După război, mulți viteji se-arată. Zicala pare să ilustreze reacțiile stârnite, în urbe, de lansarea campaniei de informare ”Cultura unește comunitatea”. Căci la Timișoara, cultura pare să dezbine comunitățile, nu să le unească. Chiar și pe cele care sunt, de fapt, în aceeași barcă: a susținerii candidaturii Timișoarei la titlul de Capitală Culturală Europeană.
Reacția de nemulțumire exprimată public de rectorul UVT și de reprezentanții Facultății de Arte, care s-au simțit lăsați pe dinafară la pregătirea campaniei menționate, este tratată de ATCCE pe un ton amiabil, dar ferm, printr-un comunicat transmis de Simona Neumann.
”Avem o colaborare constantă și foarte bună cu Universitatea de Vest din Timișoara, al cărei rector – prof.univ.dr. Marilen Pirtea, a desemnat deja mai mulți specialiști în diverse domenii pentru a participa la întâlnirile de lucru organizate pentru elaborarea conceptului candidaturii (un proces care va continua și anul acesta). De altfel, Asociația a încheiat și un contract cu Universitatea de Vest, în valoare de 19.000 de lei, pentru realizarea Studiului sociologic privind impactul public al candidaturii Municipiului Timișoara pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Acest studiu a fost prezentat publicului în conferința de presă pe care Asociația, împreună cu Primăria Municipiului Timișoara, a organizat-o în 8 ianuarie 2014”, precizează aceasta.
Așadar, campania “Cultura unește comunitatea” a fost lansată în cadrul aceluiaşi eveniment în care reprezentanții UVT și-au prezentat rezultatele sondajului realizat în cadrul unui contract în valoare de aproape 20.000 de lei. La momentul respectiv, al prezentării campaniei, UVT nu și-a exprimat nicio nemulțumire, reacția universitarilor venind abia după câteva zile.
Simona Neumann subliniază însă că toți membrii ATCCE au fost invitați să se implice, precum și entitați din afara asociației, și că aportul tuturor este binevenit.
”Pentru activitățile premergătoare elaborării dosarului de candidatură a Timișoarei pentru titlul Capitală Culturală Europeană în 2021 au fost invitați și solicitați să se implice membrii Asociației, precum și alte entități care, din analizele făcute, au calitatea de parte interesată pentru acest proiect. Așadar, reprezentanți din universități, din rândul autorităților, ai mediului de afaceri, ai mediului cultural, jurnaliști fac parte din grupurile de lucru implicate în elaborarea dosarului de candidatură, iar numărul acestora va crește”, se arată în comunicat.
Campania de comunicare urmărește informarea corectă a publicului timișorean cu privire la implicațiile pe care candidatura Timișoarei le aduce în interiorul comunității, dar ”această campanie de comunicare NU lansează candidatura orașului, NU lansează logo-ul candidaturii, NU lansează brandul orașului și NU lansează un concept de candidatură. Acestea vor fi etape ulterioare, pe care Asociația, împreună cu alte instituții urmează să le dezvolte pe parcursul acestui an”, subliniază Neumann.
Așadar, ”referirile la campania de candidatură și identitatea/ brandul orașului se fac impropriu în această etapă. O campanie de candidatură, presupune existența unui concept, al unui logo/ brand și a unui slogan unic. Pentru Timișoara, acestea vor fi etape ulterioare campanei de comunicare. Pentru a corecta astfel de confuzii, am considerat că este necesară o campanie de informare. Timișoara urmează să elaboreze un concept de candidatură, respectiv un logo și o grafică a candidaturii în perioada următoare (2014-2015), în funcție de rezultatele din cadrul întâlnirilor grupurilor de lucru din care fac parte deja reprezentanți ai mediului universitar timișorean”, se mai arată în răspunsul ATCCE.
De altfel, Studioul de design X3, a cărui echipă a realizat imaginea campaniei, are același statut de membru al Asociației, plătitor de cotizație, precum Universitatea de Vest.
Citiți principiile noastre de moderare aici!