Evenimentul de diseminare în cadrul proiectului ERASMUS+ „STREAM thiS TEAM”, întâlnire organizată de Liceul Teoretic „Grigore Moisil” a avut loc miercuri, 14 iunie, la Congres Hall Iulius Malla și a avut drept invitați specialiști în resurse educaționale din cadrul Departamentului de Științe ale Educației, de la Facultatea de Sociologie și Psihologie, Universitatea de Vest din Timișoara și de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, precum și specialiști STEM.
Proiectul se derulează în perioada decembrie 2020 – august 2023 și se adresează unei priorități europene – incluziunea socială. Scopul acestuia este creșterea calității învățării pentru toți elevii, unul dintre principalele obiective fiind acela de a dezvolta o serie de competențe de citire și scriere în cadrul domeniilor STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).
În derularea proiectului, alături de Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara, se implică parteneri din Portugalia, Bulgaria, Turcia și Letonia.
Grupurile țintă ale proiectului sunt reprezentate de profesorii pentru învățământ primar și gimnazial, personalul pentru învățământ special, consilierii școlari și logopezii, elevii cu capacitate de învățare deosebită, dar și cei cu dificultăți de învățare și familiile elevilor.
Din proiect a rezultat un ghid STREAM, disponibil gratuit publicului larg, proiecte STREAM realizate de elevi de clasele a VII-a și a VIII-a, cluburi de lectură – elevi din clasele a V-a și a VI-a cu dificultăți de învățare, ajutați de elevi mai mari, copii cu aptitudini deosebite în ceea ce privește cititul și scrisul, STREAMBOX, o culegere cu planuri de lecții realizate de elevi și WEBQUEST, pentru elevii de clasa a II-a.
Toate link-urile către materialele amintite se pot accesa pe site-ul Liceului Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, AICI.
Mai mult, proiectul își propune crearea unei clase incluzive, care să ofere posibilitatea, atât elevilor supradotați, cât și celor cu CES, să se integreze. Acest lucru poate fi realizat prin sprijinul pe care produsele finale ale proiectului îl oferă profesorilor din învățământul primar și gimnazial.
Astfel, elevii care au aptitudini deosebite pentru domeniile STEAM sunt motivați și își antrenează strategiile de tip peer. Mai mult, prin proiect este prezentată metodologia UDL (proiectare universală pentru învățare), iar profesorii, personalului pentru învățământul special, consilierii școlari și logopezii sunt antrenați să intervină în cazul elevilor cu potențial ridicat sau în cazul celor cu dificultăți de învățare/dificultăți de citire și de scriere, inclusiv dislexie.
Trimite articolul
XBanuiesc ca este vorba de o gluma.