Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere din România a lansat de curând o licitație în vederea desemnării unei firme care să se ocupe de reanalizarea proiectului tehnic pentru segmentele D și E1 din lotul 2 al autostrăzii care va lega Lugojul de Deva. Acestea, alături de secțiunea E2, cea cu tunelurile, nu au fost realizate, fiind cuprinse între nodul de la Margina și cel de la Holdea. Dacă lotul D este deja în mare parte construit, secțiunile E1 și E2 sunt încă „neatacate” în proiect.
CNAIR a lansat licitația amintită pentru loturile D și E1. Vestea bună e că până la data limită stabilită a fost depusă o singură ofertă pentru completarea proiectului tehnic, o firmă din București, conform informațiilor de pe forumul peundemerg.ro. Vestea care ar putea fi și mai bună este că dacă e un singur ofertant nu ar trebui să existe contestații la licitație, deci timpul de finalizare al licitației ar urma să fie unul scurt. Din păcate, avem experiența licitației pentru realizarea drumului de acces de la nodul Holdea, de pe lotul 3, acolo a fost depusă tot o singură ofertă, dar la prima licitație oferta a fost descalificată pentru lipsa unor banale hârtii din dosar. Ulterior a fost realizată o nouă licitație, a fost depusă aceeași ofertă unică, iar de această dată a fost declarată câștigătoare.
Cele trei segmente, D, E1 și E2, reprezintă puțin peste 13 kilometri din totalul de 28,6 ai lotului 2. Dacă segmentele D și E1 nu prezintă prea mari probleme de construcție, fiind vorba despre bucăți de autostradă fără lucrări dificile, segmentul E2 cuprinde celebrele „tuneluri pentru urși”. Mai mult, segmentul D a fost deja în mare proporție realizat de cei de la Salini, desemnați constructorii lotului respectiv. Ulterior, segmentele amintite au fost scoase din proiectul inițial, fiind programată o nouă licitație pentru lucrările de execuție.
După ce CNAIR și Salini nu s-au înțeles asupra unui preț pentru care italienii să acorde drept de utilizare a documentației pe care au întocmit-o deja pentru segmentele nerealizate, Compania de Drumuri a pornit licitația pentru completarea proiectului tehnic. Valoarea acestuia este estimată la 605.000 de lei.
Licitația pentru construcția lotului 3 a fost finalizată în 2013, societatea italiană câștigând atunci concursul. Ulterior, acordul de mediu a fost modificat, iar pe secțiunile amintite au apărut o serie de modificări, ce au urcat valoarea lucrărilor cu peste o sută de milioane de euro, pentru tunelurile ce ar urma să fie construite. Din cauză că proiectul a fost foarte mult prelungit, România este în pericol să piardă finanțarea europeană pentru această secțiune.
Citiți principiile noastre de moderare aici!