Prima ediţie Tweet Meeta avut loc la începutul lunii noiembrie. Pe atunci, participanţii nu prea ştiau la ce să se aştepte. Acum însă, atmosfera din 700 Coffee and Lounge a fost mult mai lejeră, iar prezentările speaker-ilor mult mai interactive. Publicul s-a implicat, a luat cuvântul, a oferit feedback şi a transformat Tweet Meet-ul într-un un eveniment interactiv, amuzant şi instructiv.
Seria prezentărilor a fost deschisă de Bogdan Nicoară sau Murda, cum este cunoscut pe Twitter, cel care se ocupă de www.funkyspacemonkey.com. El a vorbit despre utilitatea Twitter-ului în construirea unei comunităţi online, despre hashtag-uri şi despre cum îţi poţi promova mai apoi comunitatea creată. „Twitter-ul este cel mai idiot lucru inventat care s-a dovedit a fi revoluţionar”, a spus Murda în cadrul prezentării sale. Următorul speaker, Alex Blogu (www.alexblogu.com), a vorbit despre valoarea adăugată de social media, despre diferitele campanii care s-au folosit de social media şi despre cum se propagă mesajul în lumea virtuală a microbloggingului. „Cum se face social media? Ascultă –participă – adaptează. Fără strategie, social media e zgomot irelevant”, a concluzionat Alex.
Companiile, la început de drum prin negura social media
A doua ediţie Tweet Meet a inclus şi o categorie destinată companiilor din Timişoara şi a modului în care se folosesc ele de Twitter. Claudia Ciuta a vorbit din partea www.imobiliare.ro despre ultima lor campanie, „10 pentru imobiliare”, în cadrul căreia internauţii pot câştiga parcele pe lună, dacă se pricep la a împodobi două mâini virtuale cu tot felul de desene. Conform Claudiei, Twitter reprezintă a şasea sursă de trafic pentru pagina destinată campaniei lor online. De asemenea, ea a cerut feedback ascultătorilor, pentru a afla cum ar fi putut proceda pentru ca promovarea prin intermediul reţelei de micoblogging să fie mai eficientă. Claudiei i-a urmat la microfon Alen Todorov (http://statuspimp.com/ro/), care a povestit ascultătorilor despre Status Pimp şi despre felul în care Twitter-ul îl ajută să răspundă mai repede la întrebările şi la problemele clienţilor. De asemenea, el a povestit despre modul în care reuşeşte să măsoare impactul pe care îl are reţeaua de microblogging asupra Status Pimp şi a declarat că 10% din feedback-ul său e cules de pe Twitter.
Cu toate acestea, companiile din România sunt de abia la început de drum în ceea ce priveşte utilizarea social media. Conform unui articol publicat recent pe site-ul money.ro, potrivit mai multor specialişti din mediul online, sub 5% dintre companiile româneşti se folosesc de reţelele sociale.
Cei din public, invitaţi la microfon
Tweet Meet a avut şi o secţiune dedicată publicului. Cei prezenţi au putut lua cuvântul şi vorbi despre „uneltele” pe care le folosesc ei zi de zi care au legătură cu Twitter-ul, iar Ovi Sirb (www.sirb.net) a ţinut o scurtă şi amuzantă prezentare despre personal branding. De asemenea, pe final, Alexandru Bleau, unul dintre cei care se ocupă de organizarea Tweet Meet, a vorbit în premieră despre StartUp Days (www.startupdays.ro), un eveniment îndrăzneţ care va avea loc în luna martie şi care propune specialiştilor în IT să lanseze un proiect în numai 56 de ore.
Citiți principiile noastre de moderare aici!