Primul SF ce viza reabilitarea acestor linii a fost aprobat în decembrie 2009, fiind întocmit de IPROTIM. De atunci, însă, și până acum, proiectul a rămas într-un sertar, deși în anii anteriori s-a mai vorbit despre reabilitarea acestor linii.
În ultima ședință de plen, consilierii locali au revocat vechiul proiect și au aprobat un nou studiu de fezabilitate pentru această investiție. Noul SF a fost realizat de SC Hentza Business SRL și a fost donat municipalității de către STPT. Lucrarea este acum estimată la 91,4 milioane de lei, cu TVA, iar durata de execuție este de 30 de luni.
Proiectul vizează reabilitarea liniilor duble de tramvai în lungime de 1,8 kilometri, aproape 7300 mp de trotuare, circa 5500 mp de piste de biciclete și aproape 12.700 mp de spații verzi. În cadrul investiției vor fi plantați și 992 de arbori.
„Investiţia vizează modernizarea întregului anasmblu rutier şi a liniilor de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite intersecţia cu str. 1 Decembrie 1918 și sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășnean (AEM)”, scrie în referatul proiectului.
De asemenea, va fi semaforizată și intersecția căii Stan Vidrighin cu Podeanu. Proiectul ar putea fi eligibil și pentru fonduri europene, el fiind depus la ADR, însă se află pe lista de rezervă. Deocamdată, potrivit proiectului de buget pentru 2020, Primăria Timișoara va aloca 2,3 milioane de lei acestui proiect, adică aproximativ trei la sută din valoarea totală.
Trimite articolul
XIarasi bataie de joc la adresa Timisorenilor.
Pentru 1800 m ‘trebuie” 30 de luni si 91.4 milioane:
– 1800m in 660 zile cam 2,5 metri de strada pe zi lucratoare
– 91.400.000 / 1800 approx 50.000 pentru 1 metru
– PMT aloca 3% din necesarul de 91.4 milioane.
PSD (CJ) si PMT (PNL) aceasi mizerie pentru Timisoara.
-
Cum ti-a dat tie 30 luni = 660 zile? 30 de luni este = cu 900 zile ceea ce inseamna exact 2 m/zi!
-
@ Mesterul Manole
Citeste cu atentie… a scris “zile lucratoare”
In România nu se lucreaza sâbata si duminica plus aprox 15 zile sarbatori legale…
(asa aproximativ 30-8=22 zile lucratoare pe luna; 22×30=660 zile lucratoare) -
o fi pus doar zilele lucratoare
-
Proiectul pe BERD a existat Robinio a anulat …
-
Citez din monitorul Primariei Timisoara:”Primăria Timişoara a demarat lucrările de modernizare a liniei de tramvai în 2002. Pentru acest proiect, care include refacerea infrastructurii liniei de tramvai pentru 40 de kilometri, s-au investit 21 de milioane de dolari de la Banca Europeană de Investiţii şi 29 de milioane de dolari din surse proprii. Prin surse proprii de la bugetul local, în zonele vizate se realizează şi ample lucrările rutiere care, constau în amenajarea străzilor între marginea platformei liniilor de tramvai şi fronturile clădite, lucrări de iluminat stradal, refacerea reţelelor de joasă tensiune de distribuţie ce deservesc consumatorii, refacerea reţelelor de gospodărire subterană, lucrări de semaforizare.
Proiectul de modernizarea a infrastructurii de transport public constă în modernizarea a 40,12 km de linie cale simplă tramvai, 38,9 km reţea de contact, 48 km cabluri de alimentare electrică, 23,5 km cabluri alimentare substaţii electrice şi modernizarea a 9 substaţii de redresare”, dupa un calcul sumar am ajun la un rezultat interesant. In 2004…2008 1km de linie dubla cu refacerea prospectului stradal cu tot a costat 2.5 mil$/km, iar in 2020 costa 8.8 mil euro/km…..Fenomenal cum cresc preturile!!!!!
Liniile de tramvai sunt pe mijloc, n-au legatura cu trotuarele sau cu pistele de biciclete, puteau fi renovate de mult, ici si colo cate o traversare pentru masini. In secolul 19 au fost lucrari de cale ferata unde s-a ajuns la 1 kilometru pe zi, construit din nimic. Trenuri cu 20 tone pe osie.
3 % e pretul corect !!!