În continuare, personalul care operează trenurile din România va trebui să stea cu rândul acasă, pe 75% din salariu, chiar dacă măsura afectează grav siguranţa circulaţiei. „Discuţiile purtate la începutul acestei săptămâni la Bucureşti nu au avut nici un efect. La întâlnirea cu ministrul Berceanu şi cu şefii celor două societăţi de cale ferată, cea de Persoane şi cea de Marfă, nu s-a ajuns la nici o rezolvare. Deşi liderii de sindicat le-au atras atenţia că personalul de exploatare, atât la Călători cât şi la Marfă, are un număr foarte mare de ore suplimentare efectuate, cele două societăţi au decis să menţină ideea şomajului tehnic, în ciuda recomandărilor ministrului Berceanu de a se renunţa. Şomajul tehnic va cuprinde tot ce ţine de siguranţa traficului: personal de pe locomotive, şefi de tren, şefi de tură. Fiecare om are deja zeci de ore suplimentare, se reduce extrem de mult timpul de odihnă. Mecanicii de locomotivă nu pot asigura comanda, lucrul după mai puţin de 16 ore de repaus la domiciliu şi odihnă este ilegal. În plus, ei sunt în imposibilitatea efectuării concediului legal de odihnă”, ne-a declarat Ioan Boloş, liderul sindicatului mecanicilor de locomotivă din cadrul regionalei CFR Timişoara.
Situaţia da fapt este foarte neplăcută, oamenii sunt suprasolicitaţi şi pot apărea probleme foarte mari. Pentru a intra prin rotaţie în şomaj sunt propuşi toţi angajaţii. Numai în judeţul Timiş, de la CFR Călători vor fi afectaţi 2.153 de oameni, la CFR Marfă este vorba de 1.700 de oameni. Aici situaţia este chiar mai dificilă decât la Călători, deja au fost efectuate concedieri pentru 38% din personal. „În aceste zile continuă elaborarea actelor pentru depunerea unei sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă”, a mai spus Boloş
Situaţia infrastructurii este dezastruoasă
Zilele trecute, o delegaţie a sindicaliştilor feroviari timişeni a avut programată o întâlnire cu colegii din Ungaria. Spre ruşinea CFR, trenul care a dus oamenii companiei în Ungaria a ajuns la destinaţie cu o întârziere de două ore şi jumătate. În ceea ce priveşte locomotivele şi vagoanele de tren, acestea sunt într-o stare deplorabilă, mai mult în perioada următoare la nivelul regionalei se doreşte eliminarea unor noi rute de transport sau reducerea garniturilor funcţionale, pe direcţia Cărpiniş, Ionel, Jimbolia sau Reşiţa-Caransebeş. „Pin aceasta se doreşte favorizarea transportului rutier. Spre Jimbolia calea ferată merge paralel cu şoseaua. Cât de greu va fi ca transportatorii să introducă două microbuze în plus şi noi să ne pierdem călătorii? În plus, concurenţa auto este neloială, noi folosim motorină accizabilă, iar banii colectaţi se duc doar spre şosele nu şi spre calea ferată”, a mai declarat Ioan Boloş. Despre preconizata scumpire a biletelor de tren, programată în această lună, liderul de sindicat a spus că măsura este una neadecvată, prin aceasta se vor pierde şi clienţii încă existenţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!