La întrebarea referitoare la programul de încasări şi colectare aferent anului 2014 şi poziţia pe care Timişoara o ocupă la nivel naţional în acest sens, Mircea Călin răspunde:
„Administraţia Judeţeană a Finanţelor Timiş a realizat în anul care a trecut programul de încasări nete în proporţie de 105,62 la sută, respectiv programul de încasări repartizat a fost în sumă de 3.164.662 mii lei, iar realizările nete au fost în sumă de 3.342.629 mii lei. Exceptând Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili şi D.G.R.F.P. Bucureşti, judeţul Timiş s-a clasat pe locul doi pe ţară, după judeţul Cluj, ca şi volum al programului de încasări repartizat. La nivelul structurii de Colectare Timişoara din cadrul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Timiş, în anul 2014, programul de încasări nete a fost realizat în proporţie de 101,69 la sută, respectiv programul de încasări a fost de 1.790.834 mii de lei, ceea ce reprezintă 56,6 la sută din totalul program încasări repartizat judeţului Timiş, iar realizările nete au fost în sumă de 1.821.025 mii lei”.
Referindu-se la noutăţile fiscale ale acestui an, şeful administraţie adjunct de la AJFP Timiş spune:
„Sunt mai multe noutăţi atât pentru contribuabilii persoane fizice, cât şi pentru cele juridice. Aş începe cu prima categorie. Şi anume: contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente impuse la normele de venit, au obligaţia să completeze Registrul de evidenţă fiscală şi nu mai au obligaţia să completeze Registrul-jurnal de încasări şi plăţi. O altă modificare este aceea că pentru calculul contribuţiei de asigurări sociale de sănătate de 5,5 la sută datorată de persoanele fizice fără venituri ca să se asigure în sistemul de sănătate, salariul minim obligatoriu este de 975 de lei începând de la 1 ianuarie şi de 1050 lei începând de la 1 iulie. Modificări importante au fost aduse impozitării veniturilor din jocuri de noroc, potrivit O.U.G nr.92 publicată în 30 decembrie 2014 şi care intră în vigoare în termen de 45 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României. În acest sens, veniturile din jocuri de noroc cuprind toate sumele încasate ca urmare a participării la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot. Veniturile din jocuri de noroc se impun prin reţinerea la sursă, cu o cotă de 1 la sută aplicată asupra tuturor sumelor încasate de un participant. Veniturile din jocuri de noroc care depăşesc echivalentul de 15.000 de euro se impozitează cu 16 la sută, iar veniturile care depăşesc echivalentul de 100.000 de euro se impozitează cu 25 la sută.
Nu sunt impozabile la sursă veniturile realizate de către persoanele fizice ca urmare a participării la jocuri de noroc on-line, slot machine, lozuri şi festivaluri de poker. În acest caz, persoanele fizice au obligaţia de a depune declaraţia privind venitul realizat la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului. Plătitorii de venituri de jocuri de noroc cu reţinere la sursă au obligaţia de a depune până în ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent. În ceea ce priveşte persoanele juridice, începând cu acest an impozitul pe construcţii se calculează prin aplicarea unei cote de 1 la sută din valoarea construcţiilor existente în patrimoniu la data de 31 decembrie a anului anterior. Se operează modificări şi în ceea ce priveşte stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri TVA, cât şi modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal. Mai există modificări şi completări privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, conform Ordinului nr.1802 care intrat în vigoare pe data de 1 ianuarie 2015.Tot de la începutul anului există modificări în ceea ce priveşte locul prestării de servicii către o persoană neimpozabilă pentru serviciile de telecomunicaţii, radiodifuziune şi televiziune şi cele furnizate pe cale electronica.
Totodată, mai sunt modificări în privinţa declarării obligaţiilor anuale privind impozitul pe profit pe anul 2014, în sensul că a fost schimbat formularul 230 „Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 2 la sută din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor”, respectiv s-a aprobat Procedura de depunere la organul fiscal a documentului de certificare întocmit de consultantul fiscal”.
Mai multe răspunsuri la întrebări de larg interes, precum cozile de la ghişeele instituţiei, şi care au devenit ceva obişnuit, actele ce trebuie depuse în vederea impozitării sau situaţia restanţelor de plată datorate bugetului de stat, aflaţi din interviul integral consemnat de Zoltan Kovacs şi publicat în săptămânalul Agenda din 23 ianuarie 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!