Reprezentanții Primăriei Timișoara au semnat, marți, 9 iunie, contractul de execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe traseul 5, Calea Bogdăneștilor, cu asocierea formată din liderul Sylc Con Trans din Arad și Longhersin SRL din Timișoara.
Cele două societăți au mers la licitație cu alte opt firme, toate din Arad, Timișoara și București: Matrix Computers, Lile Service General Construction, Optotel Com, Instal Group și Madi FHVAC din Arad, Cons Electrificarea Instal din Timișoara și Electric Rail cu Swarco din București. Unele dintre aceste societăți au mai avut contracte cu primăria: Sylc Con Trans pentru lărgirea Pasajului Popa Șapcă, Cons Electrificarea Instal pentru modernizarea mai multor străzi din oraș, iar Swarco pentru implementarea proiectului de management al traficului.
Durata de execuție este de 31 de luni, din care trei luni servicii de proiectare, se arată în contractul proaspăt semnat. Practic, în trei luni executanții vor trebui să predea primăriei proiectul tehnic, iar în alte 60 de zile vor trebui să obțină autorizația de construire.
„În termen de 30 de zile de la Data de Începere, antreprenorul va transmite supervizorului, spre analiză și acceptare, un program de execuție detaliat, alcătuit dintr-un grafic de eșalonare calendaristică și un raport descriptiv”, scrie în documentul de peste 70 de pagini.
Contractul are prevăzute penalități de 4.000 lei/zi în cazul întârzierii transmiterii programului de execuție.
Reprezentanții primăriei estimează că „la sfârșitul lui august, începutul lui septembrie” poate începe lejer șantierul.
Conform contractului, tot în 30 de zile primăria va trebui să emită Ordinul de Începere, iar contractul spune că „antreprenorul va începe proiectarea și execuția cât mai curând posibil după Data de Începere”. Lucrarea va fi vreme de cinci ani în garanție, numărați de la data la care se va face recepția.
Valoarea contractului este de 116,8 milioane de lei cu tot cu TVA (98.160.204 lei fără TVA), echivalentul a 24,1 milioane de euro. Suma este mai mică cu 4 milioane de euro decât estimarea de la licitația. Majoritatea banilor sunt fonduri nerambursabile: 89,5 milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, pe POR – Axa Prioritară 4, contractul de finanțare fiind semnat încă din toamna anului trecut. Primăria ar trebui să pună diferența.
Linia 5 revine abia prin 2023
Șantierul se va întinde de la intersecția Bd. Cetății cu bucla STPT, iar proiectul înseamnă și revenirea liniei 5 de tramvaie pe traseu, dezafectată în toamna lui 2017. În doi ani și trei luni de la începerea lucrărilor ar trebui ca noile tramvaie cumpărate tot cu bani europeni de primărie să circule pe cel mai nou bulevard al orașului. Dacă totul merge bine, cu tot cu lunile de iarnă, minibuzele STPT vor fi înlocuite de tramvaie pe noua linie 5 prin primăvara lui 2023.
Proiectul spune că se vor reabilita linia de tramvai pe o lungime de 5 kilometri, dar și carosabilul. Vom avea linii de tramvai înierbate pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”, pe mijlocul șoselei, pe o lungime de aproximativ 5 kilometri. Vor fi șapte stații de tramvai.
Șoferii vor circula pe câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale bulevardului vor fi amenajate trotuare de un metru și piste de biciclete de 1,5 metri, pe o lungime de 4 km.
Proiectul are studiu de fezabilitate adoptat încă din toamna lui 2018, fiind pregătit încă din anul 2009, de pe vremea fostei administrații.
Potrivit STPT, au rămas cam 36 de kilometri de linie cale simplă nemodernizați, care au fost împărțiți în nouă trasee. Toate au studii de fezabilitate, susțineau, în urmă cu doi ani, oficialii STPT. Primăria are cinci proiecte prioritare pentru transportul în comun, din care trei pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale: Calea Bogdăneștilor, Bd. Cetății, Calea Stan Vidrighin și o nouă linie de tramvai, de la viitorul Pasaj Solventul la Gara de Nord.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDe ce dracului sa inceapa vara cand e vacanta sau cand a fost redusa circulatia? Lasa sa inceapa la toamna! Il mai suporta cineva pe maimutoiul vopsit?
-
Lingaii, pupincuristii si aia care se bucura pentru niste asfalt.
-
de parca conteaza cand incep, cand termenul este de 2 ani jumate si sti ca 2 ani jumate, cel putin nu vei circula pe acolo.
-
-
Pantru ca in septmbrie sau octombrie au alegerile locale.
-
Stai linistit! Va incepe la vara, vara viitoare!…
Incepe “la toama” dar asa se face todeauna la proiectele primariei, deoarece “la toama” se sapa niste gropi, se scot liniile de tramvai existente, care se vand la fier vechi si se lasa asa pina la primavara.
Astfel firmele castigatoare (firmele de partid) au timp sa-si gaseasca subcontractorii si sa renegocieze preturile si termenele de finalizare… Asa proiectele dureaza ani multi deoarece nu se lucreaza din octombrie pina in aprilie si astfel dureaza dublu, costa dublu, de calitate indoielnica si noi suportam noroaie si mizerie tot acest timp.
Acesta este modul de lucru al administratiei Robu.
Doamne Ajuta ! Începe proiectul primarul Lae si îl termina Fritz , in sfarsit suntem binecuvântați !
3 ani pt o straduta de 2 lei
lucrari efectuate dupa logica stramba a tractoristului primar. Se reface linia de pe Bogdanestilor dar de pasajul Solventul uica Lae nu zice nimic. Astfel va fi inca nevoie de bucla de intoarcere iar cand se va incepe santierul la tunelul de la pasajul CF se intrerupe pentru alti doi ani circulatia tramvaielor! Desi Lae se lauda din 2012 cu acest pasaj care ar scoate si traficul din centru, astazi dupa 8 ani inca nu are terenul necesar de la cei care au pus pe butuci Solventul
Trotuare de 1 metru? Pe o strada nou construita?