„Birourile de turism ale României s-au născut, în marea lor majoritate, în urmă cu peste 50 de ani, ca parte integrantă strategiei de turism a României comuniste, lansată cu scopul de a atrage turişti vestici în ţara noastră. Acestea au fost deschise în cele mai importante capitale europene şi la New York, aşa cum au făcut de altfel toate statele care şi-au propus să atragă turişti străini în propriile ţări, şi aveau ca direcţii principale de acţiune, ca şi cele de astăzi, promovarea ofertei turistice româneşti, susţinerea vânzărilor de produse româneşti pe piaţa internaţională, creşterea notorietăţii şi consolidarea poziţiei destinaţiei România pe pieţele internaţionale şi, nu în ultimul rând, asigurarea accesului publicului la informaţii diverse despre România şi consilierea acestora, după caz, pentru pregătirea călătoriilor în ţara noastră”, spune Simion Giurcă.
„În ultimii ani, circulaţia turistică a austriecilor spre România a crescut constant, de la circa 20.000 de intrări pe an la peste 202.000 în anul 2014, an încheiat cu o creştere cu 1,2% a circulaţiei. România este astăzi o destinaţie turistică cultuală şi naturală consolidată şi recunoscută pe piaţa austriacă, cu un potenţial de creştere în continuare (…) Avem ofertanţi tradiţionali de circuite culturale, sejururi de cură, city-break, drumeţii în Carpaţi, turism de aventură, cicloturism, croaziere pe Dunăre, turism religios, turism rural, turism estival, turismul de camping & caravaning, turism off-road”, precizează Simion Giurcă.
Cu ce impresii se întorc austriecii din vizitele în România?
„În general, austriecii se întorc foarte mulţumiţi din România. Dar asta nu înseamnă că nu există suficiente lucruri care ar trebui îmbunătăţite. Amintesc aleator câteva dintre acestea: lipsa unor toalete publice corespunzătoare de-a lungul principalelor rute de acces spre zone turistice şi în vecinătatea obiectivelor turistice de mare interes, o totală neconcordanţă a orelor şi zilelor de funcţionare ale muzeelor şi ale altor obiective turistice majore, lansarea unor noi curse de zboruri regulate, de preferinţă low-cost, între Viena şi destinaţii din România, modernizarea transportului pe căile ferate, accentuarea ritmului de modernizare a staţiunilor balneare, derularea unor campanii de promovare agresivă pe piaţa turistică austriacă, creşterea calităţii, a numărului şi diversităţii materialelor de promovare ale destinaţiilor româneşti, atât tradiţionale cât şi digitale, organizarea turismului românesc în principalele zone şi localităţi turistice la nivel local, regional şi naţional, după principii moderne, pe baza principiilor şi metodelor de marketing şi management al destinaţiei, înfiinţarea unui organism naţional de promovare turistică eliberat de birocraţie şi deschis noului etc”, punctează Simion Giurcă.
Citiţi interviul integral în Agenda de vineri, 24 aprilie 2015, aşa cum a fost el consemnat de omul de presă Zoltan Kovacs.
Citiți principiile noastre de moderare aici!