Varianta de Ocolire Timișoara Vest, porțiunea de aproape 14 kilometri lipsă a inelului care va reprezenta centura Timișoarei, are, într-un final, licitație pentru proiectare și execuție lansată. Valoarea estimată a contractului este între 1.695.891.211,40 si 1.999.824.574,50 lei, fără TVA. Astfel, valoarea maximă ar fi de 2,38 miliarde de lei, cu TVA, echivalentul a 478 de milioane de euro. Ofertele pot fi depuse până pe 29 martie, ora 15.
Durata contractului va fi de 90 luni, însă proiectarea trebuie făcută în primele șase, iar execuția lucrărilor în următoarele 24. Restul de 60 de luni reprezintă perioada minimă de garanție a lucrărilor.
Teoretic, contractul va fi atribuit în funcție de raportul calitate – preț. Factorul componentă financiară, prețul, va avea o pondere de 40% în evaluare. Restul de 60 de procente sunt împărțite astfel: 12% pentru perioada de garanție suplimentară, pe lângă cele 60 de luni minime, a lucrărilor; 10% pentru experiența managerului de proiect; 8% pentru experiența șefului echipei de proiectare; 12% pentru experiența inginerului proiectant de poduri; 18% pentru „metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților”.
Procedura de licitație poate fi consultată AICI.
Ce lucrări trebuie executate
Vă amintim, Varianta Ocolitoare Timișoara Vest, care va avea profil de drum național cu două benzi pe sens. Șoseaua de 13,96 kilometri va traversa Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român). Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și Varianta de Ocolire Timișoara Nord; la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad); la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia); la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30), spre Timișoara. În plus, vor mai fi și nouă poduri și pasaje.
„În cadrul contractului vor fi realizate 10 «lucrări de artă», din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de ~750 m,
– Pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CF133 în lungime de ~450 m
– Pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de ~450 m”, preciza recent Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Pe aceeași temă:
Licitația pentru execuția lucrărilor de la Centura Timișoara Vest va fi lansată în câteva zile
Trimite articolul
XNu pot sa cred ! Cate sute de kilometri are ??
Citez: Contractul cu asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o a fost semnat în octombrie 2022, la o valoare de 1,86 miliarde lei, fără TVA, adică 373 de milioane de euro. Este vorba despre puțin peste 13 kilometri, din care 4.03 km restul de finalizat din Secțiunea D, iar ceilalți 9 km sunt Secțiunea E, cea cu tunelurile pentru urși. Proiectarea va dura 11 luni, iar execuția propriu-zisă, 34 de luni.
Centura Timisoarei 14 kilometri 478 de milioane de euro.
-
ceva tind sa cred si eu ca e dubios. Eu o compar cu mult asteptatul drum de legatura cu A1 de la bifurcatia Sanandrei care are o distanta comparabila si tot vreo 4 noduri rutiere. Si acolo bugetul e mult mai mic, posibil sa fi fost prost estimata lucrarea aceea care e chiar mai importanat decat CV si de aceea se progreseaza asa incet cu ea.
-
Pe A8, 29km de autoatrada in zona deluroasa, 1.5 mld lei approx. 300 mil EUR, dat recent in executie. Ceva e ciudat aici, suma mai mare pentru jumătate din distanta, drum național, pe teren plat.
“Valoarea estimată a contractului este între 1.695.891.211,40 si 1.999.824.574,50 lei, fără TVA.”
Să mori de râs, au dat-o cu virgule, estimarea. Interval de costuri anticipat la nivel de 10 bani. Profesioniști, analfabeți funcțional. Se pare că sunt calcule făcute pe telefon, în timp ce te rujezi la semafor.
-
Da, este o tampenie pur romaneasca generata de conducatori analfabeticare gandesc, daca gandesc, pur contabil, unii vor chiar 4 zecimale!?
In timp ce regula generala, normala si logica, ar trebui sa fie la mie, adica rotunjire la mii lei, cifre intregi.
dar suntem in Romania.
Mai puneti un zero dupa fiecare valoare estimata, din cele 2 care cumulat dau timpul total de executie, si ne apropiem de valori mult mai realiste pentru Romania.