Joi, 30 iunie 2022, Proiectul de hotărâre privind aprobarea Strategiei „Smart City și transformare digitală Timișoara 2022-2027” a trecut de Consiliul Local Timișoara.
Vara trecută, Primăria Timișoara a lansat invitația de participare la procedura de selecție privind serviciile de consultanță pentru „facilitarea elaborării strategiei de smart city și transformare digitală a Municipiului Timișoara”. Pentru aceasta, a pus la bătaie 100.000 de lei (fără TVA), adică puțin peste 20.000 de euro.
„Achiziția vizează servicii de consultanță în cercetare pentru facilitarea elaborării strategiei de smartycity și transformare digitală. Strategia de smartcity și transformarea digitală este o componentă importantă a strategiei de dezvoltare a municipiului Timișoara […]. Această strategie identifică nevoile de tehnologie pentru diverse proiecte de dezvoltare ale Municipiului Timișoara, le cuantifică prin indicatori de rezultat și performanță, care trebuie atinși prin implementarea planului de acțiune care rezultă din strategie”, se arăta în documentația PMT.
În 19 iulie 2022, Primăria Timișoara a semnat contractul pentru elaborarea strategiei cu Luminspino SRL, societatea care a câștigat procedura prin cumpărare directă. Oferta societății a fost de exact 100.000 de lei.
Echipa care a lucrat la proiect a fost formată dintr-un reprezentant al primăriei, cetățeni, 500 de profesioniști, un grup de coordonare, experți internaționali de peer review și Luminspino SRL, în calitate de facilitator/consultant extern ales în urma procedurii de achiziție.
Procesul de design al strategiei a fost realizat pe o perioadă de șase luni și s-a încheiat odată cu aprobarea în Consiliul Local Timișoara.
La ce folosește strategia Smart City
Strategia este împărțită în șapte domenii strategice care vizează viața de zi cu zi a oamenilor: transparența decizională și guvernarea participativă, servicii publice de calitate, inovația și mediul economic, atragerea și retenția forței de muncă calificate, mediul și salubrizarea, cultura și recreerea, mobilitatea și transportul public.
Strategia „Smart City” este necesară în condițiile în care reprezintă precondiția pentru accesarea fondurilor europene pentru digitalizare și proiecte „smart” de către primărie. Odată cu implementarea acesteia, primăria țintește nu numai să atragă fonduri nerambursabile (prin programe lansate de Uniunea Europeană sau PNRR), ci și să facă trecerea într-o eră digitală a serviciilor publice.
În total, strategia Smart City include 165 de proiecte strategice, din care 27 sunt deja în curs de implementare. Printre cele mai importante se numără: un portal unic care să asigure legătura cetățeanului și a firmelor cu administrația publică locală, o aplicație de informare pentru vizitatori și cetățeni, un portal de evenimente care va deservi atât participanții cât și organizatorii de evenimente și macheta digitală a orașului (Timișoara Digital Twin).
Strategia ar urma să rezolve și anumite disfuncționalități identificate, precum reducerea stresului cotidian și a consumului inutil de timp și resurse sau a lipsei unei legături suficient de coerente la nivel de infrastructură, servicii și zone.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xprima data luati gunoaile de pe strazi , spalati strazile si tundti buruiana car e pana la gat ….si dupaia fecti smart city :))
-
Ce fumezi?
-
in DigitalTwin, orasūl va fi sūper cūrat si aranjat, transportūl in comūn va fi decent, polūare nū va exista, vor exista piste de biciclete ca in tarile nordice, pana si ColDtermūl va fi pe profit iar cetatenii se vor pūtea plimba la orice ora pe oriūnde fara nici o grija pentrū sigūranta lor. Pentrū asta, trebūie doar ca gemenii astia sa fie bivitelini. Altfel, daca-s ūnivitelini, administratorūl de sistem va fi de la BND, responsabilūl cū “circūlatia” datelor va fi cineva care s-a ocūpat cū clonarea cardūrilor, nū vei avea acces la diverse informatii decat daca esti ūserist, link-ūrile te vor redirectiona la “camera 404”, baza de date va raspūnde la interogari cam in timpūl necesar sa ajūngi cū mijloacele de transport in comūn din aradūlūi in ciarda rosie, vei lūa cate ūn trojan ori virūs la orice interactiūne cū platforma asta digitala etc.
A fost digitalizarea prezentata ca prioritatea nr 1 in campanie? Da. Inseamna ca asta vor cetatenii, doūa site-ūri, o baza de date, si o aplicatie. Hei, asa ceva n-ar fi fost posibil la jūmatatea secolūlūi trecūt. Atat ca ce era posibil la jūmatatea secolūlūi trecūt nū vom avea acūm, dar te mai ūiti? Vom trai pe net ūnde totūl va fi foarte frūmos, inovare accesibila tuturor! inovati baeti, inovati orice, numa’ inovati…