„Contrar susținerilor reprezentanților Primăriei Timișoara, Consiliului Local și a Poliției Locale, care prin comunicatele emise către presă și societățile comerciale, conform cărora Hotărârea de Consiliu Local al Mun. Timișoara nr. 146/25.03.2014 ar fi intrat în vigoare, informăm opinia publică asupra faptului că prevederile HCL sus menționate nu sunt în vigoare în momentul de față. Astfel, vă atragem atenția asupra faptului că Art. 4 alin. 1 din Ordonanța de Guvern nr. 2/2001 privind regimul contravențiilor prevede următoarele : Dispoziţiile din actele normative prin care se stabilesc şi se sancţionează contravenţiile intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării, iar în cazul hotărârilor consiliilor locale sau judeţene, punerea în aplicare se face şi cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 50 alin. (2) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001″, se arată în comunicatul amintit, semnat de administratorul firmei Îngerii Galbeni.
Prin urmare, aceştia anunţă că poliţiştii nu vor putea aplica sancţiuni în baza acestei hotărâri şi, mai mult, că sunt decişi să ceară anularea de către instanţă a acestui act normativ.
„În acest sens, Îngerii Galbeni comunică faptul că organele Poliției nu pot aplica sancțiuni contravenționale privind activitatea de blocare, ridicare și depozitare a vehiculelor parcate abuziv în centrele comerciale până după trecerea celor 30 de zile de la data aducerii la cunoștință publică a HCL. Totodată, comunicăm faptul că vineri 18.04.2014 societatea noastră va depune o cerere de suspendare a Hotărârii de Consiliu Local nr. 146/25.03.2014 la Tribunalul Timiș, în urma plângerii prealabile depuse de subscrisa la instituția emitentă la data de 16.04.2014 prin care am solicitat revocarea în tot a HCL în cauză”, se mai arată în comunicatul amintit.
Îngerii Galbeni acuză consilierii locali că vor răzbunare
Pe de altă parte, administratorul firmei explică faptul că interzicerea lor nu rezolvă problema iniţială, care, în opinia lor este lipsa locurilor de parcare din Timişoara.
„ (…) prin adoptarea acestei hotărâri se elimină efectul, iar nu cauza situației disperate cu care se confruntă cetățenii Timișoarei în legătură cu locurile de parcare. Înființarea acestei societăți, <<Îngerii Galbeni>> a fost răspunsul la neajunsul sistemului de parcare existent în urbea bănățeană. Fără a face apologia importanței activității acestei societăți, acest sistem de degajare a parcărilor hipermarketurilor a venit ca un răspuns la cererea proprietarilor hipermarketurilor/centrelor comerciale care se confruntau cu o conduită necorespunzătoare a conducătorilor auto, aceștia staționând timp îndelungat – nopți și zile – în parcarea privată a acestor hipermarketuri/centre comerciale, ocupând fără drept parcarea acestora. Când însă s-a cerut sprijinul autorităților pentru eliminarea acestui neajuns, răspunsul primit a fost acela că acea parcare este proprietate privată și nu se pot aplica dispozițiile OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice”, mai spun reprezentanţii firmei.
Aceştia consideră contractele pe care l-au încheiat cu reprezentanţii magazinelor din Timişoara perfect legal, iar această hotărâre nu este altceva decât un „circ mediatic” declanşat înaintea campaniei electorale.
„Cert este că această Hotărâre a Consiliului Local este contrară legii și poate fi asimilată, metaforic vorbind, <<unei furtuni într-un pahar cu apă>>, sau i se poate aplica cu brio zicala <<țara arde și baba se piaptănă>>. În contextul actual al crizei locurilor de parcare cu care se confruntă cetățenii timișeni, edilii locali au înțeles <<să taie răul de la rădăcină>>- în speță, să penalizeze marile hipermarketuri/centre comerciale și firma care au avut curajul – ca în baza unui contract perfect legal – să degajeze parcările private de autoturismele parcate abuziv – conduită impusă de lipsa locurilor de parcare”, se mai arată în comunicatul firmei.
Pe de altă parte, ei se întreabă dacă şi SDM că s-ar afla în afara legii, deoarece ridică în continuare maşini deşi este autorizată să presteze acest serviciu de către Consiliul Local şi nu de către Primăria Timişoara, aşa cum se arată în hotărârea amintită.
„Să înțelegem astfel că nici SDM nu mai poate presta activitate nefiind autorizată de către Primărie, ci de către Consiliul Local (entități diferite) sau vorbim aici de practici anticoncurențiale prin care un acționar/asociat al unei societății (în speță municipiul Timișoara acționar al SDM) dă Hotărâri de Consiliu Local prin care interzice activitatea concurenților de pe piață pentru beneficiul financiar al societății al cărui acționar este chiar municipiul Timișoara”, mai spun cei de la Îngerii Galbeni.
În încheiere, aceştia afirmă că întreg scandalul a fost declanşat de “anumiţi consilieri locali” care au încălcat dreptul de proprietate al centrelor comerciale ce aveau contracte cu Îngerii Galbeni şi s-au trezit cu maşina ridicată, iar prin această HCL încearcă să se răzbune.
Am solicitat şi Primăriei Timişoara un punct de vedere vizavi de afirmaţiile celor de la Îngerii Galbeni şi Primăriei Timişoara. Vom reveni cu detalii în momentul în care le vom primi.
Articole pe aceeași temă:
Primaria Timisoara decide interzicerea ridicarii masinilor din parcarile unor magazine
Citiți principiile noastre de moderare aici!