De la începutul anului trecut, legislația permite din nou ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.
La început, la Timișoara nu s-a acționat pe această parte. Au fost stabilite tarifele practicate de SDM, iar șoferii au fost lăsați o perioadă să se obișnuiască cu noile norme. Uneori, erau trași la răspundere cu autocolante prinse sub ștergătoare, fără ca polițiștii locali să le mai lipească pe parbrize. Bunăvoința celor din administrația publică locală nu i-a mișcat pe unii conducători auto care continuă să parcheze, „întru sfidarea bunului simț”, așa cum explică, de multe ori, primarul Nicolae Robu. În consecință, SDM ridică la greu mașini.
„Este ineficientă vorba bună. Nu avem plan de amenzi, nu ne place să dăm amenzi, cu atât mai puțin să ridicăm mașini, dar când vezi că unii sfidează bunul simț, când vezi că unora nu le pasă de neplăcerile pe care le cauzează celorlalți, nu le pasă nici că blochează transportul în comun, nici că blochează accesul mașinilor ISU sau chiar accesul Salvării … Ați reflectat în presă tot felul de astfel de necazuri. Ce poți face atunci? Să mergi la nesfârșit cu duhul blândeții? Nu. S-a terminat perioada când am operat în paradigma blândeții. Acum e o abordare care mi se pare mai eficientă”, a explicat primarul Timișoarei productivitatea SDM.
Atenție! Ca să vă recuperați autoturismul din depozitul Societății de Drumuri Municipale trebuie să scoateți bani frumoși din buzunar: puțin peste 500 de lei. Vehiculele sunt duse la depozitul TimPark de pe Calea Șagului, care ar putea deveni în curând neîncăpător, în ritmul în care sunt ridicate mașinile parcate ilegal.
„Eu sper să facă față depozitul, în sensul că sper să-și corecteze conduita cetățenii, încât să nu mai fie nevoie să se ridice mașinile. Asta ne dorim. Să se înțeleagă că noi acționăm cu fermitate și să se intre în regulile de civilizație”, a mai spus Robu.
Cele mai multe mașini au fost ridicate din zona centrală a orașului, chiar și de pe trotuare sau spații verzi folosite de șoferi și din cauza locurilor insuficiente de parcare. Unii pur și simplu nu mai au chef să se plimbe în căutarea unui loc special amenajat. Reprezentanții primăriei promit de cinci ani o parcare de mari dimensiuni în centrul istoric, însă până acum nu s-a concretizat nimic.
Un șofer căruia i se ridică autoturismul trebuie să scoată din buzunar peste 500 de lei ca să îl recupereze din depozitul SDM. Taxa de ridicare și transport este de 500 de lei, la care se adaugă 5 lei pentru fiecare zi de depozitare. În condițiile în care un șofer ajunge la mașină înainte ca vehiculul să fie urcat pe platforma angajaților de la SDM, acesta poate plăti pe loc doar 150 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!