Viceprimarul Ruben Lațcău este de părere că CJT va pierde finanțarea europeană în valoare de 80 de milioane de lei accesată pentru lărgirea la patru benzi și modernizarea DJ 691. Edilul spune că Primăria Timișoara nu are cui să predea amplasamentul întrucât CJ Timiș nu are constructor pentru acel tronson, în condițiile în care, potrivit legislației, amplasamentul poate fi predat doar unui constructor, prin contract de execuție.
„Voiam să aduc niște clarificări pe discuțiile care în mod regulat apar în spațiul public o dată la o lună, în momentul când Consiliul Județean își aduce aminte că avem o finanțare la nivel de județ, care se va pierde, în valoare de 80 de milioane de lei.
În acest moment, noi, ca și partener secundar, nu avem cui să predăm amplasamentul. Amplasamentul se predă unui constructor. Legislația în domeniul construcțiilor este destul de clară. Domnul Nica minte prin omisiune. Amplasamentul se predă unui constructor printr-un contract de execuție. În momentul în care un constructor are contractul semnat, are ordin de începere, el face o predare de amplasament cu toți deținătorii de utilități: Enel, E.On, Aquatim, STPT, firmele de telecomunicații. Cu toții vin la predarea de amplasament, semnează un proces verbal de predare de amplasament și din acel moment constructorul este stăpânul și posesorul până la finalizarea lucrărilor amplasamentului”, a declarat miercuri viceprimarul Timișoarei.
Ruben Lațcău a mai atras atenția că CJT, pe lângă faptul că nu are contract de execuție, nu are nici aviz de mediu pentru drumul în cauză, nici autorizație de construire.
„Noi îi predăm domnului Nica astăzi amplasamentul, să-mi spună cu ce constructor să semnăm procesul verbal. Sau, dacă domnul Nica vrea să execute lucrarea în regie proprie, dânsul cu angajații din Consiliul Județean, nu e nicio problemă, îl susținem în acest demers, îl predăm lui. Nu avem cu cine să semnăm un proces verbal pentru că nu există un constructor. De doi ani avem această discuție absurdă pe un proiect, care în acest moment are autorizație de construcție expirată, nu are aviz de mediu de când a început lucrarea, și, extrem de important, nu are contract de execuție. Pe un proiect în care nu ai autorizație de construcție, nu ai aviz de mediu, nu ai contract de execuție – nu înțeleg ce predare de amplasament își dorește domnul Nica.
Primul lucru pe care trebuie să ni-l indice domnul Nica este cui predăm acest amplasament. Consiliului Județean? Execută Consiliul Județean această lucrare în regie proprie? Nu cred. Deci până nu există un constructor cu un contract semnat nu există un cadru legal prin care să se poată preda amplasamentul de către toți deținătorii de utilități. La această predare de amplasament vor trebui să participe toți deținătorii de utilități”, a spus Ruben Lațcău.
Viceprimarul l-a acuzat pe liderul administrației județene că politizează subiectul.
„Ceea ce vedem aici este o strategie politică bine gândită, ce are ca scop fuga de responsabilitate. Domnul Nica, în acest proiect de doi ani și jumătate, discută despre problemele pe care le are acest proiect, auzim în mod constant cum vom face, vom rezolva, vom începe, vom drege, vom semna, vom construi și, totuși, realitatea de pe acel sector de drum o vedem cu toții de câte ori intrăm și ieșim din Timișoara. Din păcate, ne vom face de rușine cu această descărcare de pe autostradă pe care Consiliul Județean Timiș în mulți ani de zile nu a fost în stare să o execute, iar până când Consiliul Județean nu va avea un contract semnat mă tem că nu vom putea să vedem foarte mare progres pe această lucrare. Din păcate, se anunță a fi cea mai mare pierdere de fonduri europene din istoria județului Timiș, iar responsabil în întregime va fi domnul Nica. Înțeleg nevoia de a-și găsi vinovați, de a fugi de responsabilitate. Nu este un act onorabil de om de stat, dar este de înțeles, reacționează în modul în care ne-a obișnuit”, a fost de părere edilul.
Ruben Lațcău a transmis că îl sponsorizează cu lopeți pe Alin Nica dacă începe în regie proprie lucrările pe DJ 691.
„Aș vrea să vă mai spun un lucru din culise, pe care nu l-am mai spus public până acum. Noi nu am ieșit cu declarații pentru că intenția noastră nu este să ne certăm, ci să se execute lucrarea. Noi ne-am văzut cu ADR Vest de un an de zile și anul trecut în septembrie. A doua oară, am declarat că noi semnăm acel proces verbal. Cu cine să-l semnăm? Consiliul Județean nu a venit cu o hârtie, nu a făcut o convocare de amplasament, nu a făcut un demers minim ca să intre în posesia amplasamentului. Iar asta dintr-un motiv foarte simplu: pentru că nu are cadru legal să facă asta deoarece nu are constructor. Până Consiliul Județean nu va avea constructor desemnat nu va putea să înceapă lucrările. Poate dorește domnul Nica să înceapă lucrările în regie proprie, poate dorește să se apuce dânsul de săpătură… Nu e nicio problemă, noi, astăzi, în jumătate de oră, suntem la Consiliul Județean sau pe drumul de la Dumbrăvița să-i urăm spor la treabă. Sau, mai mult, putem să-i facem o sponsorizare de lopeți și tot ce are nevoie ca să se înceapă. Cu siguranță, stâlpii vor fi mutați, sunt parte din proiect”, a mai precizat Lațcău.
Vă reamintim că în data de 19 ianuarie 2022, reprezentanții CJT au transmis o notificare de reziliere a contractului către firma Tehnocer, care lărgea la patru benzi drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata. Potrivit acestora, motivul rezilierii contractului a fost lipsa noii Garanții de Bună Execuție pentru asigurarea realizării obligațiilor asumate prin acordul contractual, în condițiile în care Garanția de Bună Execuție inițială consta într-o poliță emisă de City Insurance, care și-a pierdut valabilitatea deoarece societatea de asigurare a ajuns în faliment.
Astfel, în absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, ceea ce în 2022 a blocat progresul pe șantier. Relațiile contractuale dintre CJT și constructor au încetat în data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere.
Pe aceeași temă:
CJT ar putea pierde cea mai mare finanțare europeană din cauza DJ 691
Trimite articolul
XDe ce la articolele cu Nica nu se pot lasa comentarii? Oare sunt platite? De ce nu scrie ca e publicitate?
-
Cine crezi ca detine majoritatea surselor de mass-media din Romania, clar PSD si PNL !
astept comentariile cu lgbdt.
Se știe cât de mincinos este Nica-nimica, in afara de palavre goale, absolut nimic. Vai și amar!
Bun baiat Nica asta, nu face nimic, ba mai si pune frana de un an de zile.
Votati-l si peste 2 ani ca merita.
Acu 15 ani s-a inaugurat autostrada Tm-Arad si inca nu avem 4 benzi pana in Timisoara, halal conducere a Consiliului Judetean.
-
Cum nu face nimic Nica? Tu la ce parc acvatic mergi? Nu mergi la parcul acvatic facut de el impreuna cu Robu?
-
si la sala polivalenta…
-
Mergem la polivalenta și la parcul acvatic pe 4 benzi de la autostrada.
-
-
Autorizatia de construire NU se poate emite fara AVIZ DE MEDIU! Asa spune legea!
Cum a emis CJT prima AC?
-
Sa l întrebăm pe ilustrul Dobra. Cel care are a pus umărul la acest fiasco, care se întrevede sub administrația Nica.
Zici Latcau si tragi apa.Un dublu repetent,prins la volan cu permisul suspendat.Asta si cand doarme,minte cu inversunare.Marele specialist ce il trezeai la 3 dimineata si marioneta ce s-a pozat intr-o gara parasita din Motru.
-
Pai e e parasita gara din Motru, saraci oameni “datorita” minunatei conduceri centrale si locale sunt in pribegie prin lume si Timisoara in cautarea unei vieti decente.
Am incredere in Ruben “Mint cum respir” Latcau. Teste psiho si antidrog se fac in primaria aia?