CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a semnat contractul pentru amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată. Societatea care va realiza amenajarea este Vesta Investment SRL, prin intermediul unui contract cu fonduri europene în valoare de 34.324.881,41 lei, care are ca durată de implementare 24 de luni.
Pe raza DRDP (Direcția Regională de Drumuri și Poduri) Timișoara, vor fi amenajate în acest proiect 55 de treceri la nivel cu calea ferată, repartizate astfel: Secția de Drumuri Naționale (SDN) Arad – 11, SDN Caransebeș – 6, SDN Deva – 8, SDN Orșova – 5, SDN Timișoara – 25.
În Timiș se vor amenaja trecerile la nivel cu calea ferată din următoarele locații: DN 6 – Timișoara – Becicherecu Mic, Șandra, Sânnicolau Mare; DN 58B – Gătaia, Gătaia – Birda, DN 59 – Jebel, DN 59A – Săcălaz, Beregsău Mare, Jimbolia; DN 59B – Cărpiniș, Pustiniș, Iohanesfeld, Cruceni, Livezile, Deta; DN 59C – Jimbolia, Comloșu Mare – Teremia Mare, Sânnicolau Mare, DN 68A – Făget și Margina.
Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație, semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier), marcaj tip covor antiderapant (se va realiza pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator).
„Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Trimite articolul
XDa, dar tot fara bariere arata alea in poza! Tot dijaba! Cel mai buna era pe timpuri cand era omul acolo, dadea la manivela si cobora / urca bariera. Sigur era. Acuma degeaba pui covor rosu inainte de calea ferata, ca smekerii tot vor trece fara sa se uite.
-
te duci tu sa stai ? hai ca e atractiv..salariu mic, lipsa de personal,dotari ioc. cel ce statea “pe timpuri” e in italica in carantina. acuma.. si daca il convingem, asteptam o luna dupa el pana il sanitizeaza.
la sfarsitul zilei, cu cati mai multi infipti in trenuri, cu atat mai multe locuri libere de parcare. -
Da, era foarte bine pe vremuri. Erau in 3 schimburi oameni platiti sa frece menta toata ziua si din cand in cand sa deie la manivela, in loc sa automatizezi tot sistemul.
In ce secol traiesti?
Degeaba daca nu sunt bariere sau macar semnale luminoase si acustice
Dupa 30 de ani de s-au trezit in sfarsit ca e nevoie de asta. Bataie de joc! Parca abia am iesit din Evul Mediu …
Singura problema este ca iluminatul va fi cu 25 de m inaintea liniei de cale ferata, asa ca la momentul trecerii prin locul periculos – sina de cale ferata – soferul va fi in zona cea mai intunecata si tocmai ce a parasit zona luminata anterioara (adica a pierdut vederea nocturna).
Inalta poarta finanteaza 25 de treceri de cale ferata in colonia romanika :)))
A naibii de “importante” investitiile astea. Astia angajati de tion chiar au simtul umorului …
Nu trecerile la nivel cu calea ferata sunt problema in acesta tara, ci starea drumurilor si in principal lipsa cailor rutiere de lung parcurs (autostrazi, drumuri expres). Cazurile de accidente pe CF cauzate de lipsa semnalizarii sunt rarisime; atunci cand au loc, ele sunt datorate nepasarii si incalcarii voite de catre soferi a regulilor si semnalizarii, nu lipsei acesteia.
Daca nu se pun sisteme de semnalizare si bariere tip CFR (cazul intersetiilor la nivel intre DN6 cu CFR) , asta e doar o cosmetica scumpa cu zero rezultate.
In loc sa impinga de la spate CFR Infrastructura sa-i faca treaba (lansand eventual proiecte de finantare EU), cosmetizam cu solutii nepotrivite din partea CNAIR ca sa raportam ca am mai facut ceva – (alimentare fotovoltaica cu baterii care dupa 2 ani nu vor mai fi inlocuite, ca “s-a terminat proiectul”; amplasare gresita a stalpilor de iluminat la distanta fata de zona de pericol; instalare de stalpisori in mijlocul drumului fara supralargirea caii de rulare – care de regula este cel mai ingusta exact pe trecerea peste calea ferata). Sa fie oare o intamplare ca tocmai Vesta Investment face – pe bani multi – inca o lucrare inutila de mare prestigiu?
Facem proiecte pe bani europeni, ca sa fie. Asa cum tocam banii si pe “formare profesionala”, etc.
Niste bariere clasice perpendicular de-a lungul ambelor benzi, automatizate la nivelul secolului 21 si s-ar rezolva definitiv problema, dar se pare ca nu se vrea nici acum, doar povesti cu covorase rosii , smecherii solare si alte inutilitati de tocat banii.
Frumos! De trecerea la nivel FARA semnalizare de la Pischia a uitat toata lumea… halal administratie a judetului!
Nu-s in stare romanii nici niste treceri sa mai aduca la nivel dupa 30 de ani de “revolutie”.
Isi fac jefuitorii bruxelezi pomana cu asa ceva si prezinta cacaoul ca o mare realizare.
Decat sa amenajati trecerile la nivel cu calea ferata si sa tina amenajarile mai putin decat perioada cat s-a lucrat, mai bine faceti poduri peste calea ferata (gen iesirea din Remetea Mare catre autostrada). In felul asta veti reduce riscul de accidente mult mai semnificativ.
pentru macheta asta s-a facut ceva studiu de fezabilitate?