Un număr de 73 de firme din Timişoara, Bucureşti, Tecuci, Arad, Târgu Mureş, Reşiţa, Lipova, Târgu Jiu, Alba Iulia, Sibiu, dar şi din Cacak, Serbia, vor face tranzacţii virtuale şi vor demonstra că sunt viitorul mediului de afaceri. Patronii sunt liceeni cu spirit antreprenorial. Ei „vând” servicii de design, turism, reprezintă restaurante, oferă tehnologii eco sau conduc saloane cosmetice în cadrul evenimentului organizat de liceul economic timişorean Francesco Saverio Nitti.
În cele două zile tinerii patroni semnează contracte şi fac bani, de asemenea virtuali. Înscriu veniturile în contabilitate, îşi plătesc impozitele şi lucrează cu banca. „E un lucru bun acest eveniment. Avem ocazia să vedem ce înseamnă de fapt o afacere, putem afla la ce să ne aşteptăm atunci când ne vom investi pe bune banii în afacerea pe care o visăm”, am aflat de la Andreea, asociat principal într-un „SRL”.
„Am venit la Timişoara să participăm la acest târg virtual şi să vedem cum ne-am descurca într-o economie virtuală. Nu e uşor pot să spun după primele ore de „tranzacţii”. Destul de greu va fi să adunăm şi capitalul social de pornire a afacerii. Până atunci vom mai trece şi pe la facultate şi apoi vom putea deveni patroni adevăraţi”, am aflat de la un elev din Târgu Jiu.
Scopul organizării acestui eveniment este de a promova conceptul de firmă de exerciţiu. Aceasta este o metodă interactivă de învăţare pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, o concepţie modernă de integrare şi aplicare interdisciplinară a cunoştinţelor, o abordare a procesului de predare-învăţare care asigură condiţii pentru probarea şi aprofundarea practică a competenţelor dobândite de elevi în pregătirea profesională.
Cu ajutorul acesteia elevii se familiarizează cu activităţile specifice unei firme reale, simulează operaţiuni şi procese economice specifice mediului real de afaceri, îşi perfecţionează limbajul de afaceri, îşi dezvoltă competenţe şi atitudini necesare unui întreprinzător dinamic: creativitate, gândire critică, rezolvarea de probleme, luare de decizii, asumarea responsabilităţii, lucrul în echipă, iniţiativă, perseverenţă, auto-organizare şi auto-evaluare a resurselor individuale, flexibilitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!