De circa trei săptămâni încoace nu mai circula niciun tren cu plecare din Timisoara spre Jimbolia şi retur. Problemele au apărut în această primăvară, după ce toate cursele societăţii Regiotrans, care opera şi pe ruta respectivă, au fost oprite.
CFR Călători a anunţat preluarea rutei Timişoara – Jimbolia, dar în 18 aprilie a expirat contractul de acces pe infrastructura feroviară încheiat între CFR Călători şi RCCF Trans SRL pentru secţia Timişoara – Nord Jimbolia, unde au operat în baza acelui contract câteva trenuri aparţinând CFR Călători.
De atunci, oamenii din Jimbolia au mari probleme cu transportul, fie că vorbim despre oameni care trebuie să ajungă la muncă la Timişoara sau de elevi şi studenţi.
Autorităţile locale spun că au făcut demersuri pentru rezolvarea problemei, dar nu au primit nici măcar un răspuns…
„În 19 aprilie am aflat cu stupoare că nu vor mai funcționa și nu vor mai circula trenuri pe relația Jimbolia – Timișoara și retur. Am încercat să contactăm Regionala CFR, Consiliul Judeţean și Prefectura Timiș. Am fost rugați de către Regionala CFR să sunăm la Regiotrans, am sunat, ne-au solicitat și ne-au rugat să nu îi mai deranjăm, deoarece au solicitat rezilierea contractului între CFR și Regiotrans, să ne adresăm ministerului. Aceleași îndrumări le-am primit și de la Prefectură și de la CJ, am trimis adrese și la Ministerul Transporturilor. Nici până la această data nu am primit un răspuns în scris…”, a explicat primarul din Jimbolia, Darius Postelnicu.
Reprezentanţii primăriei spun că nu se mai poate asigura nici transportul cu autocarul, ca o soluţie provizorie.
„Ruta Timișoara – Jimbolia rutier a fost concesionată de către CJT către Autotim, care nu-și onorează acest contract pe motive financiare. Am rugat Consiliul Judeţean să ia măsuri. Nu avem niciun răspuns… Autotim se oprește undeva la Cărpiniș, dacă nu mă înșel. Ei spuneau că nu le rentează să ajungă până la Jimbolia, nu știu exact datele contractuale. 230 de călători pe zi circulă pe această rută Jimbolia – Timișoara. Am intervenit și am contractat un autocar, în prima săptămână, pe care l-am pus la dispoziție tuturor navetiştilor doritori. Bineînţeles că nu e de ajuns, autocarul are doar 60 de locuri. Nu am avut prevăzuți bani pentru această achiziție și a trebuit să apelăm la societățile comerciale din Jimbolia, am făcut asta din sponsorizări. Nu ne putem permite în continuare o astfel de cheltuială… Mai circulă microbuzele noastre, cât putem, dar nu putem asigura transportul tuturor navetiştilor. Vorbim despre dascăli, despre copii, studenţi, navetiști…”, a mai declarat Postelnicu.
Pentru ca măcar un autocar să poate face curse în continuare ar fi nevoie cam de 4.000 de lei pe săptămână, spun oficialii administraţiei locale. Plus că ruta respectivă de transport persoane este deja concesionată de CJT şi primăria s-ar putea trezi cu sancţiuni dacă apelează la alte firme, se teme Postelnicu,
În aceste condiţii, primarul oraşului Jimbolia, Darius Postelnicu, se gândeşte să îi trimită o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta şi să-i expună problema, în speranţa că va primi un răspuns de la şeful Guvernului dacă la alte instituţii nu are succes.
„Pe noi ne interesează rezolvarea problemei, să circule trenul”, a conchis edilul.
Până atunci, transportul este asigurat cu autobuze pe ruta Iecea Mare – Iecea Mică – Cărpiniş -Timişoara, potrivit autorităţilor.
Alte articole pe aceeași temă:
Toate cursele Regiotrans au fost oprite, iar navetistii au ramas fara mijloc de transport
Semnal de alarma tras in CJ Timis: cale ferata inoperabila, ce pune in pericol educatia copiilor
Citiți principiile noastre de moderare aici!