Care este scopul evenimentelor de marketing online pe care le organizezi?
Mi-am propus, cu workshop-urile gratuite, sa ofer o structura completa, coerenta si usor de inteles pentru majoritatea afacerilor care vor sa se promoveze in online. Exact atatea informatii cate au nevoie antreprenorii sau specialistii de marketing, incat sa isi poata formula o strategie. Aceia dintre ei care doresc sa aprofundeze, apoi, cunostintele despre promovarea in social media sau masurarea si optimizarea rezultatelor in mediul online, au posibilitatea sa participe la training-urile de o zi intreaga.
Tin evenimentele initiale gratuite si tin preturile la un nivel cat pot de mic, pentru ca imi doresc ca informatiile despre cum se face corect promovarea online sa ajunga la cat mai multe persoane din mediul de business romanesc.
Din experiența ta, care sunt cele mai mari probleme sau dificultati cu care se confrunta antreprenorii si business-urile din Romania?
Aud, in mod constant, oameni de afaceri si specialisti care se plang de colaborarea cu furnizorii de servicii online sau de faptul ca, desi isi doresc sa investeasca in campanii online, nu se simt in controlul investitiilor lor. Cred ca aducerea de informatii relevante, structurate si fara prea multe detalii tehnice la cunostinta primei categorii, le poate creste nivelul de incredere si usurinta in a-si formula cererile si asteptarile in relatia cu cea de-a doua categorie.
O alta dificultate majora este mediul educational, care nu produce specialisti de marketing si comunicare cu suficiente cunostinte de utilizare a modalitatilor si canalelor de promovare digitale pe cat ar avea nevoie piata fortei de munca din Romania. Din nou, sunt de parere ca metodele de educare alternativa sunt o solutie pentru acoperirea acestui gol enorm din piata.
Ce informatii esentiale crezi ca le lipsesc antreprenorilor sau specialistilor in domeniu?
Asa cum spuneam si mai devreme, informatii sunt… Peste tot! Problemele care apar sunt insa doua. Cum distingi intre informatia care e relevanta pentru business-ul pe care vrei sa il promovezi si informatia care nu ti se potriveste? Sau intre informatia de calitate si cea menita doar sa mai genereze un articol „la moda” si atat. In al doilea rand, cand iti gasesti timpul sa consumi atata informatie cata e necesara ca sa fii mereu pus la punct cu evolutia unui mediu atat de dinamic?
De aceea am ales sa comprim cele mai relevante date la zi, impreuna cu cele mai utile instrumente pe care le folosesc de ani de zile, intr-un workshop clar structurat, astfel incat participantii sa simta ca pleaca de la workshop-urile si training-urile mele exact cu ceea ce au nevoie si cu siguranta ca toate acele informatii au fost deja testate in zeci si sute de campanii inainte sa le puna in practica.
Cum vezi contextul afacerilor din Romania din ultimii ani, atat din perspectiva de antreprenor cat si din cea de specialist in marketing online?
Stiu ca multa lume e dezamagita de mediul de business din Romania si stiu ca inca mai sunt multe de imbunatatit si de pus la punct. Eu, insa, ma declar un antreprenor multumit. Piata de la noi ofera, in continuare, foarte multe oportunitati. E nevoie, insa, de multa munca, perseverenta si capacitate de adaptare la conditiile mereu in schimbare, ca sa ai succes.
In ceea ce priveste mediul online, ma bucura enorm sa vad cu cat entuziasm si dorinta de invatare si dezvoltare continua vin participantii la cursurile mele, iar asta ma incurajeaza sa continui pe drumul inceput anul acesta.
Ce inseamna si ce presupune performance marketing-ul? Este el posibil si aplicabil in mediul de business din Romania?
Conceptul de performance marketing, adica investirea de resurse cu scopul precis de a genera rezultate masurabile, este unul care se poate aplica oriunde si in orice domeniu de activitate. Problema cu intelegerea acestui concept in Romania este ca multe afaceri nu inteleg ca e important sa fie o sinergie intre client si agentia de marketing intr-o colaborare bazata pe performanta.
In aceasta sinergie, partea clientului consta in definirea unei strategii de business clare, transparenta fata de colaborator si in mentinerea unui nivel bun de vizibilitate a brand-ului. In timp ce agentia isi asuma sa depuna efortul de a intelege profund afacerea clientului si, uneori, de a depasi aria de expertiza clasica (crearea de campanii pentru Google si Facebook, de exemplu) cu servicii inovatoare si cat mai complete (optimizarea site-urilor din toate punctele de vedere, servicii de creatie sau masurare avansata) astfel incat cuvantul „performance” din aceasta formulare sa capete, cu adevarat, un sens profund.
Care crezi ca sunt diferentele dintre modul in care evolueaza marketing-ul online in Romania si directia in care evolueaza la nivel global? Vezi asemanari, diferente? E posibil ca tacticile care aduc rezultate la nivel international sa fie implementate cu succes si in Romania?
Inca mai asteptam ca anumite canale de succes, cum ar fi Twitter, LinkedIn sau Pinterest, sa devina suficient de populare si in Romania pentru a avea influenta semnificativa asupra strategiilor de marketing. Nici sistemele de afiliere, pentru ca tocmai vorbeam de performance marketing, nu sunt inca la nivelul de popularitate pe care il merita.
Totusi, se vede clar ca viteza cu care adoptam practicile utilizate la nivel global a crescut. Faptul ca multe astfel de instrumente sunt create de dezvoltatori romani, chiar aici, cred ca e un element care ajuta acest proces.
Care crezi ca sunt tendintele in marketing online cu care ne vom confrunta in urmatoarea perioada, mai ales la nivel national? Care sunt previziunile tale?
Urmaresc atent miscarile pe care le fac cei mai mari jucatori globali, Google si Facebook si vad cum schimbarile pornite de la ei ajung sa aiba un impact extrem de rapid si asupra mediului online de la noi. Prevad o utilizare din ce in ce mai intensa a Facebook pentru promovarea in mediul de business si o echilibrare a balantei intre cei doi giganti, dintre care, pana acum, cel putin in Romania, Google era obisnuit sa ia cea mai mare parte a beneficiilor. Un exemplu elocvent este design-ul noilor pagini de Facebook, care arata izbitor de tare cu designul majoritatii website-urilor moderne. Prin aceasta mutare Facebook transmite clar mesajul ca, incepand cu 2016 poate fi suficient sa fii prezent cu afacerea ta pe Facebook ca sa obtii vizibilitate in mediul online.
Articole pe aceeași temă:
Ciprian Susanu vine la Timisoara sa imparta vasta sa experienta in domeniul marketingului online
Citiți principiile noastre de moderare aici!