Firma Coral Impex din Ploiești, cea care a câștigat licitația primăriei pentru a presta servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare în următorii patru ani în Timișoara, începe oficial lupta împotriva țânțarilor, a căpușelor, a muștelor și a altor insecte. Se întâmplă la mai bine de două săptămâni de când oficialii firmei s-au prezentat cu „armele” din dotare în fața primarului Nicolae Robu.
Detalii, AICI!
Dezinsecția începe miercuri seară, în jurul orei 21, din cartierele de la marginea Timișoarei. Se va interveni cu șase utilaje mari și cu 11 utilaje mai mici, de la periferie spre zona centrală. Oficialii firmei de DDD speră că vor acoperi tot orașul în șase ore. Aceasta este doar prima intervenție din contract, urmând ca la începutul lunii mai să se stropească din nou, de două ori la sol și o dată din avion.
Reprezentanții primăriei îi roagă pe timișoreni să nu se alarmeze, pentru că utilajele vor lăsa în urmă o „ceață” destul de densă. Șoferii sunt rugați să încetinească dacă ajung să meargă în spatele utilajelor sau chiar să tragă pe dreapta până la dispersarea substanței.
Înainte de a începe dezinsecția, muncitorii de la Coral Impex au prestat servicii de deratizare. Potrivit directorului firmei, din 10 aprilie urmau să fie amplasate 16.000 de stații de intoxicare cu otravă în multe locuri din oraș.
Pentru ca tratamentele DDD să aibă efect, timișorenii trebuie să ia și ei măsuri în gospodării și riscă amenzi dacă nu efectuează lucrări de deratizare, dezinsecție și dezinfecție. Sancțiunile sunt cuprinse între 500 și 1.000 de lei pentru persoanele fizice și între 1.000 și 2.500 de lei pentru cele juridice și sunt aplicate de Poliția Locală.
Coral Impex SRL din Ploiești primește 18,4 milioane de lei cu TVA pe patru ani, echivalentul a 3,87 milioane de euro, deși licitația era estimată la 10 milioane de euro (46,02 milioane lei cu TVA – n.r.). Valoarea primului contract subsecvent pentru serviciile de salubrizare – activități de deratizare, dezinsecție, dezinfecție este de 4,6 milioane de lei, echivalentul a aproape 1 milion de euro pe an. Municipalitatea va încheia patru contracte subsecvente pe patru ani, câte unul în fiecare an.
De menționat și faptul că Primăria Timișoara a plătit 14,4 milioane de lei cu TVA doar în perioada 2011-2013 pentru serviciile DDD pe domeniul public: 4,6 milioane lei pe 2011, 4,6 milioane lei în 2012 și 5 milioane de lei în 2013, conform datelor PMT.
Timișoara nu a mai avut dezinsecție, dezinfecție și deratizare cum trebuie din 2013, când vechiul contract, încheiat cu Deraton, a expirat. Primăria a scos din nou acest serviciu la licitație, însă singura firma participantă, tot Deraton, a fost descalificată pentru că nu ar fi îndeplinit condițiile din caietul de sarcini.
Reprezentanții firmei amintite nu s-au dat bătuți și au acționat Primăria Timișoara în judecată. Au urmat patru ani în care nimic nu s-a mișcat, municipalitatea așteptând finalul procesului. Cu excepția unei perioade scurte, în 2016, când în Timișoara s-a făcut dezinsecție în regim de forță majoră, deoarece exista amenințarea virusului Zika. În vara lui 2017, reprezentanții primăriei au semnat un contract cu firma Deraton, care a putut face dezinsecție și deratizare în oraș timp de șase luni, cu 182.000 de lei. Contractul cu Deraton a expirat, însă, în 24 februarie 2018. Vara trecută, PMT a mai încheiat un contract provizoriu, cu firma arădeană Medinet Hygiene Consulting, care a expirat de mult timp. Pentru șobolani nu s-a mai dat însă cu nicio substanță de cinci ani și jumătate.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/firma-de-dezinsectie-si-deratizare-in-pozitie-de-drepti-in-fata-primarului-robu-demonstratie-de-munca-in-parcare/2231071
Citiți principiile noastre de moderare aici!