„O veste bună pentru județul Timiș, în general, și pentru Timișoara, în mod special: am deblocat integral lucrările la varianta de ocolire din sudul orașului, odată cu emiterea autorizației de construire pentru suprafețele de teren suplimentare. Acest lucru era necesar și esențial pentru realizarea soluțiilor tehnice la intersecțiile modificate și pentru relocarea unor utilități, spre exemplu. Mă aștept ca antreprenorul să crească mobilizarea în teren și, implicit, finalizarea lucrărilor în cursul anului viitor. Momentan, stadiul fizic este de peste 30%”, a anunțat ministrul Cătălin Drulă, pe Facebook.
La Centura Timișoara Sud se lucrează de mai bine de un an, iar în urmă cu câteva zile șantierul fusese realizat doar 27,4%, potrivit CNAIR. Varianta de ocolire Timișoara Sud are 25 de kilometri, cinci intersecții, trei noduri rutiere, trei poduri, șapte pasaje și două parcări de scurtă durată.
Intersecția cu Drumul Boilor nu a fost inclusă în contractul inițial. Ministrul Transporturilor spune că a fost rezolvată în sfârșit și această problemă, despre care se discută de câteva luni bune.
„În privința intersecției cu Drumul Boilor, soluția tehnică a fost aprobată de compania de drumuri și am primit undă verde pentru includerea acesteia în contract”, a mai transmis Drulă.
Se vorbește de câteva luni bune despre sensul giratoriu de la Drumul Boilor – Centura Timișoara Sud. Prima lucrare ține de primărie și a început încă din vara anului 2019, dar intersecția cu varianta de ocolire nu fusese prevăzută niciunde.
„Pentru Drumul Boilor, Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice a avizat soluția, introducerea sensului giratoriu. Proiectantul a început să facă modificarea (…) proiectul este în avizare. Probabil săptămâna aceasta sau săptămâna viitoare se va aviza la CNAIR. După avizare se face act adițional și după actul adițional se poate efectiv implementa soluția nouă (…) Sensul giratoriu îl face CNAIR, noi va trebui să facem modificări pe proiect, în așa fel încât să ne racordăm la sens”, spunea, în luna aprilie, viceprimarul Ruben Lațcău.
Centura Timișoara Sud se face cu bani europeni, în timp ce noua stradă ce leagă Timișoara de Moșnița are finanțare din bugetul local al Timișoarei. Același viceprimar spunea, tot în aprilie, că „nu poate fi dat în folosință în întregime Drumul Boilor până când sensul giratoriu de pe centură nu va fi dat în folosință”.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XChiar daca nu toti ministrii USRPLUS nu livreaza cum ne-am dori sau astepta, la Transporturi se sime mana lui Drula…
Daca faci o comparatie cu mizeria pesedista pusa ministru la transporturi, Razvan Cuc,…diferenta e una colosala, ca si cum ai compara pe Inter Milano cu o echipa de divizia B(ex. Fulgeru Bragadiru) de la noi
Si restul ministrilor USRPPLUS, chiar daca nu livreaza la fel de bine ca Drula…fata ce a dat PSD si chiar PNL, este mult mai bine!!!
-
Daaaaa, sunt deosebiti. Am vazut mai ales la sanatate ce deosebiti sunt, am vazut la justitie, unde in loc sa il intereseze pe stelian ion de cum se infaptuie actul, cum arata si functioneaza salile de judecata, penitenciarele, pe el il intereseaza numai schimbari pe la csm si desfiintarea sectiei speciale de investigare.
Deosebiti toti usristii, unu mai neted ca altul. La creier neted ma refer, bineinteles.
Intersectia Centurii cu Drumul Boilor… sugestiv nume.
Deci se va face printr-un giratoriu ?!?
Pai domnilor specialisti mergeti la Oradea si la Brasov sa vedeti cum se rezolva intersectia centurii orasului cu drumurile de acces la oras!
Se face prin pasaje de trecere plus restul acareturilor.
La fel si intersectia centruii cu drumul ce leaga Timisoara de autostrada prin Dumbravita si Giarmata.
La giratoriul de la Lukoil va fi o aglomeratie multa mai buna, nu va mai fi pe doua benzi ci pe 4 benzi deci net superioara – aglomeratia.
-
Am fost pe centura Brașovului și am dat de sensuri giratorii, deși recunosc că avea multe pasaje.
-
da ai dreptate sunt sensuri giratorii, dar sun inerentele sensuri giratorii ce insotesc pasajele de trecere pentru schimbarea directiei de mers.
-
-
Iar ne comparam cu oradea, cluj, brasov, bucuresti chiar si craiova? Toate orasele ne-au luat-o de mult inainte, au centuri, parcari etajate, aquaparkuri, autobuze, tramvaie noi, centrele oraselor renovate si multe altele.
Noi daca vrem ne comparam cu vreun catun, ceva!-
Multa mizerie si betoane turnate prost in orasele astea pe care le tot luam drept model, sa privim la Viena, nu la Cluj, Brasov….nu ma compar cu ele ci cu Viena, Viena e standardul pentru mine , nu Brasovul- o gramada de betoane turnate prost si pe acolo, cand ploua sunt cu apa pana la genunchi, cand e cald mult praf, haos, dezvoltare haotica de Istanbul, fara cap si coada, in devalmasie, cum a nimerit fiecare
-
-
Noi avem o banda pe sens, nu ca altii….
Cat despre acest sens, ce sa zic vedeti ca mai sunt si alte drumuri fara sens mai importante si mai vechi, cel catre Urseni sa vezi unde o sa poti intoarce daca vrei sa vii din oras catre Urseni, o sa ocolesti pana la Giroc si tot asa… tipic RO. Facem sens la un drum inca ne facut, dar cele existente le lasam asa…
Sa fie deja cam 10 ani de cand domnul Drula este format, publicizat si sprijinit sa urce ca persoana publica… sa vedem acum si ce va livra, eventual si cui.
Nu ma intereseaza Drumul Boilor si centura sud, cand e gata e gata si cu asta basta, mai scutitine de modul cum progreseaza treaba pe acolo, nu ma intereseaza repet
-
si te-au mai si fortat sa citesti 🙂
Bine, bine, dar cand??
Dar cand se termina drumul boilor in partea de oras ca numai aia a ramas praf! In transeele din timisoara de la capatul drumului boilor poti sa organizezi un nou razboi mondial, nu te gasesc nici dronele americanilor!
Totul s-a sistat de cand au venit trotinetistii cu gleznute goale la putere!