Vă reamintim, chiar la începutul acestei săptămâni, viceprimarul Ruben Lațcău a prezentat o serie de modificări aplicate transportului în comun din Timișoara și zona metropolitană, gestionate în ansamblul lor de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT).
Pe scurt, din cauza așa-numitei „Ordonanțe a Austerității”, dată de guvern pentru reducerea unor cheltuieli bugetare, la cererea Societății de Transport Public Timișoara (STPT) către SMTT, s-a decis scoaterea unor curse de seară, și asta pentru că șoferii și vatmanii de pe mijloacele de transport în comun nu mai au voie să facă la fel de multe ore suplimentare.
Problema este amplificată atât de faptul că în ultimii ani autoritățile județene au renunțat la 63 dintre cele 85 de linii existente, iar comunele rămase fără legături au apelat la SMTT, cât și de faptul că STPT, operatorul care prestează serviciul transport public pentru SMTT, nu are suficienți șoferi. Mai multe detalii despre angajările care se fac, AICI.
Primarul liberal al comunei Ghiroda s-a declarat imediat nemulțumit de operarea acestor modificări.
„Ne dorim să vedem, în perioada următoare, procesul verbal al ședinței și dacă nu s-au respectat procedurile legale și normele în vigoare vizavi de aceste decizii și discuții care ar fi trebuit să fie înainte de luarea deciziei, vom ataca din nou pe toate căile posibile legale hotărârea aceasta. Motivația cum că șoferii nu pot să fie plătiți pentru orele suplimentare pe care le fac pentru că ar depăși 80% din salariul domnului director de la STPT mi se pare o aberație. STPT merge în sens invers”, spunea Ionuț Stănușoiu la începutul săptămânii.
Sâmbătă, 27 ianuarie, acesta a anunțat că în semn de protest și-a dat demisia cu o zi în urmă din Consiliul Director al SMTT.
„În urma unei decizii fundamentate și aprofundate, reprezentantul comunei Ghiroda din Consiliul Director al Societății Metropolitane de Transport Timișoara (SMTT) și-a prezentat demisia din acest consiliu vineri, 26.01.2024, ca un act de protest împotriva unor decizii care amenință integritatea și eficiența transportului public metropolitan.
Diminuarea numărului de curse a fost doar unul dintre motivele care au condus la această demisie”, transmit reprezentanții Primăriei Ghiroda.
De asemenea, aceștia precizează că va fi elaborat un Proiect de Hotărâre de Consiliu Local privind posibilitatea retragerii comunei Ghiroda în calitate de partener în proiectul de achiziție de troleibuze și autobuze electrice, alături de Timișoara și Dumbrăvița.
„Suntem conștienți că decizia noastră ar implica pierderea finanțării de 12.5 milioane de euro, însă considerăm că în aceste condiții, proiectul s-ar îndrepta într-o direcție care nu ar deservi direct interesele comunității”, mai spun cei de la Primăria comunei Ghiroda.
Mai bine deloc decât mai puțin – un principiu după care se ghidează, în condițiile în care tot ei transmit, contrazicându-se singuri, că se opun „categoric față de orice acțiune care ar putea compromite accesibilitatea și eficiența serviciilor de transport public, în detrimentul comunității”.
Trimite articolul
XDrum bun. Sa-si cumpere mijloace de transport.
-
Pai colegii lui de partid au taiat banii, sa se duca la ei sa ceara socoteala…
-
USR sunt colegii lui de partid ? Nu USR controleaza STPT si a taiat transportul in Ghiroda ? Mai informeaza-te.
-
Nu USR este la guvernare. Alianța PNL -PSD a dat Ordonanța aia idioată.
-
-
Nu ma intereseaza interesele de partid. Nici pe vremea lui Robu nu am privit cu ochi buni transportul in comun in comunele periurbane in conditiile in care eu astept in Timisoara 20 de minute dupa un autobuz sau troleibuz si nici nu stiu daca vine la timp.
-
muta-te langa locul de munca, probabil ai comentat asa si pe subiectul alora care merg la scoli “mai bune” si nu sunt aproape de casa. nu poti? dormi la lucru atunci!
-
-
au inceput satenii sa faca gat , dupa ce se plimba pe banii nostri pe mjloacele de transport care ar trebui sa circule EXCLUSIV IN TM!!!!!
-
Nu e nevoie sa arati ca habar nu ai ce scrii. Puneti-va ziduri si inchideti Timisoara. Asa o sa faca si satele de pe langa, si o sa ramaneti blocati. Ai o perspectiva de dezvoltare sora cu orbul gainii.
Bravo primarului din Ghiroda ca nu mai sta in cardasia cu incompetentii din primaria Timisoara. Cand zic incompetenti ma refer la hotii progresisti din usere.
-
Am văzut competența PNL care a distrus STPT între 2015-2020.
-
Subscriu!!!!
-
Dupa alegeri o sa fie mult mai rau.
Greu cu cititul si si mai greu cu intelesul. Guvernul a dat o ordonanta de urgenta care limiteaza orele suplimentare. Practic cei ce s-au dus la sat vor ca primaria Timisoara sa le asigure transport.
-
Nuuu…
urmatoarea demisie la primaria Timisoara
-
Ați vrea voi robulienilor! 🙂
In “orasul de 15 minute” nu este nevoie de transport in comun, Heil Fritz!
Ati scos mijloacele de transport in comun si nu am cu ce ajunge din centru la ora 10 si un pic seara, trebuie sa stau o ora dupa un autobuz, E2 circula peste o ora…misto optimizare nu?
-
Nu uita sa votezi USR.
Transportul in comun e o mașină de tocat banii că și coltermul. Ca unii să se plimbe cu autobuz, tramvai sau să aibă căldură plătesc toți contribuabilii, pentru că serviciile astea sunt subvenționate din bugetul tuturor.
Înțeleg că trebuie să existe un transport in comun și ca este un element cheie și hai sa zicem că acceptam da meargă pe pierdere, dar sa meargă logic. Adică vad logica să ai transport in comun la orele de mers-intors de la serviciu, școală. Dar nu vad logica să meargă seara un autobuz, tramvai cu 2-5 persoane aiurea că poate vor aia sa meargă undeva.
Trebuie făcut program și dacă vrei să mergi undeva, că și la tren te uiți și îți alegi ora in care sa fii in statie. Dar nu toată ziua buna ziua să se plimbe mijloacele de transport aiurea.
-
vb. tampenii
-
pseudo-timisoarean transportul in comun sau mai corect public pare ca nu prezinta interes datorita: 1. romanul este prea comod si prea lenes sa se deplaseze spre o statie iar apoi spre locul de munca 2. snobismul unora nu le ‘permite’ sa se coboare la nivelul celor ce folosesc transportul public 3. un management defectuos in privinta investitiilor care sa faca atractiv acest sistem de transport. In tarile civilizate in marile aglomerari urbane prioritatea absoluta o reprezinta transportul public care este economic, mai putin poluant, mai sigur si mai rapid, in special unde exista o infrastructura separata de benzile pe care circula parvenitii cu cazanele aduse din gunoaiele Europei
-
Ai dreptate cu o exceptie: chiar e timisorean. Foarte falos. Se si vede ca are motive. Bineinteles ca sunt si multi timisoreni care n-au astfel de probleme precum cel de mai sus, din pacate mai putin vocali decat falosii.
-
Abordarea primarului din Ghiroda pare ceva de genul” imi iau jucariile si plec” , nu cred ca este o abordare benefica pentru locuitorii comunei, mai ales ca se pierd si foarte multi bani din fonduri europene.
-
ghinion
-
Abordarea incompetenților PNL-PSD aliați la guvernare care dau legi idioate. “Ghinion” …exact ca întâiul turist al țării preaficusul Iohanis șasă căși. Bergenbier!
-
La tine “anti” este absolut in plus.
-
-
-
De ce ar plati Ghiroda bani de la bugetul local daca nu primeste nimic in schimb ? Ti se pare normal sa fii luat in bataie de joc : da banii, nu primesti nimic. Fritz face pe smecherul de cand a ajuns la primarie. Doar interesele USR conteaza. E momentul ca oamenii sa reationeze la aberatiile administratiei USR.
Stanusoiu asta face treaba ? Mai multbdecat tabara care peopteste lopata ? Intreb sincer. Apartenenta la pnl nu il recomanda decat pt furaciuni, sabotaj si minciuna. “Nimica”
-
Apartenenta la USR e altceva ? Poate mai trebuie sa fie membru activ LGBT+ ?
Stanusoiu de la ciuma galben-rosie face si el ce poate in lupta cu dusmanul de clasa.
Eu zic sa mearga si mai departe cu protestul. Sa-si dea demisia si din pozitia de primar.