Vă reamintim, Timișoara nu a avut o deszăpezire adecvată iarna trecută, după ce contractele vechi cu Retim și SDM au expirat încă din aprilie 2018, iar primăria nu a reușit să finalizeze o nouă licitație la timp. În ultimul moment, conducerea municipalității a decis să încheie un contract de forță majoră cu SDM, care, însă, s-a văzut depășită de situație. Prima licitație a fost lansată abia după expirarea contractelor, prin noiembrie, dar s-a încheiat cu un eșec, în ianuarie 2019, niciun operator nefiind interesat să depună o ofertă în condițiile caietului de sarcini redactat de specialiștii din primărie. Experții primăriei au analizat intens care au fost cauzele eșecului și au stabilit să arunce cu bani în problemă până când aceasta dispare. Așa că au decis să crească suma maximă alocată pentru serviciul de deszăpezire în următorii patru ani în Timișoara de la 6,5 milioane de euro cu TVA la aproape 8 milioane de euro cu TVA.
Reprezentanții PMT au iscălit chiar la 1 august acordul-cadru cu Brantner Servicii Ecologice, în valoare de 37,14 milioane de lei cu TVA, echivalentul a aproape 8 milioane de euro. A fost singura societate care s-a înscris la licitația municipalității, astfel că a câștigat ușor contractul pentru deszăpezire. A fost semnat totodată și primul contract subsecvent, astfel că în primul an Brantner poate deconta servicii în valoare de aproape 500.000 de lei cu TVA, echivalentul a puțin peste 100.000 de euro. Nu este însă clar cum împarte primăria restul banilor, până la 8 milioane de euro, dacă în primul an pune la bătaie doar 100.000 de euro, în condițiile în care un contract subsecvent era estimat la aproape 2 milioane de euro.
Există semne de întrebare cu privire la cantitatea minimă și maximă pentru care Brantner poate deconta banii în baza primului contract subsecvent. La toate activitățile este trecută aceeași cantitate, atât la minimum, cât și la maximum.
Conform caietului de sarcini, Brantner trebuie să presteze servicii de curățat manual zăpadă, curățat manual gheață, curățat mecanic zăpadă și gheață, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de clorură de calciu, combaterea poleiului și a gheții prin stropire cu soluție de sare cu înălbitor, împrăștiat manual material antiderapant, împrăștiat mecanic material antiderapant, încărcat și transportat zăpadă și gheață și curățat guri de scurgere din rețeaua de canalizare.
Spre deosebire de vechile contracte, de data aceasta au fost incluse toate cele 1.227 de străzi din Timișoara, care au fost împărțite în artere importante și mai puțin importante.
268 de străzi și piețe au ungrad ridicat de prioritate pentru utilajele de capacitate mare. Aici intră toate bulevardele, străzile mari și căile de acces în Timișoara, precum și piețele și străzile din centru, care însumează 143.472 de metri sau 2,1 milioane de metri pătrați.
AICI găsiți străzile cu grad de prioritate 1 pentru utilaje mari!
Alte 823 de străzi au grad de prioritate 1 pentru utilaje de capacitate mică, fiind pentru prima dată când PMT cere utilaje mici de la o firmă de deszăpezire. Stațiile de transport în comun sunt și ele cu grad de prioritate 1.
AICI găsiți străzile cu grad de prioritate 1 pentru utilaje mici!
Grad de prioritate 1 înseamnă că pe aceste străzi se va interveni în prima etapă, cu utilaje multifuncționale de capacitate mare și cu utilaje de capacitate redusă, iar grad de prioritate 2 înseamnă că pe acele străzi se va interveni în a doua etapă, cu utilaje multifuncționale de capacitate mare sau, după caz, cu utilaje de capacitate redusă.
Conform cerințelor primăriei, vom vedea pe străzi mai multe tipuri de utilaje: multifuncționale de capacitate mare, multifuncționale de capacitate mică, cu încărcător frontal, de transport al zăpezii și gheții, autocisterne, echipamente care trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3.
Fiecare utilaj va fi dotat cu GPS, iar muncitorii vor fi obligați să prezinte celor din primărie harta GPS a sectorului pe care se intervine pe categorii de culori: roșu pentru întreg sectorul planificat și albastru pentru cel realizat. Ar trebui să se vadă în timp real pe unde trec utilajele și dacă se lucrează cum trebuie sau nu.
Firma Brantner a fost înființată în Austria, în anul 1936, de familia Brantner. Are 2.500 de angajați în toată lumea. A ajuns la a treia generație și are sedii în Austria (sediul central), Germania, România, Serbia, Slovacia, Cehia și Turcia. În România a venit în 2004 și a deschis puncte de lucru în Cluj-Napoca, Sibiu, Dej, Reșița, Drobeta Turnu-Severin și Piatra Neamț.
Vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/brantner-preia-si-contractul-de-deszapezire-din-timisoara-va-primi-maximum-37-de-milioane-de-lei-in-urmatorii-patru-ani/2286276
http://www.tion.ro/brantner-vrea-sa-faca-si-deszapezire-in-timisoara-cu-aproape-8-milioane-de-euro/2275605
http://www.tion.ro/inca-o-licitatie-pentru-deszapezire-poate-de-data-aceasta-cu-noroc-se-cer-mai-multe-utilaje-inclusiv-mai-mici/2232743
Citiți principiile noastre de moderare aici!