Anul 2022 se încheie pentru Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara cu cel mai mare buget alocat pentru întreținere din ultimii 10 ani, peste 240 milioane de lei, echivalentul a aproape 50 de milioane de euro. Comparativ, în 2021, suma alocată pentru întreținerea celor peste 2.600 de km de drumuri naționale și autostrăzi a fost de cca.180 de milioane de lei.
Potrivit reprezentanților DRDP Timișoara, în 2022 au fost realizați cei mai mulți kilometri de covoare asfaltice, aproximativ 150 km, și cele mai multe lucrări în regie proprie, de reciclare la rece in situ, peste 96.800 metri pătrați, prin Secția de Producție Lucrări Drumuri, pe DN 57 și DN 59B.
În ceea ce privește reparațiile capitale, mai multe proiecte se află în prezent în diverse stadii:
- DN 57 (Nicolinț – Oravița, jud. Caraș-Severin, în execuție);
- DN 57B (trei proiecte pentru consolidare corp drum, realizare ziduri de sprijin în jud. Caraș-Severin, în faze de achiziție sau în execuție);
- DN 58A (consolidare corp drum și zid de sprijin, comuna Fârliug, jud. Caraș-Severin, în faza de proiectare);
- DN 74 (consolidare corp drum Buceș – Vulcan, jud. Hunedoara, în faza de proiectare);
- DN 67D (consolidare corp drum și zid de sprijin, Băile Herculane, în faza de proiectare);
- DN 66A (consolidare corp drum pe sectorul Lupeni – Uricani, jud. Hunedoara, în procedură de achiziție).
De asemenea, în cadrul programului de investiții, sunt în derulare proiecte pentru:
- finalizarea lucrărilor la pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7) peste CF Arad – București,
- extinderea zonelor cu copertine modulare în PCTF Nădlac II,
- reamenajarea intersecției DN 66 cu sens giratoriu în localitatea Hațeg
- consolidarea și amenajarea DN 7A Obârșia Lotrului – Petroșani (în faza de proiectare)
- amenajarea intersecției DN 7 cu DN 76 (în faza de achiziție)
Pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din țară, în PTF Nădlac II, pe autostrada A1, în anul 2022, a fost amenajat un sistem de preselectare a traficului pe o a treia bandă de verificare a automarfarelor. Cei de la DRDP Timișoara transmis că, în momentul de față, sistemul este în probe de funcționare.
„2023 va fi începutul unui proiect de investiții major pentru zona de vest și nu numai: demararea lucrărilor pentru secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj-Deva, sectorul Margina – Holdea. D.R.D.P. Timișoara asigură activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor”, a declarat Nicoleta Pordea, director regional DRDP Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!