29 iunie este ultima zi în care firmele de construcții interesate pot depune oferte în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru proiectul „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”- Lotul 1 – km 2+725 – 5+800”.
Este vorba despre tronsonul 1 al DJ 691, pentru care Consiliul Județean Timiș (CJT) pune la bătaie 24.630.006,58 lei, fără TVA, adică peste cinci milioane de euro, majoritatea banilor provenind din fonduri europene.
Proiectul presupune, printre altele, scoaterea și remontarea a 70 de stâlpi de troleibuz de pe linia M14, care aparțin Primăriei Timișoara.
Se pierd sau nu fondurile europene
În acest context, doi consilieri locali liberali din Dumbrăvița și liderul interimar al organizației PNL din comună au ținut să readucă în atenție acest proiect de infrastructură și să solicite Primăriei Timișoara să predea amplasamentul la timp pentru ca lucrarea să poată începe în luna septembrie.
Consilierul local liberal Liviu Popescu a spus că acest proiect de lărgire a drumului la patru benzi este foarte vechi și că există îngrijorări în rândul oamenilor că acesta va mai fi realizat vreodată.
Colegul său, Ovidiu Zincă, a declarat că traficul pe strada principală, drumul județean care traversează Dumbrăvița, este extrem de dificil.
„Lucrările pe acest proiect vor putea fi decontate doar pe parcursul acestui an. Este păcat că se politizează. Vorbim de cinci milioane de euro și este clar că dacă toți cei implicați nu fac tot posibilul să se realizeze acest proiect, ulterior partea financiară, care ar trebui asigurată de Consiliul Județean sau Primăria Dumbrăvița, va fi extrem de greu de realizat. Înseamnă peste 70% din bugetul de dezvoltare de care dispune Primăria Dumbrăvița în acest an. Aceștia sunt ultimii bani europeni care pot fi accesați pentru proiect. Pentru dumbrăvițeni ar fi un dezastru ca problema să nu poată fi rezolvată. Ar însemna afectarea calității vieții dumbrăvițene”, a fost de părere consilierul local liberal Ovidiu Zincă.
Cristian Rusu, președintele interimar al PNL Dumbrăvița, a spus că șoseaua care traversează comuna este atât de aglomerată încât un drum care ar trebui să dureze două minute durează 20 de minute. Potrivit acestuia, în două luni și jumătate, ar trebui să existe constructor desemnat pentru lărgirea la patru benzi și modernizarea tronsonului 1 a DJ 691, care traversează comuna Dumbrăvița.
„Noi vrem să avem o calitate a vieții decentă în Dumbrăvița și din punct de vedere al traficului și atunci lucrurile sunt simple. […] Vrem să facem un apel în primul rând administrației comunei Dumbrăvița și mai departe administrației localității Timișoara să se predea acești stâlpi (n.r. – de troleibuz). Vorbim de două luni și jumătate până vom avea un câștigător. Noi, dumbrăvițenii, stăm cu sufletul la gură să vedem când se va întâmpla această minunată predare. Adică avem un proiect mult mai simplu, de la 208 stâlpi la 70 (n.r. – relocați), dar noi vrem să știm că vom avea un constructor; clar vom avea pentru că licitația este în curs, dar vrem să avem siguranța că vom putea face o predare de amplasament de succes și chiar rugăm din suflet administrația USR prin domnul Bugarin să vorbească cu colegul din Timișoara, domnul primar Fritz să facă această predare. Pentru că dacă nu se face această predare constructorul va fi în imposibilitatea să preia amplasamentul și să înceapă lucrările”, a afirmat Rusu.
Președintele interimar al PNL Dumbrăvița a mai afirmat că dumbrăvițenii ar trebui să beneficieze acum de această lucrare din bani europeni întrucât Primăria Dumbrăvița nu-și permite o asemenea investiție. Cristian Rusu a susținut că apelul pe care l-a făcut, marți, alături de colegii de partid care sunt consilieri locali nu este unul politic.
„Rugăm insistent Primăria Timișoara să fie pregătită să facă această predare în momentul în care va fi desemnat constructorul pe acest tronson. Iar asta e o chestie care se poate pregăti să devină strict o procedură sau nu se poate pregăti și mai durează două luni după ce se declară câștigătorul licitației”, a mai afirmat Rusu.
Predarea stâlpilor, imposibilă fără desemnarea unui constructor
Vom reveni cu replica viceprimarului Ruben Lațcău pe tema mutării stâlpilor de troleibuz după ce aceasta ne va fi comunicată.
Totuși, în februarie, când au mai avut loc discuții pe această temă, edilul spunea că, potrivit legii, municipalitatea nu are cui să predea amplasamentul deoarece administrația județeană nu a desemnat niciun constructor pentru extinderea drumului.
„În acest moment, noi, ca și partener secundar, nu avem cui să predăm amplasamentul. Amplasamentul se predă unui constructor. Legislația în domeniul construcțiilor este destul de clară. Amplasamentul se predă unui constructor printr-un contract de execuție.
În momentul în care un constructor are contractul semnat, are ordin de începere, el face o predare de amplasament cu toți deținătorii de utilități: Enel, E.On, Aquatim, STPT, firmele de telecomunicații.
Cu toții vin la predarea de amplasament, semnează un proces verbal de predare de amplasament și din acel moment constructorul este stăpânul și posesorul până la finalizarea lucrărilor amplasamentului”, a explicat în februarie viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă reamintim, de modernizarea tronsonului 2 al DJ 691 se ocupă firma Strabag. Aceasta a câștigat licitația în luna martie.
Pe aceeași temă:
Lațcău despre DJ 691: Nica minte prin omisiune. Nu putem preda amplasamentul fără constructor
FOTO. Consilier județean despre DJ 691: „Nu construim piramidele din Egipt, este un drum la șes”
Mai mulți bani pentru DJ 691 din fonduri europene. Proiectul va beneficia de încă 40 mil lei
Mai puțini stâlpi de troleibuz relocați în Dumbrăvița pentru extinderea la patru benzi a DJ 691
Trimite articolul
XE clar, mai dureaza 50 de ani ….
Astia de la PNL chiar nu mai au decit analfabeți functionali in echipa ?
“ În acest context, doi consilieri locali liberali din Dumbrăvița și liderul interimar al organizației PNL din comună au ținut să readucă în atenție acest proiect de infrastructură și să solicite Primăriei Timișoara să predea amplasamentul la timp pentru ca lucrarea să poată începe în luna septembrie.”
Cui sa fie predat dacă nu e constructor desemnat ?! Sa readucă dl Nica in atenție….
-
ce sa si faci, penele au analfabeti functionali, usere au analfabeti disfunctionali… care ce-a putut sa atraga.
-
Pune “usere” la conducerea tuturor institutiilor macar cativa ani si o sa ai ceea ce visai in anii 90 zilnic. Dar nu, tu troll amarat dai cu noroi in ce ar putea sa iti schimbe in bine tara. Fritz cred ca a demonstrat cu varf si indesat ce inseamna cu adevarat usr, chiar si cu bete in roate in fiecare zi.
-
dap, la multi le-a intrat varful ala si chiar indesat. sau cum s-ar zice, #teapa. unii s-au prins, altii, mai disfunctionali asa, nu, da’ ce sa si facem?
da’ stiu ca esti glumet😂🤣😂🤣😂🤣😂🤪
(#🤪)^4
-
-
Termen de finalizare 30 februarie 2025!
o bataie de joc de 25 de ani toata zona si dj 691 pana la limita cu Aradul barjele Cjteului rup tot pana la Lipova mai ales acum cand se lucreaza pe drumul catre autostarada BARJELE sunt un pericol pentru circulatie , deviatile prin Arad catre Lipova sa sece tot Muresul . nu se va rezolva nicicand , nu i verifica nimeni pe traseu toti au cte o barja la lucru adica mafia cejeteului.
De 30 de ani, tot timpul partidele nu au fost unite pentru binele Timișoarei! De aceea a rămas orașul în urma celorlalte. Pentru un firicel de drum de 5 ani se tot vorbește și nimic nu se face! Trebuie sa înțelegeți că Românul nu mai vrea sa fie prostit, vrea fapte nu vorbe! Nu sunteți în stare..dati-va demisia și lăsați pe alții. Înțelegeți odată pentru totdeauna că..sunteți angajații Românilor, așa că..punetiva pe treabă!
-
de 30 de ani ramanii nu protesteaza cu adevarat… cum sa nu profite hotii de gazde blegi.
-
Wtf?
-