanti Amalia. A se consulta Bezele Electrotehnicii pentru a afla cu ce lingura se mananca aceasta ciorba
MA E SIGUR CA INCEPE ?
SA NU IASA IARA SMTT CU GOIA CA SE OPRESC TRAMVAIELE LUI 7
OI OI GRIJA MARE …
Va ramane tot o banda pe sens ca cealalta e pentru parcare. Din ciclul facem acelasi rahat in 2.5 ani.
-
Nu vreau mai multe benzi, una ne ajunge, iarba se betoneaza sau nu, ca sa stim cu cine avem deaface la primarie, Fritz a ajuns la primarie cu o agenda verde, ca Hidalgo la Paris, mai multa verdeata, mai putine masini, aer curat…