Reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale pe bd. Cetății este unul dintre proiectele prioritare ale orașului, care a avansat constant pe parcursul ultimului an.
Șantierul a început în 28 iunie 2021 și se află deja la jumătatea execuției, lucrările fiind în avans față de termenul inițial, care este de doi ani și jumătate.
Proiectul este corelat cu lucrările de execuție pentru reabilitarea rețelei edilitare, șantier care ține de Aquatim. Compania face eforturi pentru ca lucrările să nu fie întârziate din cauza faptului că materialele de construcții nu sosesc la timp pentru proiectul de reabilitare a canalizării, aceste probleme putând avea repercusiuni și asupra lucrărilor de drum și linii de tramvai.
„Șantierele de reabilitare de pe Cetății și Stan Vidrighin au avansat bine și mă bucur de colaborarea pe care o avem cu constructorul, însă ambele sunt proiecte corelate cu alte lucrări necesare pentru a pune la punct infrastructura de bază din oraș – canalizare, apă, termoficare, gaz, tot ce ține de utilitare. Dacă sunt întârzieri la lucrările de edilitare, vor exista întârzieri și la lucrările de drum.
Sunt nemulțumit de ritmul în care se mișcă lucrările Aquatim și sper ca aceștia să facă tot posibilul pentru a evita acest lucru. Probleme pentru materiale de construcții nu avem doar noi, ci cu ele se confruntă fiecare oraș care e în plină dezvoltare sau are lucrări majore de reabilitare”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
În cursul lunii iunie sunt programate: transferul lucrărilor și al restricțiilor de pe o parte pe cealaltă a bulevardului; lucrări de săpături, montare tuburi, cămine de canalizare și camerete telecomunicații pe partea stângă dinspre Bogdănești; așternerea stratului de legătură și o parte a stratului de bază pe sectorul cuprins între Gheorghe Lazăr și Torontalului.
De asemenea, tot luna acesta, constructorul va face montarea a 15 stâlpi de electroalimentare; realizarea de fundații de stâlpi pietonali; montarea a 13 stâlpi pietonali de șapte de metri și a 30 de stâlpi de patru metri, precum și montarea stâlpilor de semaforizare acolo unde au fost turnate fundațiile.
Până acum, pe partea dreaptă dinspre Bogdăneștilor, a fost realizat integral carosabilul până la Gheorghe Lazăr, inclusiv semnalizarea și marcarea corespunzătoare a drumului.
Lucrările pe sectorul Gheorghe Lazăr până la Torontalului sunt aproape de finalizare. De asemenea, tot pe această latură a mai fost finalizată rețeaua de apă și canalizare, rețeaua electrică, rețeaua de telecomunicații și tubulatura pentru sistemul de irigații. 30 de stâlpi metalici pentru energoalimentare au fost montați și a fost realizată cablarea pe o distanță de aproximativ trei kilometri liniari.
Lucrările sunt executate de Porr Construct în asociere cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).
Investiția costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 17 milioane de euro.
Pe aceeași temă:
Au început lucrările pe marile șantiere ale Timișoarei. O intersecție majoră va fi închisă
Trimite articolul
XPortile de fier -8 ani. Transfagarasanul (90km) -5 ani, Barajele de pe Lotru -9 ani. Podul facut de Apolodor pentru Traian peste dunare ( peste 1km) -2ani. “Heirup, heirup, cad stînci de fier in lupta dusă de brigadier” 7luni( cu peste 25 mii de “brigadieri”)
#RevolutiaBuneiGuvernari: 2.5 ani niste lucrari de doi bani avand la dispozitie tehnologii moderne
Pe Bogdăneștilor nu arata grozav când am trecut acum o lună. Era o liniște prevestitoare de întârzieri în finalizarea proiectului.
Si noi cetatenii sintem nemultumiti de ritmul lucrarilor din oras
Pe Torontalului au deschis un șantier în care sapatul șanțului cu utilaje profi s-a făcut în 2 zile. Ce se întâmplă mai departe d-zeu stie, de vreo 2 luni mai nimic. La fel pe Bucovina. Cineva trebuie sa-i ia la rost pe cei care au organizat lucrările. Nu ai materialele in casa, nu te apuci de lucrare.
Pe Bd. Cetății progresul este evident. Linia de tramvai aproape finalizata. Constructorul PORR progresează și pe calea Stan Vidrighin. În schimb pe calea Bogdanestilor nu s-a făcut nimic la linia de tramvai. La pasajul solventul se lucrează cu viteza redusa.
robu e de vina