În România sunt cinci orașe vizate de infringementul pe depășirile de dioxid de azot (NO2). Patru dintre ele, printre care și Timișoara, au transmis către MMAP (Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor) măsurile pe care le au în vedere pentru a se încadra în valorile admise.
Ministrul Mediului crede că la Timișoara sunt premise importante ca depășirile la dioxidul de azot să scadă, întrucât în oraș „au fost finalizate, de către primărie, unele lucrări de infrastructură, vitale pentru traficul timișorean”. Totuși, între timp, în Timișoara s-au început alte șantiere, întrucât primarul Nicolae Robu vrea să dezvolte orașul în „superforță”.
„În privinţa Municipiului Timişoara, vestea bună este că anul 2020 întrerupe tendinţa de depăşire la dioxidul de azot, înregistrată în ultimii trei ani. Scăderea concentraţiilor a fost posibilă ca urmare a finalizării, de către primărie, a unor lucrări de infrastructură, vitale pentru traficul timişorean. Aştept de la oraşul Timişoara adoptarea cât mai urgentă a planului integrat de calitate a aerului”, dar şi revenirea asupra unora dintre termenele de implementare a măsurile prinse în PICA (Planul Integrat de Calitate a Aerului – n.r.)”, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe.
Apărarea României în această speță va fi făcută în fața Comisiei Europene exclusiv pe baza soluțiilor găsite de fiecare oraș în parte, transmite MMAP printr-un comunicat de presă.
„În perioada următoare vom acţiona ca avocaţi ai acestor oraşe în faţa Comisiei Europene. Însă, apărarea României în această procedură se va face exclusiv pe baza soluţiilor fiecărui oraş în parte. Deşi termenul limită pe care îl avem pentru răspunsul la scrisoarea de întârziere este 14 septembrie 2020, vreau ca până la jumătatea lunii august să fim gata cu întreaga comunicare. Aşa cum le-am spus şi astăzi reprezentanţilor celor două municipalităţi, măsurile pe care le vom prezenta Comisiei Europene trebuie să fie în primul rând credibile, iar credibilitatea vine din termene comprimate de implementare, dar şi indicatori de cuantificare a eficienţei fiecărei măsuri în parte”, a mai spus Alexe.
Cluj-Napoca, București, Brașov și Iași sunt celelalte orașe vizate de procedura de infringement.
Comisia Europeană a decis, pe data de 14 mai 2020, să trimită României o scrisoare de punere în întârziere prin care-i acordă patru luni pentru a lua măsurile necesare pentru rezolvarea deficienţelor cu privire la calitatea aerului constatate de Executivul comunitar. Această scrisoare de punere în întârziere reprezintă, de fapt, deschiderea formală a procedurii de infringement, iar dacă autorităţile române nu rezolvă problemele privind poluarea aerului, forul european poate decide să trimită un aviz motivat.
Pe de altă parte, pe 30 aprilie 2020, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a publicat Hotărârea privind condamnarea României pentru nerespectarea Directivei 2008/50/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, privind calitatea aerului înconjurător şi un aer mai curat pentru Europa.
Documentul se referă la depăşiri ale limitelor maxime admise pentru PM10, în Bucureşti, în perioada 2007 – 2016, dar şi la problemele pe care le înregistrează ţara noastră în procesul de combatere a poluării.
Trimite articolul
XAu noroc ca lumea lucreaza de acasa. Scaderea nu s-ar fi intamplat. Masurile luate sunt largirea strazilor? Serios?!
Helloooo?! Covid nu va spune nimica?! Pai in timpul urgentei natural s-a curatat totul. Dar nu, hai sa aducem la starea de dinainte si sa gasim din nou solutii. Prostia este mareeeee si o platim scuuuuump, scump de tot. Ntz ntz ntz ntz
Cine mai crede o vorba din declarațiile oficialilor români când vine vorba de angajamente, e ori prost ca noaptea ori ipocrit ce se dă interesat… Ăsta nu e Stat Democratic, ci o adunătură de hoți ce se bat că hienele pe ciolan
Largirea strazilor a dus la cresterea traficului si a numarului de masini care polueaza.
Lipsa unui transport in comum eficient si modern a dus la cresterea poluarii.
“Semaforisoara” , un esec total, cu semafoare in sensurile giratorii si lipsa setarilor corecte si eficiente a dus la incetinirea traficului si cresterea timpilor de asteptare deci poluare crescuta. Optimizarea traseului Cartierul Soarelui – Primarie si retur este singura “eficientizare” a traficului in Timisoara.
Lipsa centurii si tranzitul masinilor mari prin oras a crescut poluarea.
Industria din oras in special Padurea Verde si Calea Buziasului polueaza mult peste normele admise.
Lipsa curateniei stradale a duce la cresterea poluarii.
Taierea masiva a copacilor si distrugerea zonelor verzi duce la cresterea poluarii.
Dezinteresul Primariei pentru incurajarea folosirii bicicletelor si a traficului pietonal.
Lipsa locurilor de parcare…
Toate acestea, in mare parte, sunt realizarile administratiei Robu.
Va dau eu o solutie, reparati o strada de 400 m in 4 zile nu in 4 luni. Evitati producerea de praf si de aglomeratie. E gratis solutia, nu cer bani pentru ea. Auzi Lae!?
Cine să găsească și ce să găsească? Soluții? Cine, nesimțitul din fruntea primăriei împreună cu acoliții lui? Să fim serioși. Când ei distrug spații verzi și scot pomi in favoarea construirii de blocuri și benzinării? Haida,de. Dar vin ele alegerile. Nu sunt departe.
Ca sa intelegeti cum sta treaba cu solutiile pentru reducerea poluarii, mentionez doar 3 lucruri:
– Continental cauciucuri polueaza de nu e adevarat, avand mina libera de la Garda de Mediu pentru ca investitor strain care a creat locuri de munca si alte scuze penibile de genul
– odata ce au inceput la nivel de UE sa aplice amenzi cand vine vorba de depasiri ale normelor de poluare, automat fabrica de cauciucuri s-a mutat in timp record in Timisoara (de ce, va las sa ghiciti)
– au filtre care ar reduce poluarea semnificativ insa nu le folosesc pentru ca sunt scumpe si, per total, sunt interesati sa faca bani, nu sa protejeze sanatatea oamenilor si mediul inconjurator (le pun doar cand sunt anuntati de cei de la Garda de Mediu ca vor veni in control)
Interzicerea masinilor diesel fara filtru de particule!!!..la gunoi cu hârburile