Fideli pasiunii lor pentru operă, spectatorii timişoreni au intrat în noul sezon artistic pe poarta plină de culori deschisă de regizorul italian Mario de Carlo, către o lume în care flirtul, conversaţia sclipicioasă şi aluziile sentimentale sunt de bonton, iar intrigile politice se împletesc cu cele politice.
„Adriana Lecouvreur”, operă pe care Francesco Cilea a compus-o inspirat de tragedia asasinării unei dive pariziene, în 1730, de către o rivală în amor, cu un buchet de violete otrăvit, este cea mai nouă producţie a scenei lirice timişorene.
Spectacolul inaugural al stagiunii s-a bucurat de o distribuţie redutabilă. Alături de soprana invitată din Belgrad s-au aflat Silvia Sorina Munteanu într-o interpretare nuanţată, dramatică şi captivantă a rolului rivalei, Prinţesa de Bouillon, Călin Brătescu în rolul Maurizio, Dan Patacă, un minunat Michonnet, Octavian Vlaicu – Prinţul de Bouillon, Cristian Bălăşescu – Abatele de Chazeuil, Iulian Ioan Iosip, Adrian Boba, Marius Zaharia, Crina Vezenţan şi Ramona Zaharia.
Aplaudaţi au fost şi balerinii pentru translarea coregrafică a scenei mitice în care Paris are de ales între zeiţe. Conducerea muzicală i-a aparţinut dirijorului italian David Crescenzi.
Următoarea invitaţie a Operei din Timişoara are ca subiect cel mai celebru musical al tuturor timpurilor. My Fair Lady, de Frederick Loewe, după Pygmalion de George Bernard Shaw, readuce miercuri, 28 septembrie, de la ora 18, pe scena timişoreană, mitul creatorului care se îndrăgosteşte de propria sa operă, într-o montare pitorească semnată de Marina Emandi Tiron şi dirijată de Mihaela Silvia Roşca.
Citiți principiile noastre de moderare aici!