INCLUSIVE IMPRO THEATRE are ca obiectiv principal combaterea abandonului școlar, incluziunea socială prin utilizarea tehnicilor de dramatizare ca instrument de încurajare și dezvoltare a gândirii critice, a imaginației, a creativității în special.
Profesorii vor aplica la clasă metodele elaborate în cadrul acestui proiect pentru a dezvolta spiritul de echipă, asumarea unor roluri care sunt inspirate din situațiile dificile cu care se confruntă elevii expuși la excluziune socială, dar au ca punct de pornire valorile tradiționale pe care le regăsim în poveștile din patrimoniul național al fiecărui stat și din patrimoniul universal.
Instituțiile care iau parte la activitățile proiectului provin din 5 țări membre ale Uniunii Europene:
• Liceul Teoretic ”Grigore Moisil” Timișoara – România – Coordonator Proiect,
• Centrul Pentru Promovarea Învățării Permanente, Timișoara – România,
• I & F Education And Development Limited, Dublin, – Irlanda,
• De La Salle College, Churchtown, Dublin – Irlanda, Brainlog – Danemarca,
• Centro Internazionale Per La Promozione Dell’educazione E Lo Sviluppo Associazione, Palermo, – Italia,
• Smart Umbrella Management Solutions E.E., Thessaloniki – Grecia,
• Directorate Of Primary Education Of Western, Thessaloniki – Grecia.
În aceste condiții pandemice, partenerii implicați în proiect au desfășurat activități și întâlniri virtuale, pentru a-și exprima așteptările pe care le au de la acest proiect și motivațiile pentru care au dorit să fie membrii ai acestuia au elaborat un plan de acțiune în vederea atingerii scopurilor urmărite.
În perioada 18 – 19 noiembrie 2021, reprezentanți ai instituțiilor partenere au avut ocazia de a se întâlni la Palermo, Italia. Fiind coordonatori de proiect în instituțiile pe care le reprezentau și membri ai echipelor de proiect, participanții au avut ocazia de a discuta, actualiza și analiza rezultatele acțiunilor finalizate în prima perioadă a proiectului (Intelectual Output 1). Reprezentanții I & F Education And Development Limited – Irlanda au făcut o scurtă prezentare generală a designul proiectului (reamintirea ideii proiectului și grupurile țintă), prezentându-se și dezbătându-se rezultatele chestionarului inițial referitor la poveștile care vor sta la baza improvizației teatrale și activitățile principale ale IO1 – Cartografierea valorilor tradiționale ce urmează a fi utilizate.
Apoi, au fost împărtășite idei legate de cea de implementarea obiectivelor urmărite în cadrul IO2, centralizarea activităților necesare atingerii acestora și realizarea unui calendar specific urmând a fi realizate de către Smart Umbrella Management Solutions E.E. – Grecia.
Centro Internazionale Per La Promozione Dell’educazione E Lo Sviluppo Associazione – Italia a centralizat și prezentat structura poveștilor IMPRO și a condus discuțiile legate de implementarea activităților IO3.
Discuțiile despre modul de diseminare și vizibilitate al proiectului au fost conduse de către membrii Brainlog – Danemarca, iar Centrul Pentru Promovarea Învățării Permanente Timișoara – România a adus în discuție managementul financiar al proiectului.
Cele două școli implicate în proiect (Liceul Teoretic ”Grigore Moisil” Timișoara – România și De La Salle College Churchtown Dublin – Irlanda) au făcut propuneri legate de metodologia evenimentelor de multiplicare și documentația necesară implementării activităților proiectului la nivelul profesorilor. În acest sens toți membrii echipei de proiect au inițializat redactarea unui ghid de activități care vor veni în sprijinul tuturor profesorilor implicați.
Cu această ocazie, participanții la întâlnirea transnațională, au avut ocazia să viziteze Centro Internazionale Per La Promozione Dell’educazione E Lo Sviluppo Associazione – Italia, precum și să afle mai multe despre istoria și cultura orașului Palermo, întâlnirea de proiect îndeplinind parte din obiectivele propuse prin proiectele de tip ERASMUS+, de a promova schimburile culturale, multilingvismul, de a întări rolul Uniunii Europene în procesul de globalizare, de a crea punți de legătură între instituții de educație, cadre didactice și elevi din diferite state, de a promova pacea și cooperarea.
(1448)
Citiți principiile noastre de moderare aici!