La sfârșitul anului trecut, RATT a primit șase minibuze dintr-un contract pentru 20 de bucăți, plus un autocar. Este vorba despre autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători.
Oficialii RATT susțin că patru din cele șase minibuze circulă în fiecare zi, pe diferite trasee, iar în zilele nelucrătoare sunt scoase cinci în oraș.
„Zilnic sunt scoase pe traseu patru minibuze, iar în zilele nelucrătoare circulă cinci. Acestea sunt planificate pe liniile 5, 23, Expres 6 și Expres 4B în weekend, adică pe liniile cu gradul de încărcare redus”, au explicat, pentru tion.ro, reprezentanții regiei.
Primarul Nicolae Robu a dezvăluit că a văzut în mai multe rânduri minibuzele RATT aproape goale și că a cerut conducerii RATT să ia măsuri. El crede că traseele nu sunt tocmai cele mai potrivite.
„Ceva nu merge cu transportul în comun. Am tot văzut minibuze goale sau cu o persoană. În mai multe zile s-a întâmplat astfel. Dimineața nu înțeleg ce se întâmplă. I-am cerut domnului director să schimbe traseele, dacă nu sunt călători, le mutăm pe altele. Sunt foarte frumoase aceste minibuze. Este de neînțeles să vezi la ore de vârf un minibuz cu un călător”, a explicat Robu zilele trecute.
În primăvară, oficialii RATT și cei ai primăriei anunțau noile trasee ale mijloacelor de transport în comun de capacitate mică. Un prim traseu lega Ciarda Roșie de strada Mareșal C. Prezan, acesta fiind schimbat de curând, minibuzul 23 ajungând mai aproape de centrul orașului. Reprezentanții regiei spuneau atunci că patru vehicule vor merge pe linia 23, iar celelalte două vor circula pe linii cu mai puțin călători: Expres 6 (Piața Consiliul Europei – P.I.T.T.), Linia 28 (Piața V. Economu – Crișan), Linia 29 (Piața V. Economu – Aleea Ghirodei), Linia 32 (Piața Mocioni – Gara de Sud) și Linia 21 (Banatul – Școala Plopi).
Specialiștii RATT au mai propus, în martie, trei trasee noi pentru minibuze: în Ronaț, unde deja nu mai circulă tramvaiul 5, în locul lui fiind introdus un autobuz de capacitate mică, în Mehala și în cartierul Cora.
Valoarea totală a contractului este de 12,7 milioane de lei, fără TVA, adică puțin peste 3,3 milioane de euro. Un autobuz costă 560.000 de lei, autocarul Euro 6 este 1,2 milioane de lei, toate fiind livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1803609″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!