Întârzierile de tot felul care au afectat lucrările de pe lotul 4 al autostrăzii spre Deva au întârziat extrem de mult situația de pe acest șantier, aceasta în ciuda eforturilor constructorului, singurul din România care a câștigat unul dintre loturi.
Cei de la Asociația Pro Infrastructură continuă procesul de monitorizare a lucrărilor, iar veștile nu sunt extraordinare. Deși constructorul estima că va putea livra pentru circulație acest lot încă din 2018, cei de la organizația amintită spun că acesta va putea fi gata doar în 2019, din cauza lucrărilor complexe care mai sunt de executat.
„Între nodul Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană autostrada este gata. În dreptul carierei se execută în continuare zidurile de sprijin care stabilizează versantul și autostrada. În zona pescăriei fundația este gata și în curând vom vedea și primele straturi de asfalt așternute peste balastul stabilizat. La viaductul Brănișca și la debleul cu același nume se înaintează bine. Între Brănișca și Mintia este asfalt pe porțiuni întinse. Progres este și în ceea ce privește relocările de utilități (țevi, linii electrice). Săpăturile din dealul liliecilor continuă, însă accesul utilajelor este greoi și se muncește cu grijă pentru a nu disloca roci sau material care pot provoca accidente pe drumul național. Viaductul care urcă în acest versant are toate grinzile instalate pe deschideri. Culeea din deal este în lucru. În nodul Șoimuș se instalează grinzi în continuare și se fixează și predalele pe acestea”, au anunțat cei de la Pro Infrastructură.
Acest lot a fost licitat pentru 419 milioane de lei, în noiembrie 2013. Lucrările trebuiau finalizate în mai 2016. Lungimea tronsonului este puțin peste 22 de kilometri și face legătura între nodul de la Ilia și cel de la Șoimuș, acolo unde începe autostrada Deva – Orăștie. Lucrările pe acest lot au fost afectate de probleme aproape de la bun început. Întâi a fost descoperit un cimitir ilegal construit pe traseul autostrăzii, apoi a fost vorba despre o colonie de lilieci, despre o haldă de steril, de necesitatea realizării de expropieri suplimentare, iar ulterior, de necesitatea de construire a unor ecoducte pentru urși. Până și apariția în zonă a unei colonii de castori putea pune în pericol proiectul. Șantierul a fost oprit definitiv după ce, în octombrie 2015, Inspectoratul de Stat în Construcții a descoperit că nu există autorizație de construire pentru două dintre tronsoanele lotului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!