Camera de Comerț,Industrie și Agricultură Timiș găzduiește de vineri un Info Point deschis în cadrul proiectului „Rețea pentru mobilitatea forței de muncă în zona transfrontalieră – LaborNet”. Noul centru de informare va funcționa la sediul central al CCIAT și va oferi celor interesați toate informațiile necesare pentru a rezolva problemele care apar în ceea ce privește piața muncii, inclusiv angajarea transfrontalieră.
„Una dintre activitățile cele mai importante din cadrul proiectului LaborNet este inaugurarea acestui Info Point și menținerea lui pe toată perioada de derulare a proiectului cât și și după. În cadrul acestui Info Point se vor putea obține informații atât de către persoanele care își caută angajați din non UE, gen acest proiect din republica Serbia, dar și pentru persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă în România. Mai concret în acest proiect vom elabora un manual care va conține pașii pe care o firmă trebuie să îi parcurgă pentru a angaja persoane neocupate din Serbia”, a declarat Cosmina Mirea, coordonator proiect.
Parteneri în proiect, pe lângă CCIAT mai sunt Camera de Comerț a Serbiei, prin Camera de Comerț Kikinda, respectiv Primăria din Kikinda. Prezent la Timișoara, la inaugurarea centrului, Tibor Horvat, director general al Camerei din Comerț din Kikinda, spune că sunt câteva mii de oameni care ar avea nevoie de un loc de muncă doar în acest oraș, ei fiind bine pregătiți în diferite meserii care se caută în România.
„Noi ne aflăm în zona Banatului, deci am considerat că oamenii de aici și-ar putea găsi o slujbă tot aici în Banat. Este mult mai ușor să aduci personal din zona Banatului în Banat, decât din zona Belgradului sau Novi Sad. Interesul nostru este să menținem oamenii în zonă. Ca ei să aibă o casă aici, la care să se întoarcă fie zilnic, fie la sfârșit de săptămână, la această casă, să nu părăsească definitiv zona”, a declarat Tibor Horvat, la deschiderea oficială a Info Point-ului.
Menit să îmbunătățească potențialul zonei pentru a asigura o creștere favorabilă a incluziunii și a facilita accesul pe piața forței de muncă a celor din zona transfrontalieră.
Finanțarea este asigurată de Uniunea Europeană prin Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia. Realizarea unui birou de informații sporește oportunitățile de angajare în zona transfrontalieră atât pentru personalul aflat în căutarea unui loc de muncă, dar și pentru firmele care au dificultăți în găsirea forței de muncă.
Din păcate, în acest moment legislația românească face extrem de dificil accesul persoanelor din Serbia pe piața muncii din România. Totuși posibilități există, iar în noua locație cei interesați vor primi toate informațiile necesare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!