Începând din luna decembrie a anului 2016, reprezentanții primăriei au amenajat o bandă suplimentară de viraj la stânga, pe linia de tramvai de lângă catedrală, spre Spitalul de Copii „Louis Țurcanu”, astfel că șoferii puteau face stânga pe două benzi. S-a decis acest lucru ținând cont de lucrările care s-au făcut la Pasajul Jiul.
Conform reprezentanților Direcției Tehnice din Primăria Timișoara, virajul la stânga de pe str. 16 Decembrie 1989 pe Bd. Regele Ferdinand (sensul de mers spre Spitalul de copii „Louis Ţurcanu”) se putea efectua de pe două benzi de circulaţie, astfel: o bandă de virare la stânga, cea existentă; a doua bandă, cea suplimentară, unde virajul s-a făcut de pe liniile de tramvai.
PMT anunța atunci că reglementările rutiere sunt temporare, până la finalizarea lucrărilor la Pasajul Jiul, dar s-a decis menținerea lor, pentru că s-a constatat că se circulă bine.
De miercuri, 18 august, banda suplimentară a fost desființată, atrage atenția un șofer pe grupul de Facebook Info Trafic jud. Timiș. Șoferii pot face stânga spre Spitalul de Copii „Louis Țurcanu” pe o singură bandă. Reprezentanții primăriei nu au anunțat modificările rutiere din zona catedralei.
UPDATE. Reprezentanții primăriei explică de ce s-a renunțat la banda de pe linia de tramvai. Au făcut simulări de trafic
Porțiunea transformată în bandă suplimentară pentru virajul la stânga încă din anul 2016 „nu era o bandă de circulație, ci o linie de tramvai și o stație”. Afirmația le aparține celor din Primăria Timișoara, care confirmă „deschiderea temporară a acestei rute” de către Comisia de circulație, pentru fluidizarea traficului auto pe timpul lucrărilor la Pasajul Jiul.
„Lucrările la Pasajul Jiul s-au încheiat în noiembrie 2017, ceea ce ar fi trebuit să însemne automat și desființarea acelei rute. Ea a rămas însă în vigoare, fără vreo altă decizie din partea Comisiei de circulație. Pe de altă parte, menținerea acelei rute pentru mașini îngreuna traficul tramvaielor, care de foarte multe ori nu se puteau opri în stația de la Catedrală, în dreptul refugiului pentru călători, sau erau nevoite să aștepte în spatele coloanei formate din cele câteva mașini care stăteau la semafor.
În aceste condiții, Comisia de circulație, din care fac parte și reprezentanți ai altor instituții în afara Primăriei Timișoara, a decis revenirea la starea anterioară acestei amenajări de șantier. Am efectuat și simulări de trafic care arată că nu vor fi probleme, acesta urmând să fie preluat pe breteaua care duce direct la strada Jiul”, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Banda suplimentara de viraj la stanga la Catedrala Mitropolitana pentru descongestionarea traficului
Trimite articolul
X“dar s-a decis menținerea lor, pentru că s-a constatat că se circulă bine”…
PrimariaTM: ce mai putem strica in oras?
-
Ba, mi-ai furat numele.
Știi cum se circula și mai bine?
Dacă in loc de 100 mașini în trafic ar fi 100 oameni într-un singur tramvai care nu prinde 3 semafoare roșii din cauza mașinilor care blochează linia.
Oricum majoritatea “șoferilor” stau pe telefon și nu sunt atenți la trafic, și de aici se face și mai mult trafic.
Daca mergi cu mijloacele de transport în comun poți sta cât vrei pe Facebook și nu mai zice lumea că ești un bou. E foarte ușor.-
Doar ca tramvaiul nu o ia pe unde am eu ruta.
-
sincer, ma cam doar “sa nu zic unde” de tramvaiele din timisoara. Alea infecte, puturoase si care urmeaza un orar pe care nici un copil de 2 ani nu l-ar intelege. Prefer sa merg cu bicicleta sau chiar pe jos, decat sa ma urc in vreun mijloc de transport din timisoara
-
Era asa de fain cand virai la stg spre Spitalul de Copii. Pe bune, iar ne intoarcem la cozi interminabile… Fritzky, nu mai pupi tu votul multor timisoreni. Se parde ca am ratat si cu tine… M-as muta la Oradea sau la Cluj, unde totul merge ca pe roate, dar nu pot, suntem nascuti aici de 487 de ani – sunt ultima generatie care indura toate astea – cea dupa mine a plecat in Londra de multi ani… Bine era daca am fi plecat si noi, acum 15-20 de ani. Acum e prea tarziu. Tot am sperat ca va fi bine. Și-așa-i rău, și-așa nu-i bine!!!
-
Exact, nici votul meu nu-l mai prinde! Fritz… mare mare dezamagire!
-
Nici eu si nimeni din familia mea nu va mai vota FRITZ – auf wiedersehen!!!
-
auf wiedersehen…
-
Plin orasul de oi usor de manipulat. Au fost bine scoliti la multinationale.
Tot asa au luat multi tzapa cu Basescu si cu PDL minune.
-
o alta decizie proasta marca Fritz!…
De ce sa fie bine cand poate fi rau ?
Din 2016 pina in prezent a fost bine nu erau cozi pina la pod ca sa poti vira la stanga.A venit DONIMIC FRITZ ca a fost bine dece sa fie bine???Ca in campania electorala au promis marea cu sarea acuma a ramas numai gustul amar ca am votat “GASCA”asta de USR.Ca in 11 luni numai abureli,minciuni si promisiuni fara noima asta am votat asta avem
Efectul acestei idiotenii se va vedea cand incepe scoala. Deocamdata e perioada de vacanta/concedii
Asta se intampla cand iei decizii, dar nu ai permis de conducere :))
-
Sa nu spui ca nu are permis de conducere?!?!?!?!?!? Pe bune??? Si l-am votat… – gata cu iluziile
Acest primar nu are de gand sa faca ceea ce trebuie ci doar ceea ce vrea el si incearca sa impuna asta cetatenilor. Este absolut ridicol ca i-a luat locul lui Robu care avea si el astfel de derapaje dat nu ajunsese chiar la nivelul actualului. Tare sunt curios ce studii au facut si mai ales cand. Nu cumva acum pe perioada de vacanta cand traficul este mai redus?
Daca poti sa stai mai mult la semafor, Fritz te ajuta…..
Se va face neplacuta si dificila activitatea soferilor, cu intentie, deoarece tinta este reducerea traficului de automobile personale. Acum e si mai usor sa generezi ambuteiaje si blocaje de trafic, folosind asazisa unda verde, in mod invers destinatiei ei declarate de fluidizare a traficului, plus, studiind fluxurile de trafic in oras, plasand cateva schimbari mici dar esentiale – blochezi tot! Atentie si ca automobilistii nu au nici asociatii care sa ia atitudine, sa verifice justificarea unor masuri sau sa negocieze ceva – sunt tinte sigure si dezbinate ale unor politici care se pot pune in practica coordonat cu oferirea de alternative (transport public ieftin si bun, care merge ceas; subventii biciclete diverse tipuri – 2 sau mai multe roti, cos special pt carat cumparaturi copii; oferta masini hibrid/electrice de tip practic si accesibil la pret, raspuns pozitiv la acceptarea ca per unitate familiala sa existe doar 1 masina, nu 3-4… ma rog, diverse “căi de mijloc” pentru o trecere gradata catre mai putina poluare), nu, aici se va face cu forta, cu scarba fata de nevoile oamenilor sau de limitarile lor. Ingreunarea traficului si sporirea mizeriei si greutatilor de zi cu zi (mesul bara la bara & taxe multe si crescute) vrea sa asocieze ideea de automobil personal cu ceva câh. Deci nu va mirati ca daca e ceva bun in oras, pe latura de trafic, va fi modificat astfel incat sa fie impractic, neplacut si deranjant. Macar e vreo fantoma de asociatie ce reprezinta interesele soferilor particulari?! Daca nu e, puneti- va si faceti macar sa aveti o posibilitate de a contesta masuri dinastea.
-
Nu va reuși! În primul rând toate aveniturilede la sud de Carpați se cred șefi – si unde ai văzut tu șef să meargă la scârbici cu tramvaiul?
O să fie ambuteiaje și o să capete mai multa carne șpriț… Și partidul lui!
Asa meritam! Toti ghiolbanii in statia de tramvai si banda dinspre Catedrala libera, ca sa nu consume o lingurita de benzina-n plus si sa nu uzeze directia daca trageau mai mult stanga. Se putea galbena, sa intre si in statie doar daca e plina banda din dreapta, da’ pt. asta trebuie 2 neuroni 😉
Daca ar fi si disciplina in trafic nu ar deranja masura. Dar, dimineata cand ti-e lumea mai draga, la acel semafor stau toti cu ochii in telefoane si in loc sa treaca numarul ideal de masini pe fiecare tura, 25-30% din coloana prind rosu din cauza celor care dau like-uri pe facebook. Si atunci da, banda aceea era ideala pentru ca aveai garantia ca treci la primul verde.
Masura este logica, este avantajata circulatia cu mijloacele in comun. Primaria a decis pe baza unor studii. A blama primarul pentru aceasta este incorect.
Eu tot nu inteleg de ce atata zarva..la noi in Severin oricum circulam pe unde vrem? pe bune? daca din 2016 suntem invatati sa circulam asa..de ce se schimba sa peste noapte ..ce viseaza astia noaptea ziua pun in practica..
foarte bine. Dar sa circule si mai multe tramvaie.. transportul in comun trebuie prioritizat inainte de masinile personale care sunt complet nefolositoare in orase, mai ales intr-un oras minuscul ca Timisoara. In afara de faptul ca iti creste burta si ti se subtiaza gleznele, iti da depresie,etc.. Dar aia din vest stiu de mult aceste lucruri.
-
Cu tramvaiele alea jegoase (fără căldură iarna și aer condiționat vara) și pline de hoți și pline de covid sa mergi tu! Trecem peste faptul că vin la jumătate de oră – și cînd nu e aglomerat orașul…
Extraordinar!!!! Daca putem sa nu avem cozi in trafic, de ce sa nu le avem? Sa mai inchidem o banda, sa stea cat mai mult masinile la semafor ca doar si asa nu avem poluare, nu?
-
Pai boii considera că mașinile nu poluează dacă stau la semafor sau in ambuteiaje și că au poluare mai mică dacă trece o mașină decit dacă trec mai multe în 5 min pe o anumită porțiune de drum!