Primarul Dumbrăviței, Horia Bugarin, spune că „problemele electrice sunt prioritatea mea numărul 1 în clipa de față”. Este vorba despre întreruperile frecvente care au avut loc, în ultima perioadă, în comună.
„Reprezentanții PPC Energia și Rețele Electrice Banat ne-au informat că energia electrică în comună se întrerupe din cauza temperaturilor foarte ridicate înregistrate în aceste zile, temperaturile din transformatoare depășind și 70 de grade Celsius, ceea ce face ca aparatura să se oprească automat până la o răcire optimă, care să le permită repornirea”, au transmis, miercuri dimineață, reprezentanții Primăriei Dumbrăvița.
În ultimele zile, cei de la E-Distribuție Banat au lucrat și pe cod roșu pentru rezolvarea avariilor, iar primăria a facilitat unele lucrări. Primarul laudă faptul că echipajele de intervenție au ieșit pe teren chiar și pe cod roșu de caniculă.
„Deși rețeaua nu aparține primăriei, sunt în contact permanent cu conducerea și cu echipele din teren. Se intervine în permanență, avarie după avarie, la echipamente supraîncinse și cabluri arse.
Situația nu este deloc roz, sunt întreruperi chiar și de 15 ore, dar echipele lucrează și pe cod roșu de caniculă. Se fac legături noi între posturile trafo pentru echilibrarea consumului și se montează sisteme de ventilație pentru a reduce temperaturile din posturi de la cele 70 de grade. Haideți să dăm dovadă de înțelegere și să apreciem eforturile ale acestor oameni deosebiți”, transmitea, marți după-amiază, Horia Bugarin.
„Multe persoane din zonele respective depășesc puterea aprobată”
Potrivit reprezentanților E-Distribuție Banat, se știe de probleme și se intervine chiar și cu lucrări de investiții, nu doar pentru remedierea problemelor. Se știe și cauza problemelor: consumul mai mare decât cel aprobat.
„Sunt probleme legate de sarcinile foarte mari și de faptul că multe persoane din zonele respective depășesc puterea aprobată. Atunci, e normal ca firul care a fost gândit pentru o putere să nu mai facă față. Toate lucrurile acestea duc la întreruperi și la defectarea echipamentelor. În perioada asta, noi încercăm să venim în întâmpinarea oamenilor și să rezolvăm problemele inclusiv prin creșterea capacității echipamentelor. (…)
Chiar în perioada asta încercăm să venim cu capacități noi și să redistribuim puterea consumată acolo unde putem, prin pozarea de cabluri noi, prin montarea de transformatoare cu echipamente mai mari, dar lucrurile durează. Ca să sapi un cablu de 500 de metri îți trebuie câteva zile. Astea sunt problemele, nu doar în Dumbrăvița, ci și în Timișoara și alte locuri. (…)
Acestea sunt problemele, știm de ele, echipele sunt acolo. Într-adevăr, sunt probleme, sper să le depășim. Noi pregătim un post de transformare nou în zona de consum mare și să redistribuim un pic puterile, deja se sapă și se lucrează de câteva zile și s-au mai rezolvat parțial sarcinile și puterea consumată. Ținem legătura și cu domnul primar, care ne-a oferit sprijin, în sensul de a putea să intervenim rapid și foarte rapid cu săpăturile și ce am mai avut nevoie să facem”, a declarat pentru Tion Alin Daniel Crăciunescu, director Regiunea Operațională Banat din cadrul E-Distribuție.
Penele de curent, cu aceeași cauză, apar și în Timișoara.
Ce ar trebui să faceți?
Există și câteva recomandări pentru consumatori. Pe de o parte, reprezentanții primăriei susțin că trebuie sesizate întreruperile.
„Este necesar ca dumneavoastră să semnalați întreruperea de energie la numerele de telefon 0256 929 sau 0800 070 444 unde să solicitați deschiderea unui tichet (spre surpriza noastră nu erau înregistrate deranjamente pe raza comunei deși cetățenii sunaseră) și, de asemenea, să faceți reclamație și pe site-ul ANRE, anre.ro”, transmit reprezentanții Primăriei Dumbrăvița.
Pe de altă parte, dacă vreți să creșteți consumul aprobat, trebuie să luați legătura și cu distribuitorul de energie electrică, astfel încât să fie montate echipamente mai puternice acolo unde este nevoie.
„Lucrurile acestea ar fi fost normal să se întâmple astfel: persoana care dorește să consume mai mult să vină să ne spună și noi ne dimensionăm echipamentele pe puterea cerută și nu aveam surprizele acestea. Noi acum intervenim reactiv datorită faptului că oamenii întâi consumă. Toată lumea spune «dar plătesc facturile», dar faptul că îți plătești factura nu îți dă dreptul să consumi mai mult decât ai aprobat. (…)
În zonele vechi, unde e o casă bătrânească și avea aprobat 5 KWh se consumă 15-20, depinde de fiecare gospodărie. Dacă nu ai venit și ai spus operatorului că vrei să consumi mai mult, normal că echipamentul nostru era dimensionat pe puterile pe care le avem în sistem și avize”, ne-a mai spus Alin Daniel Crăciunescu.
Trimite articolul
XDe nu le dai pe gura si pe nas, nu-i saturi.
Domnule Alin Daniel Crăciunescu… sunteți inginer sau contabil? Cine poate consuma 15-20KWh ca persoană particulară?
-
Domnule Gomez, inginer de ocazie, oricine poate consuma 15-20kWh, în kWh se măsoară energia consumată. Puterea se măsoară în kW, probabil la asta ați fi vrut să vă referiți. Na, școală puțină, viteză mare.
-
si un raspuns la intrebare ai sau nu? ca stiai la ce se refera
-
Domnule wanda. Daca siguranță ar fi corect dimensionata conform puterii aprobate, nu ar trebui să declanșeze la 15_20?
-
Mari consumatori la enel.
-
Deci minciunile qstea ca e canicula si din cauza asta pica reteaua este o broasca aruncata in sus sa o inghitim,adica la 80% reteaua e ok ,la ei nu mai este canicula ,nu mai pica reteaua…ordinarii de la E distributie doar au incasat banii de mentenanta pt linii si n au facut nimic sa investeasca in retea si transformatoare…si ca de obicei noi suntem de vina…gurit…a lor de nenorociti
-
sunt de acord. dar totusi, de unde apar asa de multe minciuni este incredibil.
-
Depasesc puterea aprobata? Hai sa terminam schimbarea contoarelor. Cele noi deconectează automat în asemenea situații.