Terenurile private din zonă stau de mulți ani în calea realizării investiției promise. În iunie 2015, consilierii locali au aprobat în sfârșit traseul pentru legătura Timișoarei cu Drumul Boilor, care ar urma să plece din intersecția Căii Moșniței din Timișoara cu strada Albăstrelelor și să dea direct în DC149, cunoscut ca și Drumul Boilor. Studiul de fezabilitate a fost aprobat și el tot în 2015, dată la care s-a vorbit și despre donațiile ce urmau făcute de proprietari.
De atunci și până acum s-a tot promis că încep lucrările. În cele din urmă, în vara anului trecut, primarul Nicolae Robu anunța că mai sunt discuții cu un singur proprietar, care nu ar fi înțeles cât de necesară este noua șosea și nu a fost de acord să doneze bucata de teren ce stă în drumul excavatoarelor.
„Noul drum ne asigură legătura peste canalul care leagă comuna Moșnița de Timișoara. Vorbim despre un drum de 1,2 kilometri, pe care noi l-am face într-un timp foarte scurt, dar nu am avut terenul pe care este traseul drumului. În sfârșit, după doi ani de strădanii, am ajuns să îi convingem pe proprietarii de terenuri din zonă să ne doneze terenul pe care urmează să fie drumul, noi vom asigura acolo și rețelele de utilități, nu vom face un simplu drum, vom face trotuare, piste de biciclete. Cu un proprietar încă mai sunt discuții, dar, dacă nu vom ajunge la buna înțelegere cu el, vom pune presiune pe el, pur și simplu, izolându-l acolo. Exproprierea este una care rămâne ca ultimă soluție. Nu are casă, are teren. Nu este normal ca în timp ce ceilalți cetățenii au fost de acord să doneze, cineva să nu vrea să discute. A fost foarte necooperant, sper să devină mai cooperant”, spunea Robu în vara lui 2017.
Dacă anul trecut un singur proprietar nu voia să coopereze, iată că acum sunt patru proprietari de terenuri care încă poartă discuții cu primăria. Primarul Timișoarei promite din nou că încep lucrările.
„Vom amenaja și Drumul Boilor. Săptămâna aceasta mai este o întâlnire cu doi proprietari și săptămâna viitoare este programată o altă întâlnire cu alți doi proprietari care nu sunt în țară. Cred că vom finaliza actele de donație și putem să dăm drumul proiectului. Stăm de atâta vreme blocați pentru că unii nu au înțeles să fie constructivi și să doneze o parte din teren ca să se poată realiza acest drum. Este și spre interesul lor, pentru că acum acolo este un câmp. În momentul în care realizăm acest drum, toată zona se va viabiliza. Nu trebuie să socotească doar ce pierd prin faptul că un număr de metri pătrați se donează. Da, dar toată zona crește”, a explicat acum edilul-șef.
Rămâne de văzut în cât timp se vor finaliza negocierile cu proprietarii de terenuri și cât va mai dura până la desemnarea unei firme care să se ocupe efectiv de lucrări.
Studiul de fezabilitate pentru noua șosea a fost întocmit de SC Drum Proiectconsult SRL, care a estimat că ar fi nevoie de 19,4 milioane de lei, cu tot cu TVA, pentru investiție. Vorbim de un drum făcut de la zero, de 1,5 kilometri lungime. Pe noua șosea ar trebui să se circule deja în opt luni de la începerea șantierului.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1859147″]
[related-post post_id=”1850555″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!