În această perioadă puternic afectată pandemic, Institutul Român de Educație a Adulților (IREA) a creat o nouă o oportunitate de compensare a deficitelor acumulate în sectorul formal, privind calitatea învăţământului și capitalul educaţional. IREA își propune creșterea competențelor profesionale și a incluziunii sociale, schimbarea percepţiei asupra educaţiei, de la înţelegerea ei ca o etapă în dezvoltarea iniţială a indivizilor la promovarea învăţării pe tot parcursul vieţii. Tinerii sunt supuși unei presiuni ridicate în ceea ce privește procesul de învățare, prin sistemele online și hibrid implementate acum. Iar prin derularea proiectului „Învață să înveți – o competență pentru azi și pentru mâine” echipa IREA reușit o intervenție prin activități de tip atelier de învățare în care au fost folosite instrumente specifice educației non-formale de dezvoltare de competențe. Astfel, 30 de lucrători și 50 de tineri au fost inițiați în competența de a „învăța să învețe”.
„Dezvoltarea competenței transversale de ”a învăța să înveți” este cheia pentru o învățare de calitate dar și pentru un succes profesional ulterior. Mulțumim tuturor tinerilor participanți care s-au dovedit extrem de preocupați de propriul lor proces de învățare! Mulțumim tinerilor viitori experți educaționali și lucrători de tineret, studenți ai Departamentului de științe ale educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie, UVT pentru entuziasmul cu care au absorbit toate acele informații de abilitare a lor în lucru cu tinerii transmise de noi pe perioada atelierelor de lucru”, ne transmit cei de la IREA.
În cadrul celui de-al doilea proiect, „Bun venit carierei tale!”, IREA și-a propus să dezvolte, să pună în aplicare și să evalueze metode și practici inovatoare de consiliere profesională privind cariera în mediul online, axate pe mecanisme de orientare și acțiuni tutoriale pentru a încuraja educația incluzivă a tinerilor care sunt expuși riscului de excluziune socială, în contexte educaționale non-formale. S-au creat oportunități de învățare pentru 30 de tineri din categorii defavorizate, tineri din centre de plasament și tineri recent ieșiți din sistemul educațional, dezavantajați social, proveniți din medii de viață precare și necuprinși pe piața muncii, oferindu-le acces la activități educaționale care să îi abiliteze cu competențe de căutare de oportunități de inserție socială prin găsirea unui loc de muncă.
„Ne-am propus prin acest proiect să provocăm o schimbare a acestei stări de fapt, prin abordări inovative integrate, relevante și valoroase pentru cei 30 de tineri beneficiari. Mai mult, ei au avut ocazia să întâlnească și să discute cu persoane care provin din medii similare și care au un parcurs de carieră de succes. Mulțumim tuturor acestor tineri pentru bucuria învățării pe care ne-au împărtășit-o prin implicarea lor activă în toate aceste activități desfășurate!”, declară reprezentanții IREA.
Cele două proiecte au fost finanțate de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Timiș.
Citiți principiile noastre de moderare aici!