Speakeri de renume au dialogat cu specialiştii timişoreni şi nu numai din domeniu. Prezenţa a fost una aleasă. S-a vorbit despre evoluţia tranzacţiilor electronice şi a comerţului realizat prin intermediul reţelei mondiale reprezenzanţii celor mai importanţi jucători români din sector, dar şi o serie de speakeri internaţionali de primă mână.
Primele ore ale evenimentului au oferit celor prezenţi o prezentare a situaţiei actuale asupra comerţului electronic românesc. Un studiu realizat de Daedallus arată că celebra Black Friday a fost punctul maximal al comerţului electronic al sezonului în ceea ce priveşte comerţul online.
“Au fost înregistrate creşteri semnificative datorită Black Friday, evenimentul fiind un catalizator important pentru piaţa de e-commerce”, a declarat Daniel Enescu, conducătorul companiei care a realizat studiul.
Chiar dacă interesul pentru acest tip de tranzacţii pe internet a cunoscut un adevărat boom, românii sunt destul de circumspecţi atunci când vine vorba despre alegerea produsului respectiv. Aproape 80 de procente dintre cei care cumpără un produs pe site-urile de vânzări online preferă să plătească acel produs la livrare. Aceasta probabil şi din cauză că aproape jumătate dintre respondenţii sondajului nu au încredere în produsul pe care doar îl văd pe internet, dar nu îl pot “atinge”. În plus, o mare parte dintre clienţii portalurilor de specialitate nu au încredere în a-şi lăsa datele legate de card pe un site.
“Cred că din 2012 putem vorbi cu adevarăt de comerţ electronic, 2012 este anul care a dat drumul comerţului electronic. A face comerţ electronic înseamnă a face comerţ”, a declarat Daniel Nicolescu, şeful PayU România. Părerea sa a fost împărtăşită şi de Marius Ghenea, cunoscutul antreprenor: “Anul trecut a dus la un salt extraordinar în comerţul electronic în ciuda unei stagnări economice”.
Tot în cadrul primei zile a evenimentului s-a vorbit şi despre comerţul mobil (“mobile commerce”). Principalul speaker a fost Roberto del Sol, fondatorul Really Late Booking, o aplicaţie mobilă prin intermediul căreia se pot face rezervări de hotel. Această aplicaţie a devenit cea mai descărcată de pe piaţa spaniolă. El a împărtăşit din experienţa sa de business, despre modul în care a fost concepută şi cum funcţionează aplicaţia respectivă. Ca şi proiect de succes din România în acest domeniu a fost prezentat Cinemagia, aceasta prin vânzările de bilete la cinematograf. Una dintre constatările societăţii actuale este că oamenii au ajuns să petreacă mai mult timp în aplicaţiile mobile decât efectiv pe online-ul clasic.
Câteva dintre cele mai apreciate speech-uri au avut loc în cadrul celui de-al treilea panel de discuţii al zilei, cel despre Ecosistemului de business. Ultima parte a zilei a fost dedicată panelului cu numărul 4, mai precis Money Makers.
Ziua de joi este dedicată dezbaterilor focusate, prin intermediul work-shop-urilor. În cadrul acestora discuţiile au fost extrem de bine orientate pe diferite sectoare ale comerţului online şi a susţinerii acestuia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!