Bicicleta în cauză este una hibridă-electrică, de tip Croazieră, pentru persoane adulte. Aceasta are montat un motor electric în butucul roții posterioare, iar un acumulator este integrat în cadrul bicicletei.
Nu are lanț, este durabilă, se potrivește atât în mediul urban cât și în rural, iar utilizatorul poate alege gradul de asistare la pedalat: fără asistare, hibrid sau complet electric.
Anul trecut, proiectul a fost acceptat în cadrul evenimentului național Diploma Show 2023 București și a fost prezentat la Noaptea Cercetătorilor Europeni 2023, eveniment organizat în sediul Nokia Campus Timișoara.
Anul acesta, invenția a primit medalia de aur la Salonul Internațional de Invenții și Inovații de la Timișoara, care a avut loc în perioada 13-15 iunie 2024.
„Pe anumite teme semestriale dedicate, la începutul anului 2022, în cadrul Facultății de Arte și Design din Timișoara am început să explorăm o direcție de design nouă și foarte interesantă. În calitate de designeri, cred că trebuie să deținem controlul asupra procesului de design la nivel conceptual și creativ și, nedorind să fim doar martori ai unui proces automatizat, am adaptat conceptele în încercarea de a profita cel puțin de unele dintre beneficiile procesului de design generativ (forme neconvenționale, consum redus de material) printr-un proces de optimizare a topologiei din care a rezultat estetica specifică.
Studenții implicați în pregătirea proiectelor de licență au folosit această tehnică pentru a crea o volumetrie îndrăzneață, complexă, cu suprafețe spectaculos detaliate. Mai multe astfel de propuneri au fost premiate la INTERNATIONAL ART & DESIGN COMPETITION 2022 – Accademia Riaci, Florența Italia și două proiecte la care au primit medalii de aur la SALONUL INTERNAŢIONAL DE INVENŢII ŞI INOVAŢII TRAIAN VUIA 2022 – Timișoara, România, pentru propunerea unui limbaj estetic inovator, încorporarea de materiale sintetice, reciclate și/sau biodegradabile și utilizarea tehnologiei de imprimare 3D în creșterea calității producției și a spectaculozității estetice permise pentru producția de serie”, a spus lect. Univ. Dr. Alexandru Bunii, coordonatorul lucrării.
Proiectul SYNTHESIS aparține masterandului David Borovic, este coordonat de lector universitar dr. Alexandru Bunii, iar machetarea a fost realizată de drd. Alexandru Mihai și Petru Grangure
Cei de la UVT spun despre bicicletă că „surprinde tendințele actuale și ale viitorului apropiat în ceea ce privește importanța utilizării coerente a tehnologiei de printare 3D în încercarea de creștere a calității de producție și a spectaculozității estetice permise unui produs de serie.”
Trimite articolul
XÎn sfârșit o bicicletă pentru creveți
Fara lant, dar cu pinioane. Ce e asta, ba? Greutate moarta?
Cred că ați greșit poza.
Are și lanț, dar nu era montat, sau pur și simplu nu se poate monta.
Nu este nici cruiser, alea au complet altă formă și alt tip de ghidon, nu unul împrumutat de la gravel.
La electric nu mă pronunț, dar zona pedalei este destul de mică ca volum.
Este un Frankenstein.
Am vizitat la un moment dat acest salon de inventică. Era plictiseală maximă.
1.Nu există nicio invenție pe această temă, pentru a vă covinge verificați pe osim !!
2. Bicicleta din poză este o joacă pentru copii de gimnaziu, nicidecum ceva serios. O joacă pe calculator. Atât !
Rușinos este superficialitatea Sallonului de invenții Timișoara de a accepta ceva care este nimic. Mai mult, rușine pt cei de la Politehnica timișoreană, care au girat asemenea normalizare.
Fac acest comentariu din respect pentru adevărații inventatori.
-
Subscriu !
-
De acord!